Keuze... 24-85 of 24-120

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Onderwerp:

Re: Keuze... 24-85 of 24-120

Berichtdoor EdvandeZilver » vr jul 26 2019 2:26 pm

Juist de aanschaf van de Z6 met 24-70 F4 is bij mij de reden dat de 24-85 ongebruikt in de hoek staat.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3093


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Keuze... 24-85 of 24-120

Berichtdoor error33 » vr jul 26 2019 3:15 pm

:? Dat kan goed de 15 verschil zou mij ook niet zoveel uitmaken.

Ben wat gaan neuzen in winkels, de inruilprijs viel mij wat tegen :shock: Maar dat is natuurlijk altijd :)

Maar mijn Z gevoel zegt dat het dat niet gaat worden. En dat gerelateerd aan de geheugenkaartjes.... 1 marktspeler die ze nog maakt en de andere is er al met gestopt omdat deze er geen heil in ziet.

Ik ga er eens een weekend over slapen :prost:
Heb nog tot woensdag voor de cashback actie :wink:
Z serie
Soms valt mijn kwartje wat later....
error33

Forumlid
Berichten: 108


Locatie: Zuid -Limburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Keuze... 24-85 of 24-120

Berichtdoor justme » vr jul 26 2019 3:20 pm

Tussen deze zomer en eind dit jaar komen daar de CFexpress kaartjes bij, qua ondersteuning. Deze zullen een stuk gunstiger geprijsd zijn!

4. Ondersteuning voor CFexpress-geheugenkaarten (introductiedatum wordt nog aangekondigd)
De nieuwe firmware biedt ondersteuning voor CFexpress, een nieuwe standaard voor geheugenkaarten die gebruikers meer zekerheid bieden. Ze leveren prestaties met hoge snelheid voor een efficiëntere workflow. Na de upgrade kunnen gebruikers zowel CFexpress- als XQD-kaarten afwisselend in hun camera gebruiken. Behalve aan de Z 7 en Z 6 wordt de ondersteuning voor de CFexpress-geheugenkaart in de toekomst ook aan de Nikon D5 (XQD-type), Nikon D850 en Nikon D500 digitale SLR-camera's toegevoegd.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Keuze... 24-85 of 24-120

Berichtdoor JerryBig » ma jul 29 2019 5:37 pm

Ik ben van een 16-85 op een D300s naar een 24-85 op een D750 gegaan. Ik mis dat extra beetje tele wel degelijk. Ik zou voor 24-120 gaan. Heb niet paraat hoe ze zich optisch verhouden van elkaar.
Zelf inmiddels meer in de weer met 16-35, 24-70 en 70-200, afgewisseld met 50 en 85 mm prime.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
Gebruikersavatar
JerryBig

Clublid
Berichten: 542


Locatie: Nieuw-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Keuze... 24-85 of 24-120

Berichtdoor error33 » vr aug 09 2019 2:33 pm

error33 schreef:
wiebeterpstra schreef:Je kunt ook doorsparen voor een Z6 met de 24-70 f4. Kwaliteit gegarandeerd. Daar zit 400€ cashback op


Ja maak het mij nog maar moeilijker :D Ik heb nog 5 dagen om van de cashback gebruik te kunnen maken


Tja Wiebe ik heb toch maar doorgespaard :D
wiebeterpstra schreef:Tussen deze zomer en eind dit jaar komen daar de CFexpress kaartjes bij, qua ondersteuning. Deze zullen een stuk gunstiger geprijsd zijn!

4. Ondersteuning voor CFexpress-geheugenkaarten (introductiedatum wordt nog aangekondigd)
De nieuwe firmware biedt ondersteuning voor CFexpress, een nieuwe standaard voor geheugenkaarten die gebruikers meer zekerheid bieden. Ze leveren prestaties met hoge snelheid voor een efficiëntere workflow. Na de upgrade kunnen gebruikers zowel CFexpress- als XQD-kaarten afwisselend in hun camera gebruiken. Behalve aan de Z 7 en Z 6 wordt de ondersteuning voor de CFexpress-geheugenkaart in de toekomst ook aan de Nikon D5 (XQD-type), Nikon D850 en Nikon D500 digitale SLR-camera's toegevoegd.


Hopelijk komt de update snel. Heb er nu een kaartje van 32GB bij waar toch ruim 330 afbeeldingen op kunnen. Laptop maar meenemen op vakantie om de kaart leeg te maken aan het einde van de dag
error33 schreef:Dank allen voor info,

De Z6 gaat het definitief niet worden, daar zit nog wel een andere meerprijs aan dan alleen body en lens.
Andere geheugenkaartjes en extra accu's

Nu ga ik een week de bergen in met 2 EN-EL15 accu's. en schiet zo 2000+ foto's
Als ik de Z6 bekijk zijn er dat maar 300+ per accu
Ook de geheugenkaartjes 100€ voor 32GB Dat tikt ook lekken aan om een week de bergen in te gaan.

Resume de Z serie gaat voorlopig aan mij voorbij en blijft de keuze tussen beide lenzen.


Wat is het woord VOORLOPIG waard :arrow: :arrow: Zijn 14 dagen verder en het is toch een Z7 geworden :mryellow:
Z serie
Soms valt mijn kwartje wat later....
error33

Forumlid
Berichten: 108


Locatie: Zuid -Limburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Keuze... 24-85 of 24-120

Berichtdoor justme » vr aug 09 2019 7:57 pm

Gefeliciteerd, ja geheugenkaartje is even op de tanden bijten! Heb je een kit gekocht of alleen body?
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Keuze... 24-85 of 24-120

Berichtdoor error33 » za aug 10 2019 1:20 pm

Ik heb voor de kit met 24-70 F4 en FTZ gekozen bij onze oosterburen.
Hier € 4049 en over de grens € 3259 Momenteel nog € 400 direct korting (tot 18-8) van Nikon aan de kassa. Maar dan nog € 390 goedkoper dan in NL
Is een behoorlijk prijsverschil voor alleen maar een Duitse handleiding als verschil
Z serie
Soms valt mijn kwartje wat later....
error33

Forumlid
Berichten: 108


Locatie: Zuid -Limburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Keuze... 24-85 of 24-120

Berichtdoor justme » za aug 10 2019 3:18 pm

Fijne set! En een handige adapter erbij voor je huidige lenzen! Het loont dus zeker om bij de buren te kijken, mits het niet te ver weg is.

Hoe bevalt het formaat je, ten opzichte van de d7200?
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Keuze... 24-85 of 24-120

Berichtdoor error33 » za aug 10 2019 6:37 pm

Mijn eerst indruk daar wordt ik wel vrolijk van :D

Het formaat vind ik goed lekker licht en compacter. Heb getwijfeld voor een D750 (de D850 was al zeker te groot voor mij) en ook thuis gehad. Maar dat werd mij te lomp om mee door de bergen te zeulen. En tegenover de D7200 zag IK geen noemenswaardige verbetering.

Mijn snuit tas is te groot geworden en staat nu te koop. Op zoek naar een nieuwe waar ie niet in verdwaald. :D
Z serie
Soms valt mijn kwartje wat later....
error33

Forumlid
Berichten: 108


Locatie: Zuid -Limburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Standaardzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten