17-50 Tamron of 17-50 Sigma?

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

Re: 17-50 Tamron of 17-50 Sigma?

Berichtdoor Cookie1397 » wo jul 13 2016 4:28 pm

Ik ben het met JvdKooij en Skippy en Jan eens, eerst lekker gaan fotograferen.
Camera ontdekken en later kijken wat je mist.
Geloof me, wij zijn allemaal begonnen zoals jij en de meesten hebben er heel veel bij gekocht.
NAS heet dat ofwel Nikon Aanschaf Syndroom en daar is niet vanaf te komen als je eenmaal begint. :)
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 17-50 Tamron of 17-50 Sigma?

Berichtdoor Sloajke » do jul 14 2016 10:56 pm

Nou Melissa ik ben ook begonnen met een Nikon d5200 echt wat een pracht apparaat voor het geld heb ondertussen mijn kit lenzen vervangen door een Nikon 70-200 f4 voor circuit gebruik ik die echt een pracht lens en heb me de 17-55 mm Nikon gekocht bij foka.nl dit is een echte aanrader beetje robuust maar zeker top lens als je goed kijkt rond 650 tot 700 heb je de lens


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sloajke

Forumlid
Berichten: 44


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 17-50 Tamron of 17-50 Sigma?

Berichtdoor MelissaW » do jul 14 2016 11:11 pm

Bedankt voor alle leuke reacties

Het filter gaat mijn vader waarschijnlijk morgen terug sturen. Verder heb ik vandaag weer veel geoefend. De nieuwe lens kwam vandaag ook binnen. Over de lens ben ik tot nu toe tevreden, ik vind de foto's echt heel erg mooi, heel erg scherp. Ik vind de autofocus ook helemaal niet zo luidruchtig als wat je in beoordelingen leest en ik vind hem ook erg snel. Alleen focust hij niet altijd op het juiste punt. Het valt wel mee aangezien ik er alleen last van heb bij kleine bloemen en als ik een paar keer het opnieuw probeer lukt het wel om goed te focussen. Maar dat schijnt bij deze lens te horen. Ik ga morgen weer veel oefenen en dan kijken of het echt vervelend is. Maar over de kwaliteit van de foto's ben ik echt tevreden. Misschien kan ik er morgen nog een paar plaatsen.

Over de D5200 ben ik trouwens ook heel tevreden, vooral het kantelbaar scherm vind ik echt heel handig.
MelissaW

Forumlid
Berichten: 133


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 17-50 Tamron of 17-50 Sigma?

Berichtdoor Cookie1397 » do jul 14 2016 11:32 pm

Het kan zijn dat je te dicht op het onderwerp zit, dan kan het objectief niet scherpstellen.
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 17-50 Tamron of 17-50 Sigma?

Berichtdoor MelissaW » do jul 14 2016 11:43 pm

Klopt, soms zat ik te dichtbij. Maar ik dacht ook aan front focus/back focus (volgens mij heet dat zo?) en dan vooral de laatste want soms focust hij op iets achter het onderwerp wat ik wil fotograferen. Maar goed, de foto's zijn verder heel mooi en scherp en als ik goed oplet met focussen is er niets aan de hand.
MelissaW

Forumlid
Berichten: 133


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 17-50 Tamron of 17-50 Sigma?

Berichtdoor PatrickHberg » do jul 14 2016 11:50 pm

Hoeveel focus punten heb je ingesteld? Bij een close up zou ik 1 focus punt instellen.
Ik heb zelf ook de D5200 en zit ook te denken om de 17-50 aan te schaffen.
D7200
Tokina 12-24mm at-x pro dx II
Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD
Nikon 50mm 1.8d
Tokina 100mm f/2.8 af pro d
https://www.facebook.com/patrickherzbergfotografie
Gebruikersavatar
PatrickHberg

Clublid
Berichten: 319


Locatie: Koudekerk aan den Rijn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 17-50 Tamron of 17-50 Sigma?

Berichtdoor MelissaW » vr jul 15 2016 4:23 pm

In het begin had ik hem op automatisch omdat ik niet wist hoe ik dat moest veranderen, toen gebeurde het echt heel veel. Nu bedenk ik me ook dat het niet meer veel voorkwam nadat ik hem inderdaad op 1 focus punt had ingesteld.

Ik vind het verder echt een super lens, heel erg scherp. De achtergrond bij foto's van bijvoorbeeld bloemen is heel mooi onscherp. Vroeger had ik bij andere camera's en lenzen vaak dat ik teleurgesteld was over de scherpte, nu heb ik dat helemaal niet meer.

Ik heb nu trouwens een aantal foto's een beetje bewerkt en die wil ik graag hier plaatsen, maar mag dat in dit topic of moet ik dan een nieuw topic aanmaken?
MelissaW

Forumlid
Berichten: 133


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 17-50 Tamron of 17-50 Sigma?

Berichtdoor gijs sandberg » vr jul 15 2016 4:32 pm

Melissa,
re: moet ik
Ik zou het wel doen.
De manier van plaatsen is afhankelijk van de externe website die je wilt gebruiken, zoek even op procedure plaatsen, dan vind je een toelichting.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 17-50 Tamron of 17-50 Sigma?

Berichtdoor Cookie1397 » vr jul 15 2016 6:06 pm

Dat zou ik in een apart topic doen Melissa, er is een hele rij met fotodraadjes waar je het e.e.a. in kan zetten.
Maar..... je kan geen foto's rechtstreeks op het forum plaatsen.
Je moet ze eerst elders neerzetten bv op een flickr pagina of google foto's of zo.
Dan vanaf die website hier naar toe linken.
Kijk in de sectie Het Forum over draadjes met info hoe jij hier opnames kan plaatsen.
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 17-50 Tamron of 17-50 Sigma?

Berichtdoor MelissaW » vr jul 15 2016 6:44 pm

Oké, dan maak ik straks een apart topic aan. Ik heb net ook een Flickr account gemaakt, ik moet er nu alleen nog wat foto's op zetten.
MelissaW

Forumlid
Berichten: 133


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 17-50 Tamron of 17-50 Sigma?

Berichtdoor MelissaW » vr jul 15 2016 8:33 pm

Ik ben nu foto's op Flikr aan het zetten, alleen worden ze echt niet mooi en onscherp. Weet iemand wat ik fout doe? De foto die er nu op staat en wazig is is 2000x13333 groot
Laatst gewijzigd door MelissaW op vr jul 15 2016 9:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
MelissaW

Forumlid
Berichten: 133


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 17-50 Tamron of 17-50 Sigma?

Berichtdoor Highlander » vr jul 15 2016 9:25 pm

heb je een linkje dat we mee kunnen kijken ??
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 17-50 Tamron of 17-50 Sigma?

Berichtdoor MelissaW » vr jul 15 2016 9:29 pm

Ik heb het nu opgelost door de foto in de volledige grootte te uploaden (4104x2736). Volgens mijn vader waren ze ook wazig omdat ik ze verkleind had. Ik weet alleen niet of ik een foto met die grootte hier ook kan plaatsen?

Dit is hem trouwens:
https://www.flickr.com/photos/142297773 ... ed-public/
MelissaW

Forumlid
Berichten: 133


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 17-50 Tamron of 17-50 Sigma?

Berichtdoor Highlander » vr jul 15 2016 9:56 pm

Persoonlijk upload ik de foto`s naar Flickr op de maat 1920 X 1280, dat is de maximale maar wat je hier op het forum gebruiken mag.
Op die manier verkleint Flickr de foto niet, en heb ik zelf alles onder controle.

Foto ziet er goed uit :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 17-50 Tamron of 17-50 Sigma?

Berichtdoor Peter » vr jul 15 2016 10:00 pm

vervolgens klik je in Flickr op 'share'
kies bestandsgrootte 1600 x 1067 (in dit geval) en dump de link van Flickr op dit forum
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten