AF Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO??

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm

Onderwerp:

Re: AF Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO??

Berichtdoor thom » wo mei 06 2009 5:44 pm

Net terug uit Tokio waar ik voor twee en een halve maand aan het werk was. Na een bezoek aan Mori Art Museum, dat zich op de 58ste verdieping van een
wolkenkrabber bevind en waar je een fantastische sky-view over heel Tokio hebt, wilde ik zo snel mogelijk een goedkope telelens kopen om bij mijn volgende bezoek
wat mooie plaatjes te schieten. De Sigma koste iets van 100€, heeft ook nog macro, en de volgens de verkopers ok, als je maar tussen de 100 en 200mm blijft en
met de diafragma zo'n beetje op 8. Na aanschaf gelijk terug naar de 58ste verdieping en mijn 4gb kaartje volgeschoten. Het resultaat was beter dan ik verwacht had,
de lichtomstandigheden waren wel goed en op 400, diafragma 8 en sluitertijden van rond de 300ste heb ik aardige foto's gemaakt. En 100€ is natuurlijk geen geld
voor een aardige lens. Volgens mij kan je deze lens in Nederland ook al voor rond de 125€ krijgen. Zal proberen zo snel mogelijk wat beelden te laten zien.

Groeten,
Thom.
thom

Onderwerp:

Berichtdoor Oronar » wo mei 06 2009 7:18 pm

Foto werkt nu wel inderdaad. Vreemd. Maar mooie foto! Niks mis mee.

Gaaf om te horen Thom. Hoe is Tokio je bevallen? Of was je er al eens eerder geweest?
Zou inderdaad leuk zijn om de foto's eens te zien :)

Ik heb vandaag de lens teruggebracht en word gestuurd naar Sigma die mij vervolgens een nieuwe sturen die wel AF is op de D60. Ben toch ontzettend nieuwsgierig geworden naar deze lens, en voor die prijs...
Maar goed, we zullen zien, kan nog wel 3-4 weken duren voordat ik 'm heb :(
Oronar

Onderwerp:

Berichtdoor seninha » wo mei 06 2009 10:21 pm

Wel jammer dat ik hier nog geen advertentie mocht plaatsen.
Mijn Sigma 70-300 MET motor is weggegaan voor €125
Had deze mooi op jou D60 kunnen passen.
seninha

Onderwerp:

Berichtdoor joepert » do mei 07 2009 12:26 am

Kijk eens bij deze handelaar op ebay, die heeft 'm ook goedkoop. Maar ik wil wel zeggen dat dit een groot "tussendoortje"-risico heeft. De AF-motor die er in zit is geen HSM, maar een minder geavanceerd ding. Dus qua snelheid zal het tegenvallen. Omdat de Nikkor versie relatief goedkoop is, zul je daar vrij snel toch voor zwichten vermoed ik. Maar goed; met dit objectief zul je ook wel pret hebben.
joepert

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor seninha » do mei 07 2009 2:01 pm

Vind € 370 of € 150 toch echt een groot verschil

Kan natuurlijk niet in TS z'n wallet kijken maar blijf er bij dat de Sigma een mooie lens is om te beginnen.
Natuurlijk zul je na een tijd meerdere dingen tegenvallen (snelheid,geluid,trefzekerheid..) maar hoe langer je er mee werk hoe meer je dan gaat voorbereiden.
seninha

Onderwerp:

Berichtdoor thom » ma mei 11 2009 6:41 pm

Hoi Oronar,

Tokio was natuurlijk geweldig, wonen iets van 35 miljoen mensen. Toch is het allemaal vrij relax daar,
en is voor zo'n grote stad ook heel erg veilig. Ga mijn best doen met de foto's plaatsen en ik hoop dat je snel
veel plezier mag beleven met dit objectief.

Groet,
Thom.
thom

Onderwerp:

Berichtdoor jbrood » wo jun 03 2009 4:24 pm

oeps, zag net een leuke aanbieding (119 of 129 euro) maar ga hem dan toch niet kopen! Het is hier niet zo positief.
jbrood

Onderwerp:

Berichtdoor Roy Kersbergen » do jun 04 2009 8:48 am

Persoonlijk zou ik ook voor een Nikon 70-300 VR gaan. Dit heb ik afgelopen week ook gedaan en ben na 2 avondjes schieten helemaal verliefd op dit objectief :oops:

Hoe is het Oronar, heb je het goed objectief al binnen?
Roy Kersbergen

Forumlid

Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Cookie1397 » do jun 04 2009 6:09 pm

De nikon 70-300 vr is een top objectief, mooie scherpe foto's maar die kost dus geen € 119,-- Zou zo wie zo geen telezoom willen hebben waar ze macro aan toegevoegd hebben. Dan liever een "echt" macro-objectief.
Groet Ed
Cookie1397

Forumlid

Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Melliw » do jun 04 2009 6:20 pm

Ik heb vroeger dit objectief gehad op mijn toenmalige canon. Mijn ervaring is dat het objectief net zoveel kwaliteit geeft als voor dat geld normaal is. De kwaliteit is echt bedroevend! De beelden die ik gezien heb van de Nikkor zijn vele malen beter. De 200 tot 300mm van de Sigma zijn erg soft. Dus niet doen!

Groeten, Willem
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.
Melliw

Clublid

Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor ArendV » zo jun 07 2009 9:49 am

seninha heeft een hele goede analyse gegeven van de Sigma 70-300 op basis van eigen ervaring.
Als een trage AF geen probleem is, dan kun je er mooie foto's mee maken.

Als je meer foto's wilt zien kijk dan even hier http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=250

De Nikkor is zijn geld zeker waard en biedt naast snellere AF, ook VR (erg handig op 300mm zonder statief).

AANVULLING
Naar aanleiding van de reactie melliw, de test op photozone.de nog eens bekeken (weliswaar op Canon).
The Sigma AF 70-300mm f/4-5.6 APO DG macro came close to a surprise but it still hasn´t won the cigar. It delivered pretty decent results in most aspects, specifically at 70mm and 200mm, but at 300mm the border resolution is nothing short of dismal - certainly not apochromatic as claimed by Sigma (nor would we really expect that from such a budget lens). Nonetheless you may argue that the center performance of the lens is on a very high level throughout the range and for many tele applications your main subject is often located close to the center so the border problems may not be all that obvious in the real life. As such it still remains an interesting budget solution. If you prefer a sharp border to border quality look elsewhere though ... and prepare yourself to invest quite a bit more.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
ArendV

Clublid

Contacteer:

Terug naar “Telezoom”