AF Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO??

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm

Onderwerp:

AF Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO??

Berichtdoor Oronar » ma mei 04 2009 4:32 pm

Hai allemaal,

Sinds een klein weekje heb ik een Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO in mijn bezit.
Na lang te hebben getreuzeld in de winkel heb ik de lens toch gekocht en heb ik achteraf niet goed navraag gedaan over deze lens.
Namelijk het scherpstellen van deze lens.

Klopt het dat het alleen mogelijk is om handmatig scherp te stellen?
Ik heb in een aantal reviews gelezen dat AF ook mogelijk is, maar dat is bij niet het geval, terwijl het toch precies dezelfde lens is.
Zou het kunnen dat de AF motor stuk is? Of ben ik nou gek? :shock:

Bedankt iniedergeval!

Groetjes,
Eline.
Oronar

Onderwerp:

Re: AF Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO??

Berichtdoor gijs sandberg » ma mei 04 2009 4:34 pm

Eline,

Op welke kamera heb je deze lens geprobeerd?

b.v.: als je een Nikon D40/60 hebt, moet er een motor in de lens zitten voor AF.
Bij Sigma zie ik verschillende versies van deze lens, waarschijnlijk deels Zonder AF motor.

Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op ma mei 04 2009 4:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
gijs sandberg

Clublid

Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Oronar » ma mei 04 2009 4:39 pm

Ik gebruik hem op de D60.....Wat nu? Terug naar de winkel?
Oronar

Onderwerp:

Berichtdoor joepert » ma mei 04 2009 5:06 pm

Oronar schreef:Ik gebruik hem op de D60.....Wat nu? Terug naar de winkel?

Dat zou ik maar doen. Er moet ook een versie zijn die wel scherpstelt op de D60 (je moet dan vragen om een objectief met ingebouwde AF-motor).
Kijk maar:
http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses ... avigator=3
Als je in de winkel hebt gezegd dat je een D60 hebt, hebben ze je misschien per ongeluk de verkeerde meegegeven (of gewoon wat aangesmeerd...).
joepert

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor George Fennes » ma mei 04 2009 5:09 pm

Oronar schreef:Ik gebruik hem op de D60.....Wat nu? Terug naar de winkel?

Wist de winkel dat je een D60 heb?
Zo ja dan is het dom dat ze jou daar niet op gewezen hebben.
Even nieuwsgierig, wat heb je betaald voor dit ding?
Ik hoop dat het niet te veel is want kwaliteit heeft dit objectief echt niet.
Ik heb er nog 1 thuis staan, maar ik durf hem niet eens op MP te zetten.
Als ik jou was gelijk terugbrengen en b.v. een Nikkor 70-300mm VR kopen voor rond de 370 euro.
Dan heb je voor het geld een topobjectief die het zelfs ook nog goed doet op een D700.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid

Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Oronar » ma mei 04 2009 5:13 pm

joepert schreef:Dat zou ik maar doen. Er moet ook een versie zijn die wel scherpstelt op de D60 (je moet dan vragen om een objectief met ingebouwde AF-motor).
Kijk maar:
Als je in de winkel hebt gezegd dat je een D60 hebt, hebben ze je misschien per ongeluk de verkeerde meegegeven (of gewoon wat aangesmeerd...).

Dat lijkt mij ook, want ik heb samen met die meneer nog mijn camera op en top schoon gemaakt van binnen.... :huh:
Bedankt voor je reactie! Ga gelijk actie ondernemen!

George Fennes schreef:Wist de winkel dat je een D60 heb?
Als ik jou was gelijk terugbrengen en b.v. een Nikkor 70-300mm VR kopen voor rond de 370 euro.
Dan heb je voor het geld een topobjectief die het zelfs ook nog goed doet op een D700.

Bedankt voor je reactie George en ik ben het ook volledig met je eens.
Ik heb er 170 euro voor betaald. Doelbewust gekozen voor deze Telelens omdat ik wilde oefenen op dit gebied en daarom nog niet heb gekozen voor een Nikkor.
Maar ik snap je punt volledig, en om eerlijk te zijn ben ik er ook niet zo tevreden over. Maar wie weet hoe het gaat als ie nu WEL AF is. :)
Thanks!
Oronar

Onderwerp:

Berichtdoor George Fennes » ma mei 04 2009 5:26 pm

Oronar schreef:
joepert schreef:Dat zou ik maar doen. Er moet ook een versie zijn die wel scherpstelt op de D60 (je moet dan vragen om een objectief met ingebouwde AF-motor).
Kijk maar:

Dat lijkt mij ook, want ik heb samen met die meneer nog mijn camera op en top schoon gemaakt van binnen.... :huh:
Bedankt voor je reactie! Ga gelijk actie ondernemen!

George Fennes schreef:Wist de winkel dat je een D60 heb?

Bedankt voor je reactie George en ik ben het ook volledig met je eens.
Ik heb er 170 euro voor betaald. Doelbewust gekozen voor deze Telelens omdat ik wilde oefenen op dit gebied en daarom nog niet heb gekozen voor een Nikkor.
Maar ik snap je punt volledig, en om eerlijk te zijn ben ik er ook niet zo tevreden over. Maar wie weet hoe het gaat als ie nu WEL AF is. :)
Thanks!

Oronar ik heb thuis de MF Sigma, die mag je van mij zo hebben, gratis en voor niets, maar je zal er niet blij van worden zo slecht is de kwaliteit.
Om nu 170 euro voor een slecht objectief uit te geven, zonde van je geld.
Laat maar horen of je belangstelling hebt.

George Fennes

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor Anne nikond40 » ma mei 04 2009 6:02 pm

Hoi!
Ik heb zelf een Nikon D40 en deze lens, inderdaad AF-S. Ik snap niet zo goed dat de mensen hier zeggen dat hij kwalitatief niet goed is!!!
Ik ben er juist heel blij mee!!! (maar ja ik weet ook niet hoe de andere merken lenzen van 70-300mm foto's maken, en ben beginnend liefhebber van fotografie :wink: )
Het was voor mij ook een makkelijke keuze, goedkoop en waarom zoveel meer betalen! Maarre aangezien je hem ook gratis kan krijgen, hierboven, doen zal ik zeggen!!!
Anne nikond40

Onderwerp:

Berichtdoor joepert » ma mei 04 2009 7:40 pm

George, een MF versie (die dus wel wat jaartjes oud zal zijn) vergelijken met de versies die nu in omloop zijn is misschien niet helemaal eerlijk. Ik heb ook een goedkope AF-versie liggen en heb daar pas nog deze foto's mee gemaakt. Kan er toch mee door.
viewtopic.php?f=34&t=17456

Maar op mijn D60 wilde ik inderdaad AF-S en dus toch maar de Nikon AF-S 70-300 gekocht :)
joepert

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor Oronar » di mei 05 2009 10:27 am

Hardstikke bedankt voor je vriendelijke aanbod George, maar ik heb besloten om mijn lens terug te brengen naar de winkel, en vervolgens dan toch maar even door te sparen voor een originele Nikkor objectief. Dan weet ik iniedergeval zeker dat ik een goede lens in mijn bezit heb.

Thanks voor jullie advies! :mryellow:
Oronar

Onderwerp:

Berichtdoor George Fennes » di mei 05 2009 10:33 am

Oronar schreef:Hardstikke bedankt voor je vriendelijke aanbod George, maar ik heb besloten om mijn lens terug te brengen naar de winkel, en vervolgens dan toch maar even door te sparen voor een originele Nikkor objectief. Dan weet ik iniedergeval zeker dat ik een goede lens in mijn bezit heb.

Thanks voor jullie advies! :mryellow:

Ik denk dat dit de beste keus is die je kan maken en zal je zeker geen spijt van hebben.

George Fennes

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor seninha » di mei 05 2009 6:41 pm

Ik vraag me af hoe het komt dat men een lens die toendertijd als een goede prijs/kwaliteit aankoop gezien werdt nu opeens bagger is :?

Heb zelf ruim 5 jaar met zo.n lens geschoten en als ik naar mn foto's kijk kan ik niet zeggen dat ze er SLECHT uitzien.
Begrijp natuurlijk wel dat er betere zijn,maar NIET voor die prijs.

Vind zelf dit een mooie lens met een voor mij een heel groot nadeel.Namelijk AF snelheid. Die is er gewoon niet :lol:

Maar als je je zelf op voorbereid dan kun je alsnog hele mooie fotos maken:
Afbeelding

Ben nu over naar een Sigma 70-200 2.8 HSM en nu kan ik het verschil zien, maar nog steeds ben ik tevreden met wat ik tot nu toe geschoten heb.

Just my 2 cents :D
seninha

Onderwerp:

Berichtdoor Oronar » wo mei 06 2009 3:02 pm

Jammer dat de foto het niet doet Seninha, had graag een voorbeeldje willen zien! :cry:
Oronar

Onderwerp:

Berichtdoor joepert » wo mei 06 2009 3:05 pm

Oronar schreef:Jammer dat de foto het niet doet Seninha, had graag een voorbeeldje willen zien! :cry:

Misschien werkt-ie zo:
http://lh5.ggpht.com/_j6X7YRdMniE/Rx9UZ ... ni%202.jpg
joepert

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor seninha » wo mei 06 2009 4:04 pm

Raar,ik krijg de foto wel te zien :shock:

Gelukkig dat joepert er even bij wilde springen :D
seninha

Terug naar “Telezoom”