18-135 vr nikon lens

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

18-135 vr nikon lens

Berichtdoor ROLANDPHOTO » zo aug 12 2012 1:59 am

Wie kan eer wat vertellen over deze lens,ik lees over enorme vervormingen?
CLUBLID>
Gebruikersavatar
ROLANDPHOTO

Clublid
Berichten: 310


Locatie: gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 18-135 vr nikon lens

Berichtdoor Grojan » zo aug 12 2012 12:16 pm

Hallo Roland,

Er bestaat geen 18-135 met VR, en de lens zonder VR komt niet geweldig uit de testen, als je iets in dit bereik zoekt kijk dan eens naar de 18-105 VR , die heeft wel een goede prijs kwaliteit verhouding.

Groeten Jan
Gebruikersavatar
Grojan

Forumlid
Berichten: 812



Onderwerp:

Re: 18-135 vr nikon lens

Berichtdoor a vgastel » zo aug 12 2012 10:02 pm

hoi
Afbeelding
http://photo.net/nikon-camera-forum/00Lzjc[
deze
http://www.pixelmania.nl/artikel.aspx?r ... _70-300_VR
De 18-135 heeft wel meer vignettering dan de 18-70 en dit is met name in egale kleur vlaktes goed te zien.
Op 50-tot100 mm op D 8 is hij pas scherp en het is al een oudere lens zonder vr .
Voor de prijs waar ze tweedehands te koop zijn leg er iets bij en koop de 18-105mm met vr.
Of het moet zijn dat je van deze lenzen niet het beste verwacht dan zijn ze best te gebruiken.
Hij is uit 2006
http://www.letsgodigital.org/nl/9460/ni ... kkor_lens/
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 18-135 vr nikon lens

Berichtdoor Rolling_Sebas » ma aug 13 2012 10:27 pm

Hallo Roland,

Vanwaar je interesse in dit AF-S 18-135mm objectief?

Je bent al in het bezit van de AF-S 18-55mm en de AF-S 55-200mm, dus je hebt dit bereik al.
Ik neem aan dat je deze objectieven hebt gekocht als kit samen met een van je body's D3100 of D5100.
Dan zijn het vast de versies met VR, wat de AF-S 18-135mm niet heeft. Zodoende ga ik ervan uit dat het een stap terug in kwaliteit is.
Als je dan toch een objectief in dit bereik zoekt, ben je veel beter uit met de opvolger AF-S 18-105 VR. Een objectief wat ook vaak als kit verkocht wordt, zelfs met de D7000.

Wellicht een vreemde opmerking, maar verzamel je objectieven?

In je onderschrift lees ik een hele rij met objectieven, waarvan het merendeel (uitgaande van de informatie die er staat) niet optimaal bruikbaar is in samenwerking met een van je DSLR's. Toen ik die lijst zag staan kwam ik meteen op het volgende idee:

Verkoop het volgende:
> 24mm 2.8
> 50mm 1.2
> 135mm 2.8
Gezien de volgorde in je lijst en het feit dat je bij de andere objectieven AF-D of AF-S hebt staan, ga ik ervan uit dat dit oude Nikkor objectieven zijn uit de Ai / Ais tijd. Met deze objectieven heb je in samenwerking met je D3100 of D5100 geen enkele meting en ook geen AF.
> AF-D 35-70mm
Vanwege het handmatig focussen en het onhandige bereik op je DX body's. Tevens heb je betere objectieven en heeft deze geen meerwaarde hierdoor.
> AF-D 50mm 1.8
Ook vanwege het handmatig focussen en omdat je via mijn plan een goed alternatief hebt.
> AF-S 18-55mm (VR)
Omdat je zoekt naar een verbetering, aangezien je informatie vroeg over de AF-S 18-135mm.
> De analoge Canon
Mocht deze geen sentimentele waarde voor je hebben ;-) en nog iets opleveren.
> D3100 body
Als je niet regelmatig actief met twee body's tegelijk aan de slag bent. Dat is namelijk de indruk die ik krijg bij het lezen van je lijst.

Met de opbrengt van het bovenstaande en het besparen van het geld wat je uit wilt geven aan de AF-S 18-135mm heb je een beter alternatief met een "gesloten beurs" in de vorm van de aanschaf van een tweedehands AF-S 17-55mm 2.8 DX. Hiermee heb je het beste DX zoom objectief wat Nikon ooit gemaakt heeft.

Als aanvulling in het tele gebied heb je de AF-S 55-200mm (VR).

Tevens zou je kunnen kijken hoe vaak je schiet op 35mm, want ondanks de AF-S 35mm 1.8G DX een mooie DX prime is, schijnt menig bezitter hem amper te gebruiken. Ga voor jezelf na of het verschil in lichtsterkte van 1.8 en 2.8 de moeite waard is om dit objectief te houden. Je hebt tenslotte ook een externe flitser.

Het alternatief zou kunnen zijn om de AF-S 35mm 1.8G DX te verkopen en met het geld en het overige bedrag van de verkoop van het bovenstaande (als er iets over blijft, want een tweedehands AF-S 17-55 2.8 DX zit zo rond de 600-700 euro) een gloednieuw AF-S 85mm 1.8G objectief aan te schaffen. Dan heb je een lichtsterk objectief boven het bereik van de 17-55 en voor DX gebruik meteen een perfect portret objectief.

Op het internet zie ik weleens "gouden trio's" beschreven worden. Dit kan jouw gouden trio zijn: AF-S 17-55mm 2.8 DX, AF-S 55-200mm (VR) en AF-S 85mm 1.8G. En dit alles met (zo goed als) gesloten beurs. Nu heb je een tas vol (oneerbiedig gezegd, maar niet kwetsend bedoeld) oude zooi en typische cheapo's, die bij elkaar het nodige wegen. Of je verkoopt ze net zo makkelijk via Ebay of Marktplaats zoals je ze (daar) gekocht hebt.

In plaats van de AF-S 85mm 1.8G zou je voor een soortgelijk bedrag ook kunnen kiezen voor de AF-S 85mm 3.5 VR DX micro. Dan kun je ook mooie portretten maken en heb je meteen een macro objectief, mocht die op je verlanglijstje staan. Natuurlijk zijn er meerdere alternatieven, maar het bovenstaande trio zou een mooie basis zijn voor op je DX D5100 body.

Keuzes maken moet je zelf doen, maar dit is een hele andere kijk op de mogelijkheden die je hebt. Het zal vast niet binnen 3 weken te realiseren zijn, maar binnen 6-12 maanden moet dit mogelijk zijn.

Wellicht heb je er iets aan!

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan
Rolling_Sebas

Forumlid
Berichten: 5


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 18-135 vr nikon lens

Berichtdoor ROLANDPHOTO » ma aug 13 2012 11:31 pm

Bedankt voor de antwoorden,ik zag deze lens op mp,maar volgens testen komt hij slecht uit de bus.
Om het zeker te weten wilde ik kijken of hier ervaringen zijn.
Sebastiaan,ik gebruik inderdaad graag oude lenzen,ik denk dat mijn onderstaand lijstje niet compleet is.
De 3100 en 5100 heb ik niet omdat ik ze tegelijk gebruik,eigenlijk is er een overbodig,maar wil proberen mijn dochter de fotowereld in te krijgen,dus die 3100 gaat naar haar toe.
CLUBLID>
Gebruikersavatar
ROLANDPHOTO

Clublid
Berichten: 310


Locatie: gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 18-135 vr nikon lens

Berichtdoor Patrick » di aug 14 2012 12:30 am

Als je toch met je onderschrift aan het stoeien bent, kijk dan even naar de notatie van je objectieven. Het is echt 1.8 en 2.8, of ook correct: 1/1.8 resp. 1/2.8 ook wel geschreven als 1:1.8 resp 1:2.8. En dus niet 1/8 of 2/8...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 18-135 vr nikon lens

Berichtdoor Pollo » zo aug 06 2017 3:43 pm

Even een oud draadje omhoog. Maar is deze lens echt zo slecht als ik hier lees? Toevallig is deze in mijn collectie beland en moet zeggen dat er hele aardige foto's mee gemaakt worden.
Oke, hij is van plastic.. Maar het bereik bevalt mij enorm!
Gebruikersavatar
Pollo

Forumlid
Berichten: 90


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten