..ingewikkelde materie..

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

..ingewikkelde materie..

Berichtdoor Dimar » vr apr 03 2015 2:55 pm

Beste mede fotografen.. Graag wil ik toch weer even een beroep doen op alle kennis en ervaring op het forum. Ik ben (als beginnende) fotograaf er nu helemaal achter dat de standaark kitlens van m'n Nikon niet slecht is, maar ook niet echt een heel erg goede lens is. Ik ben dan ook heel erg blij met mijn nieuwe 50mm f1.8 Ik wist niet dat lichtsterke lenzen zo'n verschil zouden maken! Nu wil ik mijn 18-55 mm kitlens graag 'upgraden' naar een lens die net wat beter is. Ik trof deze aan: Sigma 18-50mm F2.8 EX voor Nikon. Deze lens is weliswaar EX maar niet de HSM uitvoering en zonder macro.. ik las hierover dat van deze non-HSM versie de AF erg slecht zou zijn. Echter is hij met f2.8 wel beter dan mijn huidige 18-55 kitlens van Nikon. Pffff ingewikkelde materie.. al die afkortingen en addertjes onder het gras...

Ik wil eigenlijk graag een goede lens die ik divers kan inzetten (feestjes/receptie in de avond, close ups/portret, groothoek etc) en die wat betere prestaties heeft dan mijn 18-55 kitlens van nikon met een budget van ca. Euro 250,- (en nu niet allemaal gaan lachen hoor.. ik weet dat het niet veel is maar potverdorie..wat een dure hobby!) Die 18-50 f2.8 van Tamron kost 2e hands 199,- en het lijkt mij een 'goede deal' maar ik zou graag jullie advies willen daar ik het geld maar één keer kan uitgeven en ik er erg hard voor heb moeten sparen..

Alvast bedankt!!!!

Goetjes,
Dimar
Dimar

Forumlid
Berichten: 22


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: ..ingewikkelde materie..

Berichtdoor gijs sandberg » vr apr 03 2015 3:10 pm

Beste Ditmar,
Ik geef toe, kiezen kan ingewikkeld zijn.
Helaas bestaat de perfecte lens voor alle omstandigheden niet.
Ik kan niet ruiken welke kamera je nu hebt.