Fotograferen op een conferentie

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

Fotograferen op een conferentie

Berichtdoor ans » ma apr 30 2018 10:18 pm

Lieve allemaal,
Ik kan eventueel binnenkort foto's maken op een conferentie. Er wordt om een hobbyfotograaf/ student fotograaf gevraagd, en nu ben ik toevallig een student fotograaf. Alleen voordat ik met zekerheid daar ga helpen, wat voor een lens is hiervoor handig? Ik bezit zelf een 17-50mm en 50mm, heb ik hier genoeg aan voor een conferentie? Anders zou ik er een moeten lenen, niet dat dat een probleem is, maar moet het wel weten. Dus iemand hier die er ervaring mee heeft?
Groetjes
ans

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Fotograferen op een conferentie

Berichtdoor Patrick » ma apr 30 2018 10:56 pm

Weet je waar het is? Wat je globaal moet fotograferen? Hoeveel vrijheid je hebt om te bewegen? Het begint met weten wat je verwachten kan. En als je dat niet weet, dan zou ik ook een telezoom meenemen...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26795


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotograferen op een conferentie

Berichtdoor Franklin » di mei 01 2018 8:17 am

Ik heb zelf meerdere malen een conferentie gefotografeerd met de 17-50 f/2. Daarnaast had ik ook de beschikking over de 70-200 f/2.8 om van achter uit de zaal ook de spreker goed in beeld te krijgen zonder voor het publiek te moeten staan. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de afmetingen van de ruimte waar gewerkt wordt. Daarbij ook de SB-900 flitser ingezet. Houdt wel rekening met veel verschillende soorten licht. In veel ruimten wordt gebruik gemaakt van TL verlichting eventueel gecombineerd met halogeen spots. Dan vaak ook nog wat binnenvallend zonlicht. Ik heb ik die situaties vaak gebruik gemaakt van een grijskaart als referentie. Als het kan al voor aanvang de ruimte(n) verkennen en wat testfoto's maken.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
Gebruikersavatar
Franklin

Clublid
Berichten: 1101


Locatie: Alphen aan den rijn
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Fotograferen op een conferentie

Berichtdoor Hans Braakhuis » di mei 01 2018 8:30 am

Heb dit weleens gedaan. En het was veel werk om al die naambordjes later weer weg te poetsen, in verband met de privacy. Handig voor de de deelnemers, maar niet handig als al die foto's in een openbare groep op het www komen te staan.
Hier een voorbeeld: http://s1174.photobucket.com/user/Braak ... t=3&page=1
En een voordeel voor mij was: geen opdracht, was ook maar gewoon deelnemer. Dus veel sfeer foto's.
En vraag aan je opdrachtgever om bij jouw in de buurt te blijven, die weet wie echt belangrijk is voor het evenement. Want naast de sprekers, zijn er soms veel belangrijkere bezoekers.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotograferen op een conferentie

Berichtdoor justme » di mei 01 2018 8:41 am

Wees ook bedachtzaam op je omgeving. Sommige mensen die aanwezig zijn kunnen niet gediend zijn van fotografen. Als fotograaf kun je teveel in je werk opgaan, en dergelijke signalen missen. Daarnaast is het vaak wel de interactie tussen mensen die je foto's boeiender maken, dus blijf daarop attent. Vaak is het een beetje koorddansen; wanneer ga je er dieper op in, of wanneer neem je meer afstand.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten