Lens defect?

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

Lens defect?

Berichtdoor caddy_67 » ma okt 03 2005 5:38 pm

Mijn Sigma 24-135 stelde vandaag plosteling niet meer scherp. Eerst dacht ik dat mijn D70 kuren had. Nader onderzoek wees uit dat het probleem in de lens zit.
De focusring gaat op de schaalverdeling op de lens plots niet meer verder dan 2 meter. Van 0 naar 2 is geen probleem, dus voorwerpen redelijk dicht bij de lens gaat goed.
De ring gaat ook niet zwaarder ofzo, maar stop gewoon ineens als of het einde van het focusbereik is bereikt.
Natuurlijk is de garantie verlopen (als dit al garantie was) en ik moet vrijdag en zaterdag eigelijk weer over de lens beschikken.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of waar ik hem snel kan laten repareren of eventueel zelf doen?
Laatst had ik namelijk ook een defecte lens, opgestuurd en duurde gewoon 6 weken voor ik hem weer terug had!
caddy_67



Onderwerp:

.

Berichtdoor gijs sandberg » di okt 04 2005 9:17 am

Zit er een limitering op de focusing range op?
Zit er een schakelaar op de lens met de benaming FULL/LIMIT ?

Ik heb op mijn 80-200 afd ruzie met die schakelaar gehad.

Groeten, Gijs Sandberg
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor caddy_67 » di okt 04 2005 3:20 pm

Nee, volgens niet. In ieder geval niet in het zicht.
Hier ff een foto van de lens:
Afbeelding
Maar daar lijkt het wel op, alsof het bereik is gelimiteerd!
caddy_67



Onderwerp:

Berichtdoor Amadeus Gould » di okt 04 2005 4:51 pm

Dag,

Basale vraag: zit er een handleiding bij de Sigma lens en wordt daar melding gemaakt van een speciale schakelaar :roll:

Even voor de duidelijkheid je hebt de Sigma 24-135 en niet de 28-135 Sigma macro zoom, wat ik elders las. Macro zooms kunnen vaak zo'n knop hebben.

AG
Amadeus Gould



Onderwerp:

Berichtdoor caddy_67 » di okt 04 2005 6:51 pm

Nee, helaas. Geen speciale schakelaar aanwezig.
Zie hier de beschrijving van de 24-135: http://sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3263&navigator=2
en hier de 28-135: http://sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3269&navigator=2
caddy_67




Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten