In Nederland worden er diverse exemplaren aangeboden.
In mijn analoge Nikon tijd heb ik de 43-86mm nooit gehad. Wel de 70-150mm f/3.5. Jammer dat daar nooit een vervolg op gekomen is. Compact en optisch gezien zeker niet slecht.
Nikon 43-86mm f3.5
Onderwerp:
Re: Nikon 43-86mm f3.5
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
https://www.annohuidekoper.nl/
Onderwerp:
gijs sandberg schreef:Ps goed of niet: de lens is van 1963 tot 1982 aangeboden in verschillende versies, zie ook de lijst van Ronald Vink.
Ik weet nu waar ik op moet letten. De "nieuwere" versies zijn optisch inderdaad anders, er is wat overlap maar tot ongeveer 1975 = "slecht" = 9/7, nieuwer is 11/8. Ze zien er ook net anders uit, op foto's moet het te herkennen zijn om welke versie het gaat.
Ik weet dat pre-AI objectieven op een dSLR zetten problematisch kan zijn, maar lees dat het met de FTZ juist weer geen probleem is. Dat maakt het leuk!
Onderwerp:
Re: Nikon Z 24-200mm F4-6.3
Skippy schreef:Ik sla even over. Ome Ken Rockwell die ik zeer deskundig acht, kuch zegt over dat objectief;
Ik zie nu dat die beste man in zijn lijstje met 10 beste objectieven de 50mm f/1.4G AF-S heeft staan. Nou ga ik twijfelen aan de "slechtheid" van die 43-86mm f3.5.
Onderwerp:
Dat is zo te zien een heel oud lijstje, sowieso pre Z. De 50mm f1.4G AF-S heb ik gehad en vind ik een ondergewaardeerd objectief. Wordt vaak afgeserveerd omdat de scherpte minder is dan van modernere ontwerpen. Maar scherpte is niet alles hè.
Onderwerp:
Ik vind 'm overgewaardeerd. Destijds gekocht als vervanging van de 1.8 AF-D. Achteraf spijt van. Ik heb altijd bodies gehad met een focusmotor, en AF-S zorgde bij de 1.4 niet voor een bijzondere verbetering tov de 1.8 AF-D. De scherpte beviel me niet, en verder had hij voor mij niets dat hem de moeite waard maakte. Volgens mij ligt hij nog ergens stof te vangen...