Nikon AF-S DX 17-55mm

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

ik bedank ieder voor zijn commentaar.

Berichtdoor reneo57 » vr dec 01 2006 5:25 pm

Oké, ik heb nu een goed beeld van de prestaties van dit objectief, ik bedank ieder voor zijn commentaar.
(ik heb hem even goed gekocht, en ga er nu mee aan de slag)
Gebruikersavatar
reneo57

Clublid
Berichten: 4658


Locatie: NH
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor wil » vr dec 01 2006 6:58 pm

gefeliciteerd, daar krijg je geen spijt van :D
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Marten » vr dec 01 2006 7:23 pm

Dat zeg ik: prachtlens! :lol:
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor vanson » vr dec 01 2006 8:32 pm

reneo57 schreef:
Afbeelding

als ik dat zo bekijk heeft dat niets met vervorming te maken ,maar meer met het niet precies recht houden van camera (horizon) ben maar leek hoor maar zo zie ik het,stootvoegjes lopen niet rond maar lopen iets uit het lood.
foto is prachtig.


middelmaat troef lijkt mij. Dit is geen prachtige foto, komt er zelfs niet in de buurt van een prachtige foto. Ben dan ook totaal niet benieuwd naar de foto's van degene die dit zo'n 'mooie foto' vindt....
:D

beetje kritisch zijn mag best hoor...

:lol:
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor reneo57 » vr dec 01 2006 8:46 pm

Alleen wat jij maak is zeker goed. :lol:
Gebruikersavatar
reneo57

Clublid
Berichten: 4658


Locatie: NH
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Cees » vr dec 01 2006 9:27 pm

Is inderdaad geen erg aardige opmerking :x
Daarnaast gaat het hier nog niet eens om de foto zelf, maar om de eventuele vertekening!!!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Marten » vr dec 01 2006 9:42 pm

Vanson mist hier even waar het om gaat: de vertekening, niet de foto.
Beetje jammer.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor reneo57 » vr dec 01 2006 9:45 pm

Marten schreef:Vanson mist hier even waar het om gaat: de vertekening, niet de foto.
Beetje jammer.


Ik wil er eigenlijk niet eens meer op ingaan, maar ik kan zulke mannetjes als vanson, bluffertjes die er genoegen in scheppen om andere naar beneden te schoppen, of hij zo een top fotograaf is.
Laat toch een ander in ze waarde, dit is op de man spelen en daar is dit forum niet voor.
Laatst gewijzigd door reneo57 op vr dec 01 2006 11:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
reneo57

Clublid
Berichten: 4658


Locatie: NH
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor wil » vr dec 01 2006 10:02 pm

als ik een foto plaats als voorbeeld lenskwaliteit wist ik niet dat je daar meteen op afgerekend wordt als kwaliteit fotograaf.


Verwacht verder geen reactie van mij als discussie hierover verder gaat.
Als mensen op deze manier met elkaar omgaan op dit forum ben ik hier weg.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor vanson » vr dec 01 2006 10:52 pm

wil schreef:als ik een foto plaats als voorbeeld lenskwaliteit wist ik niet dat je daar meteen op afgerekend wordt als kwaliteit fotograaf.


Verwacht verder geen reactie van mij als discussie hierover verder gaat.
Als mensen op deze manier met elkaar omgaan op dit forum ben ik hier weg.


Ik zal je op de kade uitzwaaien.
:D

Er wordt toch echt beweerd dat 'de foto prachtig is', en daar kan ik met al mijn petten niet bij. Nergens wordt mij duidelijk dat het gaat om een "voorbeeldfoto" om iets van verbuiging danwel afzwaaiers te tonen. Nergens.
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » vr dec 01 2006 11:02 pm

reneo57 schreef:
Marten schreef:Vanson mist hier even waar het om gaat: de vertekening, niet de foto.
Beetje jammer.


Ik wil er eigenlijk niet eens meer op ingaan, maar ik kan zulke mannetjes als vanson, bluvertjes die er genoegen in scheppen om andere naar beneden te schoppen, of hij zo een top fotograaf is.
Laat toch een ander in ze waarde, dit is op de man spelen en daar is dit forum niet voor.


Nergens wordt op de man gespeeld (er wordt wel goed gespeld maar dat is een andere discussie)

Overigens weet ik niet wat een 'bluvertje' is...

:lol:
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » za dec 02 2006 12:14 am

Wou me er niet mee bemoeien maar doe het toch.
Vind dat vanson gelijk heeft
Reneo vind blijkbaar alle foto,s prachtig (op dit forum) en dat mag natuurlijk maar een beetje tegengas is ook niet erg vind ik, we zitten hier tenslotte niet op www.familiekliekjes.nl
Dat je de foto toont om de vertekening van de lens te laten zien oke, (heb de meetlat er bij gehad, loopt zowel links als rechts schuin naar binnen) maar als je begint dat het een mooie foto is ga ik ook sputteren.
Hij is niet scherp, kleuren zijn flets (alle 2 redelijk weg te werken in PS)
Verder vind ik de compositie ook niet mooi, de fotograaf had beter een paar stappen naar voren kunnen doen, dan was die lelijke muur aan de rechterkant een beetje weg geweest.
Zo, uch, dat is mijn mening :lol: :lol:
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Pancarans » za dec 02 2006 2:32 am

Fototechnisch gezien ben ik een leek. Ik vind alleen wel dat kritiek op een opname absoluut moet kunnen, maar enige nuance in de uitspraken kan denk ik geen kwaad.
Een ieder doet zijn best en kritiek ter verbetering van kwaliteit is leerzaam. De boodschap wordt alleen niet overgebracht door de wijze waarop vanson dat gedaan heeft. Sterker nog er staat niets opbouwends in er wordt alleen gezegd dat het niet deugt.
Wat dat aangaat vind ik de reactie van Olle beter, hij onderbouwt zijn kritiek en doet dit niet op een respectloze manier, ofschoon ik de uitspraak dat hij met vanson eens is, weer minder vind.
Laten we niet vergeten dat iedereen ooit begonnen is en misschien wel apetrots is op zijn opname. Verder kijkt een ieder vanuit zijn of haar eigen referentiekader naar een opname.

Garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Brenzef » za dec 02 2006 9:03 am

Als je commentaar geeft op een foto, geef dan idd commentaar waar de maker iets mee kan. Anders is het net zo zinnig als geen commentaar geven.
Gebruikersavatar
Brenzef

Forumlid
Berichten: 1801


Locatie: ISS Spacestation
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » za dec 02 2006 10:43 am

Ligt dat nu aan mij of heerst er op dit forum een beetje een "sfeertje"?
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938




Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten