Beste standaardzoom voor D7100?

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

Beste standaardzoom voor D7100?

Berichtdoor roxy80 » do nov 07 2013 11:33 am

Binnenkort vervang ik mijn d3100 voor een d7100. Ik fotografeer hobbymatig, maar leg de lat wel hoog en krijg veel lovende reacties om m'n kiekjes. Ik fotografeer eigenlijk alles van kinderen, dieren, landschappen tot een beetje macro.Nu is het dus tijd voor een nieuwe uitdaging, maar welke standaardzoom past nu bij mij?

Ik heb al veel gelezen op dit forum en het internet en kan maar niet tot een keus komen. Moet ik nu kiezen voor bereik of lichtsterkte, sigma tamron of nikon? welke geeft nu echt het beste resultaat voor binnen en buiten?

sigma 17-50mm f2.8
sigma 17-70mm f2.8-4 (lees wisselende reacties over deze lens)
tamron 17-50mm f2.8
nikon 16-85mm f3.5-5.6 (is dit bereik nu ideaal voor zowel landschap als portret?)
nikon 18-105mm f3.5-5.6 ( ga ik daar op de langere termijn voldoende plezier van hebben of doe ik een d7100 dan te kort?)

verder overweeg ik mijn reiszoom nikon 18-200mm de deur uit te doen en te kiezen voor een nikon 55-300 met vr of toch een 70-300mm (tamron of nikon?)?
Laatst gewijzigd door roxy80 op do nov 07 2013 11:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
roxy80

Onderwerp:

Re: Beste standaardzoom voor D7100?

Berichtdoor Roy Kersbergen » do nov 07 2013 11:38 am

Qua standaardzoom zit ik met het zelfde dillema al laat ik de Sigma al links liggen en ga ik voor de Tamron of Nikon. Ik ga vanmiddag naar de winkel en beiden proberen. Ik heb hier al een topic over lopen.

Als je verder een goede tele wilt hebben dan moet je absoluut voor de 70-300 VR gaan, dit is echt een geweldig objectief.
Roy Kersbergen

Forumlid

Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor ThijsHakvoort » do nov 07 2013 12:32 pm

Op mijn D80 had ik de sigma 17-70 naar volle tevredenheid. Op de D7100 ben ik er nog niet helemaal gecharmeerd van.
Je kunt natuurlijk altijd in de winkel testen, of eens een clubgenoot in de buurt vragen
Een probleem is pas een probleem, als je er een probleem van maakt...
ThijsHakvoort

Forumlid

Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Voormalig clublid » do nov 07 2013 12:54 pm

Roxy wat is je budget buiten de aankoop van D7100 voor je objectieven?

De Tamron 17-50mm zal een mooie combi zijn met de D7100, ik heb dus zelf de D7000 met die Tamron er op.
Zie mijn foto's die gemaakt zijn met de combi D7000 met Tamron 17-50mm, dit is de URL: viewtopic.php?f=51&t=51802 , foto's zijn gemaakt vanaf combi op statief.

Wat ik dus lees over de Nikon 16-85mm is dat een goede objectief met een metalen mount.
Voor landschap tot een beetje macro is moeilijk.
Landschap van ver denk ik aan tele.
Beetje macro heb je een macro objectief nodig, maar las ook dat je met tussen ringen of verloop ringen ook macro mee kan doen, als ik dat goed heb begrepen.

Doe je de d3100 niet weg, houd dan gewoon je reisobjectief 18-200mm, makkelijk als je op plekken kom waar je geen objectieven kan wisselen.
Voor de tele objectief 70-300mm Nikon/Tamron moet je hier verder maar eens lezen.
Voormalig clublid

Onderwerp:

Berichtdoor roxy80 » do nov 07 2013 3:14 pm

Bedankt voor de reacties, het is niet mijn bedoeling om alles te willen schieten met een standaardzoom hoor. Nu wil inversteren in een goeie standaardzoom en dan een telezoom En qua budget zit ik in de range van de modellen die ik heb genoemd de nikon 17-55mm vind ik net wat aan de hoge kant. Ik lees inderdaad veel positieve reacties over de tamron.
roxy80

Onderwerp:

Berichtdoor Roy Kersbergen » do nov 07 2013 3:26 pm

Zie hier viewtopic.php?f=8&t=51591

Op pagina 7 staat mijn uiteindelijke keuze en waarom die keuze is gemaakt :wink:
Roy Kersbergen

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor vulture » do nov 07 2013 5:31 pm

Ik heb de Nikkor 16-85 gehad en nu heb ik de 17-55 2.8 echt een wereld van verschil als je voor kwaliteit gaat dan zou ik iets meer uitgeven! Lens is een stukje zwaarder, maar de resultaten zijn zoveel beter!

Sent from my iPad using Tapatalk HD
vulture

Forumlid

Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » do nov 07 2013 6:22 pm

Ik zou ook de Nikon AFS 17-55 f2.8G willen noemen. Tweedehands moet je een goede kunnen vinden tegen de 700 Euro. Een goede en waardevaste investering!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 en diverse Fujifilm camera's met veel te veel glas
Patrick

Technisch Beheerder

Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Roy Kersbergen » do nov 07 2013 6:25 pm

Patrick schreef:Ik zou ook de Nikon AFS 17-55 f2.8G willen noemen. Tweedehands moet je een goede kunnen vinden tegen de 700 Euro. Een goede en waardevaste investering!

Als je er het geld voor over hebt dan is dit inderdaad de beste keus. Heb je het er niet voor over dan de Tamron 17-50mm f2.8 zonder VC.
Roy Kersbergen

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Robin » do nov 07 2013 6:26 pm

Ben het met Patrick eens. Nog steeds een waarde vast objectief met uitstekende kwaliteit. :)
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Robin

Forumlid

Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Voormalig clublid » do nov 07 2013 6:34 pm

Robin schreef:Ben het met Patrick eens. Nog steeds een waarde vast objectief met uitstekende kwaliteit. :)

Ben het hier ook mee eens.

Maar als je goed lees, die zie je staan dat Tp een prijsindicatie gaf van objectieven wat die genoemd heb.
M.a.w. een prijs tussen de € 300,00 en € 400,00.
Voormalig clublid

Onderwerp:

Berichtdoor Genster » do nov 07 2013 6:35 pm

Als wat minder zoom ook mag, zou je ook voor de Sigma 18-35mm 1.8 kunnen kiezen
Genster

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » do nov 07 2013 6:36 pm

Die Tamron bijvoorbeeld is ook een prima keus. Maar als je de titel van het draadje ziet... 8)

Ik ken nog steeds geen beter objectief in dit bereik. Zo simpel is het gewoon.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 en diverse Fujifilm camera's met veel te veel glas
Patrick

Technisch Beheerder

Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Roy Kersbergen » do nov 07 2013 6:57 pm

Patrick schreef:Maar als je de titel van het draadje ziet... 8)

Daar sluit ik me volledig bij aan!
Roy Kersbergen

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Voormalig clublid » do nov 07 2013 7:21 pm

Roy Kersbergen schreef:
Patrick schreef:Maar als je de titel van het draadje ziet... 8)

Daar sluit ik me volledig bij aan!

@Patrick,
Geef jij het verschil van range kwa objectieven die Tp aangaf en de AFS 17-55 f2.8G die jij aanraad.
Voormalig clublid

Terug naar “Standaardzoom”