NIKON 70-200 mm 1:2.8 VR II met Teleconv.2x

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm

Onderwerp:

Re: NIKON 70-200 mm 1:2.8 VR II met Teleconv.2x

Berichtdoor ruud » do dec 17 2009 11:33 pm

Daar heeft jaco een punt , voor dit soort vogels heb je juist goed licht gehad anders wordt het alleen maar lastiger.
Ook met dit trieste weer kan je gewoon foto`s maken met detail erin , alleen je sluitertijd gaat omlaag.
In jou geval hoeft dat niet uit te maken want je hebt een D700 dus kan je iso behoorlijk omhoog.
Je hebt een mooie set ger maar die leent zich niet echt voor vogel fotografie vind ik.
De 70/200 is een mooi objectief zelf heb ik de ''oude'' in mijn tas zitten en gebruik hem nu alleen nog maar
zonder converters , het probleem zit hem voornamelijk in het croppen daar holt je kwaliteit vaak achteruit.

groet ruud
ruud

Forumlid
Berichten: 1774


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIKON 70-200 mm 1:2.8 VR II met Teleconv.2x

Berichtdoor Jaco1 » vr dec 18 2009 9:18 am

Je hebt inderdaad het beste licht gehad voor deze vogel. Je kan je ISO verhogen voor een wat snellere sluitertijd maar ik geloof dat deze als een standbeeld staat dus dat had weinig uitgemaakt. Het is belangrijk om onder te belichten bij wit, zeker bij hogere ISO waardes, dat voorkomt thuis heel wat teleurstellingen. Het is bij deze wel moeilijk want als je teveel gaat onderbelichten is het zwart weer te donker.

Groet Jaco
Gebruikersavatar
Jaco1

Forumlid
Berichten: 706


Locatie: Herkingen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIKON 70-200 mm 1:2.8 VR II met Teleconv.2x

Berichtdoor flitslicht » vr dec 18 2009 9:54 am

Jaco1 schreef:Het is belangrijk om onder te belichten bij wit, zeker bij hogere ISO waardes, dat voorkomt thuis heel wat teleurstellingen.


Als je gaat onderbelichten worden de witte partijen grijs. Je moet in elke situatie precies goed belichten.
flitslicht



Onderwerp:

Re: NIKON 70-200 mm 1:2.8 VR II met Teleconv.2x

Berichtdoor Jaco1 » vr dec 18 2009 10:23 am

--
plaatje weg gehaald, je heb gelijk Haaksma :D
Laatst gewijzigd door Jaco1 op vr dec 18 2009 10:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jaco1

Forumlid
Berichten: 706


Locatie: Herkingen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIKON 70-200 mm 1:2.8 VR II met Teleconv.2x

Berichtdoor D. Haaksma » vr dec 18 2009 10:37 am

Voor mijn gevoel botsen hier toch smaak (bekend twistgeval) en technisch gekrakeel op elkaar.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het een omzinnige discussie is, in tegendeel.
Echter, persoonlijk zie ik liever de sprankelende ooievaar, met wat technisch tekortkomingen, dan de wat fletse haast sombere zwaan, met de goed zichtbare details.

Zo ieder wat hij wil.
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIKON 70-200 mm 1:2.8 VR II met Teleconv.2x

Berichtdoor benikon » vr dec 18 2009 11:13 am

remoss schreef:Fijne ooievaar :)
ger k. schreef:Nieuwe TC-20EII

Het mag dan een nieuwe zijn, het is wel een oud type. De nieuwe is de TC-20EIII


Kun je nagaan wat voor resultaat het gaat geven met de "nieuwe" TC- E III die binnenkort in de winkel ligt :) :)
groeten Ben
benikon



Onderwerp:

Re: NIKON 70-200 mm 1:2.8 VR II met Teleconv.2x

Berichtdoor flitslicht » vr dec 18 2009 5:56 pm

D. Haaksma schreef:Zo ieder wat hij wil.


Precies, die kleine uitgebeten plekjes storen me totaal niet en de vogel staat er goed op. Dat eea scherper zou worden met een 400mm of 500mm prime is vrij logisch maar dan moet je wel een hoop meer geld uitgeven terwijl die lenzen voor foto's die je tussen de 70 en 400mm wilt maken onbruikbaar zijn. Het is net wat je wilt van je spullen.
flitslicht



Onderwerp:

Re: NIKON 70-200 mm 1:2.8 VR II met Teleconv.2x

Berichtdoor ruud » vr dec 18 2009 6:55 pm

Zo goedkoop is het setje niet wat is gebruikt , lens + converter is toch richting de 2700 euro , voor een ietje meer heb je een 500mmm F4.5 van sigma.
Ik ga er van uit dat ger deze set niet heeft aangeschaft voor vogel fotografie want daar heb je voor minder geld betere oplossingen voor..

overigens ben ik ook wel benieuwd naar de nieuwe 2.0 converter benikon , als ie echt veel beter is bied dat voor mij ook weer mogelijkheden.

groet ruud
ruud

Forumlid
Berichten: 1774


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIKON 70-200 mm 1:2.8 VR II met Teleconv.2x

Berichtdoor ger k. » vr dec 18 2009 9:23 pm

Met dank voor de wijze lessen en het deskundig advies, de een zegt dit, de ander zegt dat, maar als je alles tesamen neemt komen er wel dingen uit waarmee je iets kunt doen.
Daarvoor ondermeer dit forum.

Ziet iemand verschil met de volgende ??
Niet de lijst.

Hier weggehaald en boven erbij gezet, kijkt wat eenvoudiger.
Laatst gewijzigd door ger k. op vr dec 18 2009 10:08 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Fotograferen is schrijven met licht. D800E
Gebruikersavatar
ger k.

Forumlid
Berichten: 483


Locatie: Berg en Dal
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIKON 70-200 mm 1:2.8 VR II met Teleconv.2x

Berichtdoor ruud » vr dec 18 2009 9:47 pm

Ziet iemand verschil met de volgende ??[/img]


de lijst is weg , foto is groter en je hebt het je belichting iets naar beneden afgesteld :?:
ruud

Forumlid
Berichten: 1774


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIKON 70-200 mm 1:2.8 VR II met Teleconv.2x

Berichtdoor ger k. » vr dec 18 2009 10:05 pm

ruud schreef:
Ziet iemand verschil met de volgende ??[/img]


de lijst is weg , foto is groter en je hebt het je belichting iets naar beneden afgesteld :?:



Ik doel meer op de kwaliteit van de foto.
Ik kwam met de auto langs, snel dat apparaat tevoorschijn halen etc. etc. kon nog net 5 plaatjes schieten en toen was "de vogel gevlogen".
Misschien zit er enig verschil in onderling, vandaar de vraag.
Fotograferen is schrijven met licht. D800E
Gebruikersavatar
ger k.

Forumlid
Berichten: 483


Locatie: Berg en Dal
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIKON 70-200 mm 1:2.8 VR II met Teleconv.2x

Berichtdoor ruud » vr dec 18 2009 10:21 pm

ger de foto is zeker niet slecht en heb net even gekeken in nx , je kan de overbelichte stukken nog behoorlijk goed krijgen overigens.
Ik ben ooit met de 70/200 met 1.7 converter begonnen om vogels te fotograferen met dit soort grote vogels is het nog behoorlijk
goed te doen maar met kleinere vogeltjes kom je al snel in de problemen door te weinig mm .
Als je dan gaat croppen gaat het mis , je nieuwe 70/200 kan hele mooie platen produceren maar vind deze ooievaar foto geen goed voorbeeld
voor dit objectief ger.
Als je echter zo af en toe wat meer tele bereik wilt hebben dan is een converter een goede aanvulling.

groet ruud
ruud

Forumlid
Berichten: 1774


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIKON 70-200 mm 1:2.8 VR II met Teleconv.2x

Berichtdoor ger k. » zo dec 20 2009 9:27 pm

ruud schreef:ger de foto is zeker niet slecht en heb net even gekeken in nx , je kan de overbelichte stukken nog behoorlijk goed krijgen overigens.
Ik ben ooit met de 70/200 met 1.7 converter begonnen om vogels te fotograferen met dit soort grote vogels is het nog behoorlijk
goed te doen maar met kleinere vogeltjes kom je al snel in de problemen door te weinig mm .
Als je dan gaat croppen gaat het mis , je nieuwe 70/200 kan hele mooie platen produceren maar vind deze ooievaar foto geen goed voorbeeld
voor dit objectief ger.
Als je echter zo af en toe wat meer tele bereik wilt hebben dan is een converter een goede aanvulling.

groet ruud


Volgende foto's zijn met de 70-200 gemaakt met GOED licht.
Als ik mijn eigen mening mag geven, vind ik ze ZEER mooi. En dan ben ik kritisch naar mezelf toe.
Maar ik hoor graag jullie mening. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fotograferen is schrijven met licht. D800E
Gebruikersavatar
ger k.

Forumlid
Berichten: 483


Locatie: Berg en Dal
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIKON 70-200 mm 1:2.8 VR II met Teleconv.2x

Berichtdoor Tom » zo dec 20 2009 10:40 pm

Technisch is er weinig mis mee, maar mag ik ook wat zeggen over de rest? Ik durf het bijna niet, gezien wat reacties elders hier op het forum, maar ik vind ze niet zo spannend. Wat rommelig. 3 uitgezonderd staan ze allemaal erg centraal in beeld. Een beetje braafjes gefotografeerd. De gulden snede zou hier veel doen denk ik.
Tom

Forumlid
Berichten: 2622



Onderwerp:

Re: NIKON 70-200 mm 1:2.8 VR II met Teleconv.2x

Berichtdoor Inge J » do dec 24 2009 11:50 pm

Hi Ger, ze zien er mooi uit.

Ben zelf ook naar een telezoom op zoek voor motorsportfotografie en vogels, voor op m'n D60 weliswaar.
Maar eh...... als t nou niks wordt met die foto's, dan gaan we toch gewoon een stukje motorrijden ??? :wink:

Leuk je hier weer ff tegen te komen.
Groetjes Inge !
Een mensenleven is te kort om goed te leren fotograferen !
Inge J

Forumlid
Berichten: 26




Terug naar “Telezoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten