Extra objectief... Sigma AF 80-400mm

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm

Onderwerp:

Extra objectief... Sigma AF 80-400mm

Berichtdoor Roelies » di jun 21 2016 12:18 pm

Beste Mensen,

Ik heb een beginner. Vorig jaar voor het eerst op vakantie geweest met mijn D5300 en 18-200mm naar Zuid Afrika.
Leuke foto's gemaakt maar merkte daar dat het bereik niet genoeg was. Dit jaar willen we nog een keer terug, graag zou ik een objectief mee nemen met meer bereik.
Nu zijn er hele dure objectieven te krijgen maar merk dat het bij ons vooral om de vakanties gaat, dus wil het qua kosten nog een beetje leuk houden!
Na wat zoeken ben ik de volgende tegen gekomen Sigma AF 80-400mm f/4.5-5.6 EX APO OS...

Iemand ervaring met deze?
Roelies

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Extra objectief... Sigma AF 80-400mm

Berichtdoor gijs sandberg » di jun 21 2016 12:39 pm

Beste R,
Welkom.
re: met meer bereik
De lens die je noemt ken ik niet, maar hoort tot een duidelijke groep, samen met de NIkon 80-400 en 200-500 lenzen.
Heb je een dergelijk bereik wel eens in handen gehad ?
Zeker op een DX kamera is dat niet iets om (op z'n engels) lightly mee te nemen, laat staan hanteren.
Met meer zgn. bereik komen ook meer practische problemen, zoals gewicht, kosten en moeite om eea. stil te houden.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Extra objectief... Sigma AF 80-400mm

Berichtdoor C19 » di jun 21 2016 2:45 pm

hallo
Ik heb een dergelijke lens en die is kapot, ook niet te maken.
Dus aanraden zal ik deze niet.
Weet je wel zeker dat je camera de AF van deze lens kan aansturen??
De D5200 kan dat niet.
Groeten
C19

Clublid
Berichten: 77


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Extra objectief... Sigma AF 80-400mm

Berichtdoor gijs sandberg » di jun 21 2016 4:06 pm

Beste C,
re: Weet je wel zeker dat je camera
Terecht dat je die vraag opwerpt, met de alfabet-soepjes van tegenwoordig weet ik dat zo net nog niet.
R:
Je doet er verstandig aan om na te gaan of de lens die je overweegt compatible is (als de Nikon AF-S lenzen) en werkt op de D3nnn/D5nnn.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Extra objectief... Sigma AF 80-400mm

Berichtdoor JurjenF » do jun 23 2016 9:39 am

Die Sigma 80-400 was een goede ens, zelfs een dure 'wat-voor-merk-dan-ook' lens kan kapot gaan. De lens is alleen wat langzamer met de AF. Het is ook een zware lens. Mijn ervaring na 9 jaren Zuid Afrika is dat je meestal vanuit de auto fotografeert en langer dan 300 mm alleen voor de vogelfotografie ècht nodig hebt. Op de D5200 is een Nikon 55-300 een mooi objectief want ik loop met mijn 120-400 nog wel eens tegen 'te dichtbij' aan en moet ik òf heel snel wisselen òf de D5100 van mijn vrouw uit haar handen rukken.....Ikzelf heb met de Nikon 70-300 mindere ervaringen maar de Tamron daarentegen schijnt weer beter te zijn. Lijkt mij een betere keus dan de occassion van de Sigma 80-400.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Telezoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten