nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Berichtdoor Hans Braakhuis » di aug 04 2015 7:45 am

Het persbericht:

"Sneller, sterker, stabieler! Maak kennis met de nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Nikon heeft zijn ‘heilige drie-eenheid’ van lichtsterke zoomobjectieven gemoderniseerd met de gloednieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR. Na een volledige herziening is het meest gebruikte professionele objectief in het NIKKOR-assortiment nu sneller, sterker en stabieler dan ooit tevoren.

Met de toevoeging van Nikon’s indrukwekkende vibratiereductie (VR), een gloednieuwe optische constructie en een robuuster ontwerp heeft Nikon dit gerenommeerde objectief nieuw leven ingeblazen.

“De nieuwe 24-70mm is een onmisbaar objectief voor elke professionele fotograaf. In reactie op feedback van professionele fotografen die ermee werken, heeft Nikon letterlijk elk aspect (beeldkwaliteit, robuustheid van de constructie en snelheid) verbeterd en meer stabiliteit toegevoegd met VR. Als waardige opvolger van de nu al legendarische 24-70mm f/2.8G komt de nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR tegemoet aan de vereisten van de hedendaagse professionele fotograaf.„
Matthieu van Vliet, Country Manager Nikon Nederland

Verbetering van een legende
Hoewel de huidige 24-70mm (die in 2007 werd geïntroduceerd met de Nikon D3) nog steeds alom wordt geprezen, tilt de nieuwe versie van dit objectief de prestaties naar nieuwe hoogten. Dit is het eerste NIKKOR-objectief waarbij het optische ontwerp een asferisch lenselement van ED-glas bevat. Dit nieuwe element is ontwikkeld om chromatische aberraties en coma tegen te gaan, vermindert de lichtafname en biedt scherpte tot aan de randen. Het nieuwe VR-systeem beperkt de effecten van cameratrilling en maakt het mogelijk om scherpe foto’s te maken met sluitertijden die tot vier stops langer zijn.¹ De AF is ook aanzienlijk verbeterd dankzij Nikon’s nieuwste Silent Wave Motor (SWM), die tot anderhalf maal sneller is dan de SWM van de 24-70mm f/2.8G. Dankzij het gebruik van een elektromagnetisch diafragma is een gelijkmatige, nauwkeurigere belichting tijdens snelle serieopnamen mogelijk en treedt er minder slijtage op aan mechanische delen.

Werkpaard
Nikon’s nieuwe 24-70mm-objectief heeft een robuust ontwerp dat jarenlang dagelijks professioneel gebruik probleemloos doorstaat en hoewel het optische ontwerp complex is, met 20 elementen in 16 groepen en voorzien van Nano Crystal Coat, heeft Nikon de constructie van dit objectief versterkt, zodat het nu robuuster is uitgevoerd. De meegeleverde zonnekap is kleiner en de ontgrendeling is in een uitsparing geplaatst, zodat deze niet per ongeluk kan worden verwijderd bij het losdraaien van het objectief. Uiteraard is het objectief volledig weerbestendig en afgedicht tegen vocht en stof. Een fluorcoat die is aangebracht op de voorste en achterste lenselementen stoot water, stof en vuil actief af zonder dat dit ten koste gaat van de beeldkwaliteit en zorgt dat het glas makkelijk kan worden gereinigd zonder het oppervlak te beschadigen.

Prijs en beschikbaarheid
De verkoopstart van de nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR is gepland op 27 augustus aanstaande. De verkoopadviesprijs bedraagt €2499,-."


Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Berichtdoor CaptainHook » di aug 04 2015 9:19 am

Wel 'grappig'; velen bekritiseerden de enorme filtermaat die Tamron hanteerde toen zij hun 24-70mm VC USD concurrent op de markt brachten. En nu brengt Nikon eindelijk ook de opvolger uit, en wat blijkt, ook hier 82mm filtermaat... :lol:

Maar dan die prijs; WOW :shock: driemaal (!) het bedrag wat de naaste concurrent er voor vraagt.
Vrijwel altijd komen er nieuwere technische producten op de markt die EN betere specs hebben, EN tegen een lagere prijs. Maar Nikon ziet dat blijkbaar anders. :frown:

BTW: blijf het jammer vinden dat dit soort persberichten gewoon 1-op-1 pleur&sleur alhier geplaatst worden. :(

T.o.v. z'n voorganger is dit wel een monster:
Afbeelding
CaptainHook



Onderwerp:

Re: nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Berichtdoor MarcoEos70D » di aug 04 2015 9:38 am

Bij Canon zag je hetzelfde. Ook daar ging de 24-70 mkII van 77mm naar 82mm, en was de adviesprijs € 2579,00. Is nu onder de € 1800,00 te koop, dus er is nog hoop voor degenen die 'm niet perse als eerste hoeven te hebben. De Canon-variant bood voor dat geld overigens géén IS, dat krijg je er bij Nikon wel gewoon bij voor dat geld ;-)
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Berichtdoor dogo » di aug 04 2015 9:38 am

CaptainHook schreef:BTW: blijf het jammer vinden dat dit soort persberichten gewoon 1-op-1 pleur&sleur alhier geplaatst worden. :(

Blijkbaar al jarenlang een "traditie" voorbehouden aan Hans. Beetje overbodig, is al eerder gezegd en erop gereageerd door Patrick, maar wellicht wel goed om de discussie over een nieuw Nikon product te starten, niets meer of minder.
Over de nieuwe 24-70mm 2.8 VR zeg ik, zoals de Amerikanen het zouden zeggen: it''s a bummer. Zwaar teleurgesteld, en dan kijk ik niet eens zozeer naar de prijs, maar naar de afmetingen en het gewicht. Het scheelt in ieder geval een item minder op mijn wishlist. Voor € 2500 maak ik een hele leuke reis met mijn oude 24-70mm 2.8.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Berichtdoor CaptainHook » di aug 04 2015 9:59 am

dogo schreef:Blijkbaar al jarenlang een "traditie" voorbehouden aan Hans. Beetje overbodig, is al eerder gezegd en erop gereageerd door Patrick, maar wellicht wel goed om de discussie over een nieuw Nikon product te starten, niets meer of minder.

Idd. Vooral zo'n 1-op-1 kopieeractie getuigt van weinig effort.
Idee: zet dan b.v. het nieuwe en het oude objectief naast elkaar en geef duidelijk de verschillen aan in een tabelletje. :idea:
Ook een vergelijking met de naaste concurrenten zou een stuk objectiever (leuke woordspeling :mryellow: ) overkomen.

M.a.w. noem tenminste de technische verschillen, de prijsverschillen, garantievoorwaarden, gewicht, afmetingen, e.d. Dat zou het bericht een stuk informatiever maken.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Berichtdoor JvdKooij » di aug 04 2015 10:04 am

dogo schreef:. Voor € 2500 maak ik een hele leuke reis met mijn oude 24-70mm 2.8.


Nou, daar kan ik met een beetje goed zoeken wel een keer of drie een trip voor maken :D
Groetjes,
Jaap
Online
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Berichtdoor emdeklerk » di aug 04 2015 10:36 am

En ook weer een E-objectief zodat het diafragma niet werkt op oudere DX-camera's. Jammer.
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Berichtdoor Jos » di aug 04 2015 10:53 am

Maar eens zien of ie z'n geld waard. Ik houdt het voorlopig bij mijn oude nikkor 24070, waarover ik zeer tevreden ben... En die weegt trouwens al genoeg...
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Jos

Forumlid
Berichten: 1521


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Berichtdoor ATOR » di aug 04 2015 11:20 am

Alles is beter, klinkt goed :clap:

Als de prijs daalt naar €1800 dan lijkt het me wel wat.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Berichtdoor amstel » di aug 04 2015 11:23 am

dogo schreef:
Blijkbaar al jarenlang een "traditie" voorbehouden aan Hans. Beetje overbodig, is al eerder gezegd en erop gereageerd door Patrick, maar wellicht wel goed om de discussie over een nieuw Nikon product te starten, niets meer of minder.

Idd. Vooral zo'n 1-op-1 kopieeractie getuigt van weinig effort.
Idee: zet dan b.v. het nieuwe en het oude objectief naast elkaar en geef duidelijk de verschillen aan in een tabelletje. :idea:
Ook een vergelijking met de naaste concurrenten zou een stuk objectiever (leuke woordspeling :mryellow: ) overkomen.

M.a.w. noem tenminste de technische verschillen, de prijsverschillen, garantievoorwaarden, gewicht, afmetingen, e.d. Dat zou het bericht een stuk informatiever maken.


Heren pak de handschoen dan maar op,wat is er mis mee dat iemand hier de persberichten van nikon plaats.
amstel

Forumlid
Berichten: 117



Onderwerp:

Re: nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Berichtdoor MartinT » di aug 04 2015 12:12 pm

Heren, heren, maak u, wat mij betreft, druk over van alles en nog wat, maar laat Hans a.u.b. persberichten op dit Forum plaatsen als hij dat wil!

Wat een grenzeloos geneuzel :thumbdown:
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1723


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Berichtdoor Johan v. V. » di aug 04 2015 12:20 pm

Ik begrijp het probleem evenmin. Dit soort persberichten zou lees ik eigenlijk alleen dankzij Hans die ze op het forum zet. Wanneer de club die zich specifiek op Nikon richt de persberichten van Nikon al niet meer op het forum mag plaatsen ... :thumbdown:
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Berichtdoor ReneG » di aug 04 2015 12:52 pm

Inderdaad, en wat moet je anders plaatsen? Een (p)review a la Ken Rockwell? Niemand op een paar beta-testers na hebben dat ding uberhaupt pas in handen gehad. Hoe moet je dan objectief vergelijken. Dit lijkt me het enige wat je kunt (en moet) doen voor een nieuwe lens.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Berichtdoor CaptainHook » di aug 04 2015 12:57 pm

Heren, heren, het heeft niets te maken met 'druk maken over' en/of 'probleem'... maar met aanbevelingen van hoe zo'n bericht inhoudelijk informatiever zou kunnen zijn!
Wat is daar nou mis mee?

Lees nog eens mijn suggestie. :idea: Vergelijkingstabelletje is wel degelijk mogelijk op moment dat zo'n objectief uitkomt. Dat maakt het alleen maar waardevoller. :thumbup:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Berichtdoor dogo » di aug 04 2015 1:35 pm

@amstel a.u.b. mij wel goed quoten, alleen de 1e zin in jouw quote is van mij, de rest is van Captain Hook.
Maar zullen wij terug naar het onderwerp gaan?
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten