welk objectief als aanvulling bij Nikon D7200

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

welk objectief als aanvulling bij Nikon D7200

Berichtdoor AMAchterhuis » vr okt 20 2017 9:10 pm

Dag,

Ik ben helemaal nieuw op dit forum. Ik ben een enthousiaste hobby fotograaf die zich langzaam professionaliseert, wat zich o.a. uit in het 'hogere eisen' stellen aan mijn apparatuur.
Ik heb een Nikon D7200, waar ik heel blij mee ben.
Bij de aanschaf heb ik erg lopen twijfelen over de lens die ik erbij wilde (mijn D7200 is vorig jaar (pas 6 maanden in mijn bezit) in de trein gestolen, met daarbij twee kwalitatief goeie lenzen, en ik was bij de hernieuwd aanschaf enigszins beperkt in mijn budget) en heb gekozen voor opnieuw de D7200 met een Nikon 18-300 mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX VR, zodat ik zowel tele als groothoek binnen mijn bereik zou hebben.

Nou ben ik niet zo tevreden over dit objectief. Ik mis toch een grotere lichtgevoeligheid en ben nu op zoek naar een lens met een minder groot bereik, maar een sterkere lichtgevoeligheid.
Door een financiële meevaller heb ik vorig jaar het prachtige Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 G IF-ED VR II objectief kunnen kopen, waardoor ik prachtige sportfoto's kan maken (bij mijn hockeyende kinderen). Nu ik deze kwaliteit zie, wil ik niet anders meer. geweldig! Alleen ik mis iets in het bereik onder de 70 mm. Daar ben ik nu naar op zoek.
Mijn oog viel op de Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G, en ik heb deze nu kortdurend op proef meegekregen.
Ik ben alleen enorm aan het twijfelen. Is de vaste brandpuntsafstand wel handig? Ik maak vooral sportfoto's en verder vakantiefoto's en thuis, soms portretten, de poezen, de tuin, landschappen, alles door elkaar heen.

Zal ik niet kiezen voor een Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM of een Sigma 18-35mm f/1.8 Art???
Kan iemand mij tips geven?
groetjes
Anne Mieke
AMAchterhuis

Forumlid
Berichten: 1



Onderwerp:

Re: welk objectief als aanvulling bij Nikon D7200