Lens advies voor tussen bereik gevraagd

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

Re: Lens advies voor tussen bereik gevraagd

Berichtdoor emdeklerk » zo mei 23 2010 10:51 pm

Dat zou dan ook gelden voor de andere reacties. Waarbij komt dat ik wel degelijk advies geef. Heb niet voor niets geruime tijd zitten zoeken.

En inderdaad: ik stel de vraag of dat gat nu inderdaad wel zo groot is.
Nergens stel ik dat hij genoegen zou moeten nemen met wat jij noemt een "surrogaat-oplossing".
Een sublieme en pasklare oplossing zou natuurlijk zijn 14-24mm, 24-70mm, 70-200mm.
Maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat vraagsteller daar ook al niet op zit te wachten.
Dan zal ik hier een gietijzeren niet-surrogaatoplossing geven: "koop dan een 2,8 / 24-85mm".

En over ge-emmer en getheoretiseer zouden we op dit forum wel een aardige mammoetboom kunnen opzetten.
Waarvoor ik dan maar geen voorbeelden zal zoeken & geven.

Met vriendelijke groet, emdeklerk
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Lens advies voor tussen bereik gevraagd

Berichtdoor flitslicht » ma mei 24 2010 12:19 am

Dat is niet zo moeilijk, maar de antwoorden heb je al. Ik maak zelf erg veel portretten en heb daarvoor de 50 f/1.4, 24-70 en 70-200. Eerder gebruikte ik altijd de 35-70 f/2.8, maar de 24-70 is wel duidelijk een paar stappen beter en dan met name lekker open. Met de 28-105 heb ik vroeger heel veel gewerkt op de D1 en D1x, vanaf f/5.6. Ik had hem niet meer maar heb een tijd geleden een van de laatste nieuwe 28-105's gekocht en dit exemplaar is beter dan de eerste. Hiermee durf ik vanaf f/5.6 best portretten te maken. de 24-85's ken ik niet.
flitslicht



Onderwerp:

Re: Lens advies voor tussen bereik gevraagd

Berichtdoor exirion » ma mei 24 2010 9:23 am

Ik heb de 24/85 F2.8/4 Het is mijn meest gebruikte lens,maar dat komt omdat ik het een fijn bereik vind. Ik ben alleen niet zo'n goede fotograaf dat ik iemand durf te adviseren,maar als ik ergens een foto van moet maken en plaatsen zodat je iets kan zien vind ik natuurlijk prima

Richard
exirion

Forumlid
Berichten: 5


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lens advies voor tussen bereik gevraagd

Berichtdoor Patrick » ma mei 24 2010 7:57 pm

Wat flauwigheid uit dit serieuze draadje verwijderd. Laten we proberen serieuze draadjes serieus te houden. Voor de rest: graag in de coffeecorner.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lens advies voor tussen bereik gevraagd

Berichtdoor pbreev » ma mei 24 2010 8:24 pm

..
Laatst gewijzigd door pbreev op ma okt 04 2010 9:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
pbreev



Onderwerp:

Re: Lens advies voor tussen bereik gevraagd

Berichtdoor KvP » za jun 12 2010 1:04 pm

Zou een Nikon TC-14 E AF S geen oplossing zijn voor mij, samen met de 17-55?
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F
Gebruikersavatar
KvP

Forumlid
Berichten: 2473


Locatie: Asten
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lens advies voor tussen bereik gevraagd

Berichtdoor Patrick » za jun 12 2010 3:13 pm

KvP schreef:Zou een Nikon TC-14 E AF S geen oplossing zijn voor mij, samen met de 17-55?

TC's op groothoekzooms zijn niet aan te raden. Ik gok trouwens dat de genoemde TC niet eens past op de 17-55...

Nu de Tokina 50-135 f2.8 langskomt, kan ik ook wel even laten weten dat ik nog steeds graag rondloop met de Sigma 50-150 f2.8. Ik heb er een 1.4x TC bij voor als het bereik wat te kort is in het telebereik. Werkt prima.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lens advies voor tussen bereik gevraagd

Berichtdoor KvP » za jun 12 2010 3:41 pm

Ik gok trouwens dat de genoemde TC niet eens past op de 17-55...


dit zou ik graag zeker weten :wink:
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F
Gebruikersavatar
KvP

Forumlid
Berichten: 2473


Locatie: Asten
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lens advies voor tussen bereik gevraagd

Berichtdoor ArendV » za jun 12 2010 7:54 pm

De huidige Nikon Teleconverters passen niet op DX objectieven zie http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/44657
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lens advies voor tussen bereik gevraagd

Berichtdoor pbreev » zo jun 13 2010 8:52 am

..
Laatst gewijzigd door pbreev op za okt 02 2010 10:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
pbreev



Onderwerp:

Re: Lens advies voor tussen bereik gevraagd

Berichtdoor Léon Obers » zo jun 13 2010 10:23 am

Aanbiedingen waarbij van internet een "catalogus" afbeelding wordt geplaatst en niet een foto van het daadwerkelijke objectief zelf, daar heb ik altijd mijn bedenkingen bij. Originele foto komt uit de database van Roland Vink: http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/afd28105.jpg
Bij interesse, vraag om een echte foto.
De gevraagde prijs is aan de hoge kant. Het kan natuurlijk best wel een goede aanbieding zijn (het serienummer zelf is wel vrij jong, dus het kan allemaal wel kloppen), maar dek je in dat het kan tegenvallen wat je koopt en beding een retour als het niet voldoet. Precies dezelfde aanbieding heeft al eerder op marktplaats gestaan en wordt nu kennelijk weer opnieuw aangeboden.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Lens advies voor tussen bereik gevraagd

Berichtdoor pbreev » zo jun 13 2010 5:08 pm

..
Laatst gewijzigd door pbreev op za okt 02 2010 10:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
pbreev



Onderwerp:

Re: Lens advies voor tussen bereik gevraagd

Berichtdoor KvP » zo jun 13 2010 5:56 pm

Bij aankopen van een particulier via marktplaats ga ik altijd zelf de spullen ophalen en laat het nooit opsturen.
Dan kan er niets mis gaan.
Gisteren nog toevallig een lichtmeter (Sekinic L308-S) gekocht via marktplaats en op wezen halen in Rheden.
Bood ook nieuw aan met een oroginele foto niet van de verkoper zelf.
Probleemloos verlopen.
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F
Gebruikersavatar
KvP

Forumlid
Berichten: 2473


Locatie: Asten
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lens advies voor tussen bereik gevraagd

Berichtdoor KvP » za jul 03 2010 2:17 pm

Uiteidelijk toch een keuze gemaakt, het is geen zoomlens geworden maar de 85mm 1.4D.
Bedankt voor alle recties
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F
Gebruikersavatar
KvP

Forumlid
Berichten: 2473


Locatie: Asten
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lens advies voor tussen bereik gevraagd

Berichtdoor pbreev » za jul 03 2010 5:40 pm

..
Laatst gewijzigd door pbreev op za okt 02 2010 9:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
pbreev




Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten