Keuze sigma 17-50 2,8 of de Nikon 17-55 2,8

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

Keuze sigma 17-50 2,8 of de Nikon 17-55 2,8

Berichtdoor Sloajke » do mar 16 2017 12:21 pm

I
Kan iemand mij helpen met de keuze ik gebruik hem vooral voor portret / dierentuin dus ook bewegende objecten en weet de sigma stabilisator heeft en de Nikon niet heb een d5200


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sloajke

Forumlid
Berichten: 44


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Keuze sigma 17-50 2,8 of de Nikon 17-55 2,8

Berichtdoor Patrick » do mar 16 2017 6:55 pm

Voor jouw doel zou ik geen van deze objectieven kiezen. Je kan beter wat "langers" kiezen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Keuze sigma 17-50 2,8 of de Nikon 17-55 2,8

Berichtdoor Sloajke » do mar 16 2017 6:56 pm

Wat zou een goede keus zijn dan wil wel een licht sterke hebben natuurlijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sloajke

Forumlid
Berichten: 44


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Keuze sigma 17-50 2,8 of de Nikon 17-55 2,8

Berichtdoor Patrick » do mar 16 2017 7:15 pm

Iets als een AFS 85mm F1.8G. Perfect voor portretten, wel te kort in de dierentuin. Anders iets als een 70-200 f2.8.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Keuze sigma 17-50 2,8 of de Nikon 17-55 2,8

Berichtdoor JeeBee » vr mar 17 2017 9:21 pm

Hallo Sloajke,

Voor bewegende objecten helpt een stabilisator echt niet hoor. Een stabilisator verminderd bewegingsonscherpte bij een lage sluitertijd.
Maar om bewegende objecten scherp te krijgen helpt alleen een snelle sluitertijd.
Uit je vorige berichten zie ik dat je 2 uitstekende lenzen hebt. De Nikon 17-55 en de Nikon 70-200 F/4.
Dat lijkt me een prima combo voor portret en dierentuin.
Komt nog bij dat de Sigma 17-50 nogal wat problemen heeft met Nikon body's.
Ik heb zelf deze lens en de D5200 en D7200.
De stabilisatie van de Sigma kun je niet uitzetten. Er zit wel een knopje op, maar dat heeft geen effect.
Tevens blijft de stabilisatie na het indrukken van de ontspanknop een volle minuut actief. Dat zorgt er helaas voor dat je accu sneller leeg is.
Optisch is de Sigma uitstekend. Maar door de genoemde problemen ben ik overgestapt op een (2e-hands) Nikon 17-55 F/2.8. En daar ben ik heel erg tevreden over.
JeeBee

Forumlid
Berichten: 51


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Keuze sigma 17-50 2,8 of de Nikon 17-55 2,8

Berichtdoor Janvis » vr mar 17 2017 10:36 pm

Dat van de stabilisatie klopt niet helemaal. Ik heb zelf ook een 17-50 en had er in eerste instantie wat softwarematige problemen mee op mijn D7200. De vorige eigenaar had een D7100 (of een 7000 dat weet ik even niet meer) maar op zijn camera waren er geen problemen.

Op mijn D7200 werkte de stabilisatie bijvoorbeeld in eerste instantie helemaal niet, na een software-update door Sigma werkt alles nu perfect. Heb net even wat getest met de stabilisatie maar deze schakelt keurig aan en uit en blijft ook na het scherpstellen slechts korte tijd actief en niet een minuut lang.

Naar mijn bescheiden mening is het een waanzinnige lens, vanaf 2.8 goed scherp (en vanaf F4 zelfs extreem scherp) De 17-55 van nikon zal qua bouwkwaliteit natuurlijk van een hogere orde zijn maar optisch doet ie echt maar heeeeel erg weinig onder. Dat maakt hem naar mijn mening het perfecte alternatief voor de niet professionele gebruiker die er niet dagelijks mee hoeft te werken.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten