Test lichtsterke zoomobjectieven in Foto-Video digitaal

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

Test lichtsterke zoomobjectieven in Foto-Video digitaal

Berichtdoor Paul Demo » za jun 30 2007 10:05 am

Kreeg gisteren van een vriend die met een Canon eos 5D fotografeert een kopietje van een artikel uit bovengenoemd blad thuisgezonden.

Hierin worden de Nikon 17-55mm 1:2.8 en de Canon 17-155mm 1:2.8 tegen een aantal concurrenten van Tamron en Sigma getest.

Hier de conclusie:

Canon en Nikon zullen het niet graag lezen: wie de betere behuizing en de reputatie van klinkende namen niet interessant vindt, krijgt met een lens van Sigma of Tamron een alternatief dat voor een duidelijk lagere prijs dezelfde , of een betere beeldkwaliteit biedt.

Als ik de test doorlees zijn de Nikon en Canon inderdaad zwaar gebouwd, presteren gelijk of minder dan de alternatieven,maar tussen de Nikon en concurrentie zit bijna €1000,= verschil. Sorry, maar dat vind ik persoonlijk
een veel te groot verschil.

Nu ken ik het blad verder niet , maar ik ga zeker proberen deze test eens in de fotozaak na te spelen.
Paul Demo



Onderwerp:

Berichtdoor alfa156 » za jun 30 2007 10:50 am

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... light=chip

Hetzelfde verhaal dus. Moet je dit nu serieus nemen?
alfa156



Onderwerp:

Berichtdoor Paul Demo » za jun 30 2007 11:12 am

alfa156 schreef:http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?t=4026&highlight=chip

Hetzelfde verhaal dus. Moet je dit nu serieus nemen?


Ik ga het volgende week gewoon zelf uitproberen bij de fotozaak, dan zal ik zien of ik het serieus neem. 8)
Paul Demo



Onderwerp:

Berichtdoor AvanEijk » za jun 30 2007 2:39 pm

"It's all about the money!"

Krijg zomaar het gevoel dat Sigma en Tamron een redelijke duit in het zakje doen qua sponsorgeld.

Ben overigens zelf prima te spreken over de Sigma 28-70 2.8 EX.

mvg,

Bram
AvanEijk



Onderwerp:

Berichtdoor Dennisdeboer » za jun 30 2007 5:10 pm

als je het foto-video blad bedoelt, die zijn een beetje partijdig.
ze zullen nooit een eerlijk antwoord geven, ten minste dat heb ik nog nooit meegemaakt.
ik kan me niet voorstellen dat een tamron of een sigma beter presteerd dan een Nikon 17-55mm objectief.
ongeacht de prijsklasse, alhoewel sigma en tamron geen dure lensen maken.
die het zelfde zijn qua specificatie's als de Nikon 17-55mm.
volgens mij is de Nikon 28-70mm f 2.8 een van de beste zoom lensen die er zijn. hij kost ook wel wat, ongeveer 1800 euro.

groeten,

Dennis
Dennisdeboer



Onderwerp:

Berichtdoor Paul Demo » do jul 05 2007 8:34 pm

Zoals ik al eerder aangaf ben ik het vandaag gaan uitproberen. De objectieven bij de fotozaak op de balie gezet, computer met mooi Lacie scherp opgestart en op verschillende bereiken foto's genomen en nauwelijks geen verschil tussen de 6 deelnemers. Tsja, wat dan.......UIterlijk, gewicht en degelijkheid dat werd duidelijk door de Nikon 17-55mm gewonnen.
Zowel de Tamron 28-75 en de Sigma 28-70mm behaalden hier een mooie tweede plaats.
De prijs ; De Nikon gaat weg voor €1359,=
Tsja, de Nikon en de Tamron voor €319,= Voor het verschil kan ik dus nog een mooie Nikon 85mm kopen en een paar Nikon polarisatiefilter.

Mijn persoonlijke keuze is overigens de Sigma geworden, puur door de ervaring die ik heb met de Sigma 10-20mm, maar het had net zo goed de Tamron kunnen zijn. :D

Nu maar hopen op wat mooier weer dit weekend en dan kan ik weer naar buiten.
Paul Demo



Onderwerp:

Berichtdoor rik6230 » do jul 05 2007 9:57 pm

6 delnemers. Welke heb je allemaal getest ?

groet,
Rik
rik6230



Onderwerp:

Berichtdoor Paul Demo » do jul 05 2007 10:29 pm

Nikon 17-55mm, Tamron 17-50mm, Tamron 28-75mm, Sigma 18-50mm, Sigma 28-70mm, en de Sigma 17-70mm, allen behalve de laatste f2.8.

Dit zijn de lenzen die vandaag op mijn D80 hebben gezeten.

Met alle lenzen 3 opnamen gemaakt gelijkmatig verdeeld over het zoombreik. Ik zou graag de foto's laten zien, moet ik morgen ff navragen of ze in de winkel nog op de computer staan.
Paul Demo



Onderwerp:

Berichtdoor Dennisdeboer » do jul 05 2007 10:32 pm

Geef mij maar de Nikon 24-120mm vr, die vind ik nog steeds het aller best op alle gebieden.

gr. Dennis
Dennisdeboer



Onderwerp:

Berichtdoor rik6230 » do jul 05 2007 10:53 pm

Paul Demo schreef:Nikon 17-55mm, Tamron 17-50mm, Tamron 28-75mm, Sigma 18-50mm, Sigma 28-70mm, en de Sigma 17-70mm, allen behalve de laatste f2.8.

Dit zijn de lenzen die vandaag op mijn D80 hebben gezeten.

Met alle lenzen 3 opnamen gemaakt gelijkmatig verdeeld over het zoombreik. Ik zou graag de foto's laten zien, moet ik morgen ff navragen of ze in de winkel nog op de computer staan.


Ik ben inderdaad benieuwd naar de foto's.

groet,
Rik
rik6230




Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten