Sigma lenzen

Discussies over groothoek zoomobjectieven zoals de 17-35 mm of 12-24 mm

Onderwerp:

Sigma lenzen

Berichtdoor maarten » zo feb 13 2005 9:33 pm

Ik ben nog maar net bezig met fotografie als hobby. Kan iemand mij uitleggen welke lenzen 100 % compatibel zijn met de NIKON F-801 camera. Ik bedoel de lenzen die niet van het merk NIKON zijn maar van Sigma of Tamron enz... Ik ben namelijk geïnteresseerd in een groothoek zoom objectief maar vind de 20-35 f/2.8 nikkor nogal prijzig.
maarten



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » wo feb 16 2005 1:46 pm

maarten,

alle lenzen van Tokina, Sigma, Voigtlander, Tamron etc. waar bij aangegeven staat dat ze compatibel zijn voor "N-AF" (Nikon Autofocus) werken op je F-801.

als je daar in een winkel om vraagt, zul je geen lens met Canon vatting meekrijgen, en als je op marktplaats of ebay snuffelt zal dit door de verkoper altijd worden aangegeven, met welke vatting de lens is uitgevoerd.

vr.gr.
marco
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor maarten » do feb 17 2005 9:45 pm

Bedankt ! :)
maarten



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » za mar 05 2005 8:24 am

Neem in ieder geval je camera mee als je een objectief uit zoekt. Dan weet je het zeker.
Hoe test je een objectief bij aankoop.
Kijk naar uit- of inwendige beschadigingen.
Kijk naar stof in het objectief, iets is niet erg, kijk met volle opening naar de zon of een puntlicht. Neem een zaklamp mee.
Kijk naar de werking van de diafragma bladen. Hier mag ook geen olie of kras op zitten.
Een goed objectief mag niet rammelen. Eigen rammelen Nikon objectieven nooit.
Vraag een garantie.
Vraag naar een omruilgarantie als je merkt dat andere objectieven echt beter zijn!

Wat wil je aanschaffen. Een vreemd merk lijkt goedkoop, maar je moet 95% van de aanschafprijs afschrijven. En je hebt altijd een objectief in je tas waarvan je weet dat er betere zijn. Op een Nikon objectief schrijf je minstens 50% af, maar ze zijn heel lang te gebruiken. Ik zelf gebruik een 1963 objectief op m'n D-100. Al meer dan 40 jaar geen beter objectief gevonden. Ik zal eens een keer wat voorbeelden ervan op m'n site zetten.

Hans
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor tootles » wo mar 28 2007 12:48 pm

Hans Braakhuis schreef:Neem in ieder geval je camera mee als je een objectief uit zoekt. Dan weet je het zeker.
Hoe test je een objectief bij aankoop.
Kijk naar uit- of inwendige beschadigingen.
Kijk naar stof in het objectief, iets is niet erg, kijk met volle opening naar de zon of een puntlicht. Neem een zaklamp mee.
Kijk naar de werking van de diafragma bladen. Hier mag ook geen olie of kras op zitten.
Een goed objectief mag niet rammelen. Eigen rammelen Nikon objectieven nooit.
Vraag een garantie.
Vraag naar een omruilgarantie als je merkt dat andere objectieven echt beter zijn!

Wat wil je aanschaffen. Een vreemd merk lijkt goedkoop, maar je moet 95% van de aanschafprijs afschrijven. En je hebt altijd een objectief in je tas waarvan je weet dat er betere zijn. Op een Nikon objectief schrijf je minstens 50% af, maar ze zijn heel lang te gebruiken. Ik zelf gebruik een 1963 objectief op m'n D-100. Al meer dan 40 jaar geen beter objectief gevonden. Ik zal eens een keer wat voorbeelden ervan op m'n site zetten.

Hans


Mag ik weten welk objectief dat is? AF was toen nog niet uitgevonden, dus zul jij wel een MF liefhebber zijn!

Flip.
tootles



Onderwerp:

Berichtdoor Jos » wo mar 28 2007 10:29 pm

Ik heb een sigma 20-40mm 2.8 objectief dat me goed bevalt en dat ook op je F801 te gebruiken is.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Jos

Forumlid
Berichten: 1521


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » do mar 29 2007 9:41 pm

Met AF-S objectieven heb je geen AF op je F-801(s)
yoyo




Terug naar “Groothoekzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten