Kiezen lens D 70

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm

Onderwerp:

Kiezen lens D 70

Berichtdoor gralu » vr jan 27 2006 12:27 pm

Ik ben in het bezit van de Nikon D 70 met de kitlens AF-S 18-70.
Nu ben ik nog niet zo,n ervaren fotograaf en wil ik een tele-zoom lens aanschaffen met een budget tot zo,n 350 euro.
Na wat zoeken in de verschillende forums en Googel,s zie ik door de bomen het bos niet meer, de ene zegt dit en de andere zegt dat is de beste lens, nu is mijn vraag wat is een goede lens en waar moet ik op letten bij de aanschaf.
Ik wil graag als het kan zowel portret, landschap en voetbal fotograferen, ik weet niet of dit allemaal mogelijk is met 1 lens, maar dat hoor ik graag van U
gralu



Onderwerp:

Berichtdoor marcel » vr jan 27 2006 2:47 pm

80-200 mm 1:2.8 is een fijne lens voor de items die jij benoemd.
Maar of je dat redt met 350 euries, ik betwijfel het.Kijk goed rond op
marktplaats,speurders enz.Maar ik zou zeker voor Nikon gaan.Misschien
nog ff sparen. :?
marcel



Onderwerp:

Berichtdoor Onno » vr jan 27 2006 3:19 pm

Ik heb voor eenzelfde keuze gestaan enige tijd geleden, Na wat wikken en wegen ben ik toen overgegaan tot de aanschaf van het AF 28-200 3.5-5.6 ED objectief naast de 18-70 kit-lens.

Een prima prijs-prestatieverhouding wat mij betreft voor het tele-werk dat ik doe. Review: http://www.kenrockwell.com/nikon/28200g.htm
Dit model past binnen je budget.
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Frank Bosch » vr jan 27 2006 4:44 pm

Deze discussie komt vaak terug; ik heb met mijn fotohandelaar afgesproken mijn 18-70 in te ruilen en ik krijg dan binnenkort een 18-200 VR; ik ben heel benieuwd hoe lang ik moet wachten en hoe hij dan bevalt.

groeten,

frank bosch
Frank Bosch



Onderwerp:

Berichtdoor Amadeus Gould » vr jan 27 2006 5:32 pm

Dag Forum-vrienden en Nikon-vrienden,

Weer even terug van een paar dagen afwezigheid.

Ik zou een 18-70 nooit inruilen voor die 18-200 VR. De kwaliteiten zijn niet geweldig. En ik zou geen zin hebben om elke foto in photoshop te gaan corrigeren op CA en vervorming.
Alleen als het om handige redenen prettig is om met een objectief te werken i.p.v. twee kan ik me voorstellen dat je zo'n lens aanschaft.

Over genoemde telezoom is al eerder gesproken op het forum: Luc heeft zo'n mooie lens. Zie ook de bespreking van Dante Stella:
http://www.dantestella.com/technical/70210.html


Amadeus Gould
Amadeus Gould



Onderwerp:

lens

Berichtdoor gralu » za jan 28 2006 11:41 am

ik zal denk ik gaan voor de AF 28-200 zoals Onno beschrijft, maar ik ga ervan uit dat je het hebt over de Nikkor lens.
Is de 28-200 van Sigma of Tamron en alternatief of zijn deze lenzen kwalitatief minder.
gralu



Onderwerp:

Berichtdoor a3sfoto » za jan 28 2006 12:14 pm

Ik heb pas de 70-300 F4-5.6 APO DG MACRO van Sigma gekocht en ben daar erg tevreden mee en gekocht voor 269 euro.
Ik heb mijn nikon 70-210 daarvoor ingeruild
a3sfoto



Onderwerp:

Berichtdoor Onno » za jan 28 2006 12:15 pm

Toen ik mij orienteerde op een voordelige lens voor tele-werk heb ik ook naar vergelijkbare objectieven van Sigma en Tamron gekeken. In tests kwam de Nikkor er het beste uit.

Bij twijfel, kies Nikon. ;-)
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Telezoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten