Leuk zoomlensje gekocht voor weinig....

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm

Onderwerp:

Leuk zoomlensje gekocht voor weinig....

Berichtdoor Ed Post » vr jan 05 2007 7:28 pm

Om nu met vakanties e.d. niet altijd met mijn zware 80-200 f/2.8 AFD ED te moeten sjouwen was ik op zoek naar een lichte zoomlens, welnu deze weegt maar 410 gr.
Via MP heb ik een Nikkor 75-240mm f/4.5-5.6 AFD zoomlens op de kop getikt voor weinig, compleet met zonnekap HB-21, luxe Samsonite tasje, Hoya UV-filter en B&W grijsfilter...
Opvallend detail: de filtermaat is 52mm....

Nu is dit wel een geheel plastic objectief, maar de resultaten schijnen erg goed te zijn.
Morgen maar eens uitproberen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ed Post op za jan 06 2007 10:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor a90 » vr jan 05 2007 9:01 pm

Ziet er goed uit ! Lekker compleet ook met tas en filter.

Ben benieuwd naar de foto's :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Ed Post » za jan 06 2007 10:56 am

Even snel een paar foto's van "Mi Gatos" gemaakt.... :lol:
Dit lensje valt zo op het eerste gezicht zeker niet tegen, en dat voor 6 eurotientjes incl. verzendkosten.... :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Pindar01 » za jan 06 2007 12:41 pm

Ziet er zeker niet verkeerd uit Ed! :D helemaal niet voor die € 's

Nadeel is dat ik ziet dat de "el gato" wat minder moet snoepen... :D 8) :)

Veel succes met het maken van mooie pic's :wink:

Groet; Michel
Pindar01



Onderwerp:

Berichtdoor Ed Post » za jan 06 2007 1:15 pm

Pindar01 schreef:Nadeel is dat ik ziet dat de "el gato" wat minder moet snoepen... :D 8) :)

De "Gatos" krijgen echt helemaal niets te snoepen en staan netjes op een dagelijks dieet onder het motto op = op..... :shock:
Ze lijken hier ook duidelijk dikker dan ze in werkelijkheid zijn hoor. :oops:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Pindar01 » za jan 06 2007 1:35 pm

De "Gatos" krijgen echt helemaal niets te snoepen en staan netjes op een dagelijks dieet onder het motto op = op.....


Ze zien er ook gezond uit Ed :) Ja, het zal een vertekenend beeld zijn. De foto's zijn in ieder geval mooi scherp en goed van kleur 8)

Groet: Michel
Pindar01



Onderwerp:

Berichtdoor Pollo » za jan 06 2007 1:36 pm

Ja valt nix tegen zo,

Prima foto's! Nu eens eentje van wat verder ingezoomd.. :wink:
Gebruikersavatar
Pollo

Forumlid
Berichten: 90


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Ed Post » wo feb 07 2007 2:00 pm

Afgelopen zaterdag op het Circuit van Zandvoort nog wat met deze lens aan het stoeien geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

diafragma ring op je nikon

Berichtdoor berkepeis » vr feb 09 2007 4:30 pm

Hoi Ed,

Ik zie dat je erg mooie foto's kan maken met deze "goedkope" lens. Nadeel is denk ik wel dat je een FEE error krijgt op je nikon, of niet??
Omdat je een manuele diafragmaring erop heb zitten kan deze alleen maar op F22.
Wel mooie foto's Ed misschien dat ik toch ook maar is ga kijken voor een " goedkope " Nikon lens op MP.
berkepeis



Onderwerp:

Berichtdoor Malo1961 » vr feb 09 2007 4:58 pm

berkepeis schreef:
Nadeel is denk ik wel dat je een FEE error krijgt op je nikon, of niet??


Op alle camera's die Ed in zijn sig heeft staat werkt dat ding zonder error melding, hoor :)
Gewoon de diafragma ring locken op f22 en diafragma aansturen met een van beide command-dials van de D70s.

Mvrgr,Martin

By the way Ed,
Heeft dat lensje(wat er eigenlijk best leuk uit ziet voor het jaar waar hij in is gelanceerd) een kunstof of metalen bayonet?
Malo1961



Onderwerp:

dat weet ik

Berichtdoor berkepeis » vr feb 09 2007 5:04 pm

Hallo Malo,

Ik weet uiteraard wel dat ik hem moet vast zetten ja. Maar regelt mijn d50 dan na het vastzetten van mijn diafragmaring automatisch dan de diafragma van.......?????? wat eigenlijk.... als die diafragmaring vast zit.

Gr jack
berkepeis



Onderwerp:

Berichtdoor Malo1961 » vr feb 09 2007 5:13 pm

Hoi Jack,
Ik heb zelf geen D50 maar weet wel dat ook jou camera de diafragma opening( na locken ring op f22) gewoon aanstuurt via die ene command dial. Als je je camera op diafragma voorkeuze hebt staan(AV)
Op de stand M regel je diafragma met de command dial, en je sluitertijd met diezelfde command dial en het +/- knopje geloof ik.
Als ik het niet goed heb, zijn hier een hoop D50 fotografen die me zullen corrigeren.

Mvrgr,
Martin
Malo1961



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » vr feb 09 2007 6:09 pm

Klopt wat je zegt Martin :wink:
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Malo1961 » vr feb 09 2007 7:14 pm

Klopt wat je zegt Martin


Pffffffffffffffffffffffffffffffff :) :)
Malo1961



Onderwerp:

Berichtdoor ML » vr feb 09 2007 11:09 pm

Even ter verduidelijking voor berkepeis:
Het locken van de diafragmaring wil niet zeggen dat je manueel je diafragma hebt dichtgedraaid op f22.
Je geeft hiermee aan de kamera te kennen dat die nu de controle over het diafragma heeft. Je diafragma staat open om het meest heldere zoekerbeeld te hebben. Je geeft de camera de vrijheid zelf diafragma en sluitertijd te bepalen (in P stand) of geeft in de camera op welk diafragma je wilt gebruiken als de foto gemaakt wordt (de A stand)
Op het moment dat de foto gemaakt wordt, sluit het diafragma tot de ingestelde waarde en ontspant de sluiter meteen daarna, het diafragma springt weer open en je hebt weer een helder beeld in de zoeker.
Ik kreeg de indruk dat je dit niet helemaal begreep, anders excuus voor de onnodige uitleg.
ML




Terug naar “Telezoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten