17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX NIKKOR

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX NIKKOR

Berichtdoor PDvD » vr jan 22 2010 3:11 pm

Ik heb afgelopen week deze lens besteld in combinatie met een D300s. Ik kan hier op het forum echter erg weinig over deze lens terugvinden. Mij persoonlijk lijkt het een erg fijn objectief mede door het diafragma van 2.8. Wie heeft er hier verder ervaring met deze lens?

Afbeelding

http://nikon.nl/nl_NL/products/product_ ... lue=NIKKOR Lenses&Subnav1Param=Auto Focus Lenses&Subnav2Param=DX&Subnav3Param=0&RunQuery=l3&ID=391
PDvD



Onderwerp:

Re: 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX NIKKOR

Berichtdoor Tom » vr jan 22 2010 3:13 pm

Ik heb 'm. Prima glas inderdaad. Mooi maagdelijk ding op die foto...die van mij lijkt daar niet meer zo op. :D

Maar...ik denk dat er wel genoeg over te vinden is hier op het forum hoor? :)
Tom

Forumlid
Berichten: 2622



Onderwerp:

Re: 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX NIKKOR

Berichtdoor ton » vr jan 22 2010 3:28 pm

Er is zat over de 17-55 2.8 te vinden hier , maar je zal er zeker geen spijt van krijgen ,
het is een topper , ik gebruik hem zelf al heel wat jaartjes en ben er zeer te vreden over succes :)
Groeten Ton .
Gebruikersavatar
ton

Forumlid
Berichten: 1494


Locatie: Volendam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX NIKKOR

Berichtdoor joepert » vr jan 22 2010 3:52 pm

Uitstekende combinatie. Top of the line op DX-gebied. Enige nadeel is dat je, als je verder wil uitbreiden, richting tele, tussen 55 en 70 mm een gat krijgt.
Gebruikersavatar
joepert

Forumlid
Berichten: 2076



Onderwerp:

Re: 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX NIKKOR

Berichtdoor Daniël » vr jan 22 2010 3:52 pm

55-200mm DX VR :D
Daniël



Onderwerp:

Re: 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX NIKKOR

Berichtdoor Patrick » vr jan 22 2010 3:55 pm

joepert schreef:Uitstekende combinatie. Top of the line op DX-gebied. Enige nadeel is dat je, als je verder wil uitbreiden, richting tele, tussen 55 en 70 mm een gat krijgt.

In de praktijk is dat geen "gat" te noemen.

Er is veel, heel veel geschreven over dit objectief. Even beter zoeken.

Gefeliciteerd met deze fantastische combinatie!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX NIKKOR

Berichtdoor ton » vr jan 22 2010 6:30 pm

joepert schreef:Uitstekende combinatie. Top of the line op DX-gebied. Enige nadeel is dat je, als je verder wil uitbreiden, richting tele, tussen 55 en 70 mm een gat krijgt.


Ik heb ook de 70-200 2.8 vr er bij , en ik kan nu niet zeggen dat ik het verschil of gat tussen de 17-55 2.8 als een probleem ervaar ,
integendeel :) .
Groeten Ton .
Gebruikersavatar
ton

Forumlid
Berichten: 1494


Locatie: Volendam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX NIKKOR

Berichtdoor Tom » vr jan 22 2010 6:35 pm

Worden bij jullie (als je 'm intensief gebruikt dan) die rubbers ook zo viezig? Ik zal wel vies zweet hebben ofzo, maar bij mij gaan ze wit uitslaan. Op de body geen last van trouwens.
Tom

Forumlid
Berichten: 2622



Onderwerp:

Re: 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX NIKKOR

Berichtdoor joepert » vr jan 22 2010 9:30 pm

ton schreef:
joepert schreef:Uitstekende combinatie. Top of the line op DX-gebied. Enige nadeel is dat je, als je verder wil uitbreiden, richting tele, tussen 55 en 70 mm een gat krijgt.


Ik heb ook de 70-200 2.8 vr er bij , en ik kan nu niet zeggen dat ik het verschil of gat tussen de 17-55 2.8 als een probleem ervaar ,
integendeel :) .

Nou, alweer een 'probleem' opgelost dan :D
Gebruikersavatar
joepert

Forumlid
Berichten: 2076



Onderwerp:

Re: 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX NIKKOR

Berichtdoor flitslicht » vr jan 22 2010 10:42 pm

joepert schreef:Nou, alweer een 'probleem' opgelost dan :D


Ik, ja ik weer :-) , maak de meeste foto's tussen 50 en 70 mm :lol: Dat was de belangrijkste reden dat ik mijn 17-55 heb ingeruild voor een 24-70. Een bijkomende reden is dat ik FX-compatible objectieven wil hebben. Als je denkt aan de beste groothoekzoom en beste korte telezoom van Nikon, 14-24 en 70-200, dan is de maat 17-55 een beetje raar. Aan de andere kant is die 17mm wel prettig op DX.
flitslicht



Onderwerp:

Re: 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX NIKKOR

Berichtdoor Patrick » vr jan 22 2010 11:10 pm

En daar is het "probleem" weer terug... :twisted:

Flitslicht is een beetje een uitzondering volgens mij. De meesten vinden een standaard zoomobjectief handiger als deze een redelijke groothoek binnen het bereik heeft. Een 24-70 is in mijn ogen alleen het overwegen waard als je er iets onder koopt (zoals de 14-24) of als je het ziet als een opstapje naar een toekomstige FX set.

Van 55 naar 70mm is een hele beperkte crop of een stapje vooruit.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX NIKKOR

Berichtdoor joepert » vr jan 22 2010 11:20 pm

flitslicht schreef:
joepert schreef:Nou, alweer een 'probleem' opgelost dan :D


Ik, ja ik weer :-) , maak de meeste foto's tussen 50 en 70 mm :lol: Dat was de belangrijkste reden dat ik mijn 17-55 heb ingeruild voor een 24-70. Een bijkomende reden is dat ik FX-compatible objectieven wil hebben. Als je denkt aan de beste groothoekzoom en beste korte telezoom van Nikon, 14-24 en 70-200, dan is de maat 17-55 een beetje raar. Aan de andere kant is die 17mm wel prettig op DX.

Het zijn ook altijd dezelfden :lol:

Ik vind het toch raar dat er voor DX niet een lichtsterke zoom vanaf 55mm is gemaakt. Even uitgaand van het vermoeden dat een 55-200 f/2.8 DX wat goedkoper zou uitvallen dan de 70-200 f/2.8 VR zou dat toch een welkome aanvulling zijn.
Gebruikersavatar
joepert

Forumlid
Berichten: 2076



Onderwerp:

Re: 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX NIKKOR

Berichtdoor ReneG » vr jan 22 2010 11:35 pm

Tom schreef:Worden bij jullie (als je 'm intensief gebruikt dan) die rubbers ook zo viezig? Ik zal wel vies zweet hebben ofzo, maar bij mij gaan ze wit uitslaan. Op de body geen last van trouwens.


Mogelijk wordt dit veroorzaakt door een verhoogde zuurgraad in je zweet.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX NIKKOR

Berichtdoor KvP » za jan 23 2010 1:14 am

ReneG schreef:
Tom schreef:Worden bij jullie (als je 'm intensief gebruikt dan) die rubbers ook zo viezig? Ik zal wel vies zweet hebben ofzo, maar bij mij gaan ze wit uitslaan. Op de body geen last van trouwens.


Mogelijk wordt dit veroorzaakt door een verhoogde zuurgraad in je zweet.
Zeer herkenbaar :( is dit niet schoon te krijgen, mij lukt het nog steeds niet.
Het is alleen met deze lens, mijn 80-200 afs heeft dit niet
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F
Gebruikersavatar
KvP

Forumlid
Berichten: 2473


Locatie: Asten
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX NIKKOR

Berichtdoor Patrick » za jan 23 2010 1:34 am

KvP schreef:Zeer herkenbaar :( is dit niet schoon te krijgen, mij lukt het nog steeds niet.
Het is alleen met deze lens, mijn 80-200 afs heeft dit niet

Andere soort rubber Wellicht. Ik heb ze ook allebei, en ze slaan (nog?) niet wit uit.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten