Lenzenprobleem voor d70s

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

Lenzenprobleem voor d70s

Berichtdoor haakr1 » zo aug 21 2005 10:23 am

Ik heb een d70s aangeschaft en daar ben ik zeer tevreden mee, alleen zit er een nogal vervelend lensje op n.l. de Nikkor 28-80 winkelwaarde 75 euro! Ja, de kit was goedkoop, maar ik voel me nu toch een beetje bekocht. Ik had natuurlijk mijn huiswerk beter moeten doen. Ik wil nu een mooie lens op die prachtige camera. Ik twijfel zelf tussen de Sigma 18-50 f2.8 ex en de Nikkor af-s dx zoom 18-70 f3.5-4.5 ed. Ik weet dat de laatste ook wordt aangeboden in de kits en dat ik beter zo'n kit had kunnen kopen, maar gedane zaken nemen geen keer. Of heeft iemand anders nog een optie, zoals jullie zien gaat mijn voorkeur niet uit naar telezoom objectieven.
haakr1

Onderwerp:

welk objectief?

Berichtdoor nikon-nl » zo aug 21 2005 5:08 pm

Laat de Sigma maar staan; geen slechte maar met een originele Nikkor krijg je minder of helemaal geen problemen m.b.t. elektronische contacten e.d. De 18-70 Zoom-Nikkor is een prima objektief, dat een mooi bereik heeft. Er zijn ietsje betere Nikkor-objektieven (voornamelijk de duurzaamheid), maar die kosten veel meer.
Nico
nikon-nl

Onderwerp:

Berichtdoor Onno » zo aug 21 2005 10:43 pm

Ik heb mijn D70 indertijd aangeschaft met de 18-70 lens gekit. Inderdaad een prima objectief.
Wanneer ik in jouw schoenen stond zou mijn voorkeur uitgaan naar de Nikon boven de Sigma. Een beter zoom-bereik en de zekere kwaliteit van Nikon objectieven.
Onno

Clublid

Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lenzenprobleem voor d70s

Berichtdoor Hans Braakhuis » ma aug 22 2005 8:29 am

Ga terug naar de winkel en vraag om omruil van het objectief. Een apart AF-S 18-70MM/3.5-4.5G DX IF-ED 67S INCL HB-32 objectief heeft toch een adviesprijs van ruim 400 Euro. Als kit objectief heb je het vaak voor de helft.
Hans Braakhuis

Forumlid

Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Terug naar “Standaardzoom”