Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm

Onderwerp:

Re: Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD

Berichtdoor ricardokoster » za dec 24 2016 4:27 pm

Nou de lens heb ik er even opgeschroefd bij kamera express. En ik moet zeggen dat ik geen last heb van de af, gaat mij snel zat, en had veel erger verwacht. Dus waarschijnlijk ga ik hem bestellen, volgens de jongen van kamera express is deze lens optisch zelfs beter dan de us versie, maar de af het wel kan laten afweten bij sommige lenzen, echter kun je hem wel ruilen indien dat het geval zou zijn
ricardokoster

Forumlid
Berichten: 42


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD

Berichtdoor Marcel B » zo dec 25 2016 1:54 pm

Met de D7100 dezelfde ervaring gehad, de autofocus werkt niet snel en goed genoeg.
Marcel B

Forumlid
Berichten: 8



Onderwerp:

Re: Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD

Berichtdoor mozes » zo dec 25 2016 2:46 pm

Ik zal het proberen uit te leggen wat er gebeurt ...

De stappen die de af motor maakt om exact scherp te stellen zijn te groot.
stel, het scherpstel punt ligt op exact 0.
De lens blijft dan zeker een seconde lang tussen de waardes -1 en +1 op en neer gaan, (als je er op let hoor je echt het tikken in de lens).
als je wacht tot die klaar is, op het groene bolletje in je viewfinder, dan heb je echt een haarscherpe foto en al vanaf F2.8.
Dus op bewegende onderwerpen blijft de lens moeite hebben met het exacte focus punt, vandaar de berg net niet foto's.

De nieuwe lens echter,
die varieert maar tussen -1/10 en +1/10e uitgaande weer van de waarde o van exacte scherpstelling.
En misschien duurt dat een kwart seconde.
En walla zelfs snel bewegende onderwerpen pakt die...

Dit is natuurlijk mijn ervaring.
Ik heb beide versie gehad op een canon body.
en ik had ook het gevoel dat de oude versie een ietsiepietsie scherper was, maar dan was ik echt aan het pixelpiepen.

Nou vermoed ik dat je de lens daarbinnen op statische onderwerpen hebt geprobeerd.
Ga terug en probeer het nog eens, maar dan op bewegende onderwerpen met de lens op F2.8 en als het even kan de minimale afstand tot het onderwerp.
Maak fotos, en check ze thuis op je pc.
Doe dat ook met de nieuwere VC versie van de lens.

dat je hem mag omruilen (dat is wat anders dan een lens kopen, terug brengen, opsturen naar tamron, en dan maar hopen)
is natuurlijk wel een goed koop argument, maar het ligt niet aan de snelheid van de AF motor, die is rap genoeg, maar de tijd die hij nodig heeft om exact scherp te stellen.

Succes.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD

Berichtdoor ricardokoster » zo dec 25 2016 3:10 pm

Bedankt voor het uitleggen, ik heb de lens besteld, en heb hem dinsdag in huis, de duurdere versie is voor mij gewoon nog even te hoog gegrepen kwa budget. De lens die gaat sowieso voor een hoop doel einden wel geschikt zijn die in mijn straatje passen, vandaar de keus om het toch te doen.

In concerten van mijn pa voornamelijk zijn niet echt snel bewegende dingen, tijdens het vissen ook niet waarbij ik hem ook ga gebruiken om te filmen, honden fotografie varieert uiteraard, maar ik denk dat ik in 95 % van de gevallen wel weg kom met de focus. Al met al laat ik hier op het forum mijn bevindingen nog wel weten met uiteraard wat plaatjes die geschoten zijn. Allen hartelijk dank voor alle informatie
ricardokoster

Forumlid
Berichten: 42


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD

Berichtdoor ricardokoster » do dec 29 2016 5:54 pm

Is het normaal dat de lens van binnen beslaat bij een beetje mistig weer zoals vandaag...? Ik ben tot nu toe nog niet tevreden in ieder geval over de beeld kwaliteit. Over de af...daar kan ik wel mee leven. Maar hoe zit dat met beslaan aan de binnenkant, bij mijn andere lenzen nog nooit mee gemaakt

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
ricardokoster

Forumlid
Berichten: 42


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD

Berichtdoor mozes » do dec 29 2016 6:18 pm

over de beeld kwaliteit was je gewaarschuwd.
condens aan de binnenzijde? das niet goed....!
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD

Berichtdoor henkk » do dec 29 2016 6:35 pm

Ik kan me dat beslaan voorstellen als je vanuit vrieskou naar een vochtige, warme omgeving gaat zonder de lens te laten acclimatiseren. Lenzen zijn niet luchtdicht en sommige zooms werken als een stofzuiger/luchtpomp.
M.i. Kan dit beslaan dus bij alle lenzen voorkomen.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4940


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD

Berichtdoor Michele » do dec 29 2016 6:43 pm

Ding heeft geen weathersealing dus ja, t kan. Maar alleen bij wisseling van koud naar warm. Buiten moet ie gewoon helder blijven tijdens t gebruik.
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com
Gebruikersavatar
Michele

Forumlid
Berichten: 562


Locatie: Achtuhr duh duinuh
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD

Berichtdoor ricardokoster » do dec 29 2016 6:54 pm

Het beslaan gebeurde toen ik naar binnen stapte...

De beeldkwaliteit ben ik niet voor gewaarschuwd hoor. De af was ik voor gewaarschuwd. Maar ik ga morgen een laatste test doen met goed daglicht. En anders gaat die terug
ricardokoster

Forumlid
Berichten: 42


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD

Berichtdoor mozes » do dec 29 2016 7:00 pm

Toch wel Ricardo, ik heb zelfs geprobeerd uit te leggen waarin dat precies zit viewtopic.php?p=851393#p851109

beslaan van de lens is niks vreemds, maar wel aan de binnenzijde dat is echt niet goed!
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD

Berichtdoor ricardokoster » do dec 29 2016 7:20 pm

Even verder nadenken direct, voor honden fotografie, is een vast brandpunt handig ? ( ja ik weet dst je moet lopen )Anders dacht ik aan de nikon 85 mm 1.8g ? Andere suggesties voor rond de 650 a 700 ?
ricardokoster

Forumlid
Berichten: 42


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD

Berichtdoor ricardokoster » vr dec 30 2016 6:04 pm

Ik heb de 85mm gehaald, heerlijke lens moet ik zeggen ! Al is de belichting nu niet echt top met dit weer aan het eind van de middag.... morgen ga ik eens kijken als het goed dag licht is en naar de scherpte. Afbeelding
ricardokoster

Forumlid
Berichten: 42


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD

Berichtdoor ricardokoster » za dec 31 2016 2:36 pm

Ben heel blij met de lens, kan niet wachten op een wat minder mistige dag, nu is het toch een beetje behelpen en een middenweg zoeken ivm het licht.


Afbeelding

Afbeelding
ricardokoster

Forumlid
Berichten: 42


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD

Berichtdoor ricardokoster » do jan 05 2017 4:50 pm

Gooi maar een slotje erop, ik zou deze lens niemand aanraden in ieder geval, voor dat geld is het het echt niet waard ! Zonde van je geld !
ricardokoster

Forumlid
Berichten: 42


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD

Berichtdoor Peter » do jan 05 2017 6:29 pm

Licht eens toe, slotje vragen kan altijd nog
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Telezoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten