Na wikken en wegen: 70-200mm maar welk merk, nieuw of tweedehands?

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm

Onderwerp:

Re: Na wikken en wegen: 70-200mm maar welk merk, nieuw of tweedehands?

Berichtdoor JaapV » wo mar 02 2016 9:28 pm

Mijn laatste zin was belangrijker. "Duidelijk en eerlijk" is ook maar subjectief.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Na wikken en wegen: 70-200mm maar welk merk, nieuw of tweedehands?

Berichtdoor Dreamlogic » vr mar 04 2016 2:53 pm

Dat heet gewoon eerlijk handelen. Maar dan nog...je hebt eerlijk en eerlijk...helaas.
Dus ik snap ook wel dat sommige verkopers liever hebben dat een geinteresseerde eerst komt kijken.

Stom genoeg stond de 80-200mm 2.8 eerder nog volop op Marktplaats voor schappelijke prijzen. De schuifzoom, die ik eigenlijk niet wil, voor €300 of minder en de draaizoom voor €500/€600
De verkopers die er momenteel op staan doen hun exemplaar niet weg onder de €750...Ik vrees dus dat het me niet gaat lukken om voor donderdag 10 maart een tweedehands 80-200mm te regelen :( :cry: :cry:
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II
Dreamlogic

Forumlid
Berichten: 845


Locatie: Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Na wikken en wegen: 70-200mm maar welk merk, nieuw of tweedehands?

Berichtdoor Cyrus » vr mar 04 2016 3:17 pm

Je kan ook voor 10 maart een objectief huren, zodat je die dag niet zonder zit. Ondertussen kun je dan op je gemak verder zoeken naar een objectief dat binnen je budget past en aan alle wensen voldoet.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Na wikken en wegen: 70-200mm maar welk merk, nieuw of tweedehands?

Berichtdoor mozes » vr mar 04 2016 3:33 pm

Dreamlogic schreef:Dat heet gewoon eerlijk handelen. Maar dan nog...je hebt eerlijk en eerlijk...helaas.
Dus ik snap ook wel dat sommige verkopers liever hebben dat een geinteresseerde eerst komt kijken.

Stom genoeg stond de 80-200mm 2.8 eerder nog volop op Marktplaats voor schappelijke prijzen. De schuifzoom, die ik eigenlijk niet wil, voor €300 of minder en de draaizoom voor €500/€600
De verkopers die er momenteel op staan doen hun exemplaar niet weg onder de €750...Ik vrees dus dat het me niet gaat lukken om voor donderdag 10 maart een tweedehands 80-200mm te regelen :( :cry: :cry:

Zie hem zelfs nog nieuw aangeboden worden. Rhinocamera.nl

Ik zat er ook over na te denken om de pull om te ruilen tegen de tweerings 80-200.
maar waar die prijsverhoging vandaan komt?
is echt gewoon 50% duurder dan pakweg 2 weken geleden. :oohh:
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Na wikken en wegen: 70-200mm maar welk merk, nieuw of tweedehands?

Berichtdoor Dreamlogic » vr mar 04 2016 3:37 pm

Cyrus schreef:Je kan ook voor 10 maart een objectief huren, zodat je die dag niet zonder zit. Ondertussen kun je dan op je gemak verder zoeken naar een objectief dat binnen je budget past en aan alle wensen voldoet.


Ja dat had ik al overwogen, maar jammer genoeg zit hier niet echt wat in de buurt. Den Ham is nog 45 minuten rijden vanaf hier.
Nou ja reken dat 4 x, de huurprijs a €25 en dan de borg (krijg je wel terug, maar je weet maar nooit wat er gebeurd)
Als het een beetje tegen zit mag ik ook nog 12,50 extra betalen omdat ik 'm niet op de dag zelf kan afhalen. Voor de opdracht heb ik 'm een uur nodig en de rest van de dag moet ik werken...dus dan vind ik het toch een beetje zonde van het geld. De opdracht dekt deze extra kosten niet...dus dan is het de vraag wat ik zou moeten doen...Of toch met mijn huidige lenzen fotograferen of tijd en geld investeren en dan hopen dat ik het verlies weer een beetje inloop. Gek, maar dan koop ik er toch liever eentje die ik bij nieuwe opdrachten ook weer kan gebruiken.

@Mozes, klopt! Welke Mk zou dat zijn? Ik had hem al gezien en overweeg om die misschien toch aan te schaffen. Is-ie wel nieuw.
Ik denk dat het Mk III is...
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II
Dreamlogic

Forumlid
Berichten: 845


Locatie: Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Na wikken en wegen: 70-200mm maar welk merk, nieuw of tweedehands?

Berichtdoor mozes » vr mar 04 2016 5:01 pm

Dreamlogic schreef:
@Mozes, klopt! Welke Mk zou dat zijn? Ik had hem al gezien en overweeg om die misschien toch aan te schaffen. Is-ie wel nieuw.
Ik denk dat het Mk III is...

Duidelijke omschrijving versie 3
http://www.mir.com.my/rb/photography/co ... index3.htm

Overzicht
Afbeelding
Afbeelding

Ik wacht wel tot de prijs weer normale waardes heeft
Laatst gewijzigd door Cyrus op vr mar 04 2016 5:55 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foute quote hersteld
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Na wikken en wegen: 70-200mm maar welk merk, nieuw of tweedehands?

Berichtdoor Dreamlogic » vr mar 04 2016 5:19 pm

Ik denk dat ik het maar opgeef en me richt op de volgende opdracht, dan heb ik misschien wel op tijd iets nieuws / tweedehands! ;-)
Alleen word het dan gezien het budget wel nog steeds een 80-200 denk ik. Die Nikkor 70-200 vind ik buiten proportie qua prijs...dan kan je net zo goed doorsparen voor de Tamron evenknie.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II
Dreamlogic

Forumlid
Berichten: 845


Locatie: Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Telezoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten