"refurbished"

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm

Onderwerp:

"refurbished"

Berichtdoor Klaas1 » do jun 15 2017 4:34 pm

Luitjes,

Ik overweeg de aanschaf van de 200-400 Type II, maar........nieuw € 6.999 en 'gerefurbished' € 2.499 (met een jaar garantie).
Dat scheelt een enorme slok een borrel.
Desgevraagd (bij de landelijke keten die dit aanbiedt) is mij verzekerd dat dit refurbishen door Nikon Nederland wordt gedaan en niet door de plaatselijke klusjesman. Het zou dus heel goed moeten zijn. Ik wil dat wel geloven maar, heeft iemand ervaring met dit refurbishen?
Graag jullie mening/ervaring
vriendelijke groet
Klaas
Ermelo
D 700 + MB-D10 + DR-5 + 14-24 mm 2.8 G ED + 24-70 mm 2.8 + 70-200 2.8 VR II + TC20-EIII + AF-S 200-400 mm 1:4 G II ED + 50mm AF-S 1:1.4 G + 105mm 2.8 Micro VR + SB900 + FEISOL CT-3471 + GITZO BALHOOFD + GITZO GM 5561T
Gebruikersavatar
Klaas1

Clublid
Berichten: 33


Locatie: Ermelo

Onderwerp:

Re: "refurbished"

Berichtdoor Vincent » do jun 15 2017 9:17 pm

Op refurbished objectieven zit meestal gewoon een jaar garantie.

Dan kun je je eigenlijk geen buil vallen want als ze het al slecht gedaan hebben, dan kom je daar doorgaans wel binnen een jaar achter.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: "refurbished"

Berichtdoor TinoK » wo jul 05 2017 1:34 pm

Klaas1 schreef:Luitjes,

Ik overweeg de aanschaf van de 200-400 Type II, maar........nieuw € 6.999 en 'gerefurbished' € 2.499 (met een jaar garantie).
Dat scheelt een enorme slok een borrel.

Graag jullie mening/ervaring
vriendelijke groet
Klaas
Ermelo


Klaas,
Ik weet niet of je inmiddels het objectief aangeschaft hebt.

Ik heb het inmiddels wel gedaan, een type 2 Nikkon 200-400 voor 2799 ipv de 6999. Vermoed dat je deze bij dezelfde keten hebt gezien als waar ik deze gekocht heb. Voordat ik deze kocht heb ik de bedrijfsleider (kennis van mij) gevraagd wat de achtergrond van deze objectieven was.
Refurbish is een wijd begrip. Kan vanalles zijn. Komt erop neer dat ze nagekeken zijn door Nikon. Een jaar garantie erop en voor de rest gewoon goed.
De achtergrond van mijn exemplaar was als volgt:
Als een Nikon pro dealer af is neemt Nikon alle pro stock terug. Want als je geen pro dealer bent mag je geen pro gear verkopen plus je moet ook van alles wel voorraad hebben. Voor kleine winkels is dat best duur. Er zit ook Nikon training aan vast die up to date moet worden gehouden.
Wat is nu het geval, die landelijke keten heeft oa deze stock opgekocht tegen inruilprijs.
De objectieven, waaronder die van mij zijn hagelnieuw compleet in de doos met alles erop en eraan. Alleen een jaar garantie. Het kan altijd mis gaan natuurlijk refurbished of gewoon eigen stock, maar een objectief met deze bouwkwaliteit.........

Dit is echt een buitenkans waar je niet zo gauw meer tegen aan loopt, dus als je hem wilt hebben.....doen.
Het ging om 85 stuks (type 1 en type2) en daar waren er gisteren nog 2 van over geloof ik.

Gr.Tino
Gr.Tino

Flickr Martino'70


“Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson
“My first 25,000 photographs are my worst.” ― Tino Karunding
Gebruikersavatar
TinoK

Clublid
Berichten: 187


Locatie: Sprundel
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: "refurbished"

Berichtdoor Frankie » wo jul 05 2017 4:18 pm

Zelfde goede ervaring hier met refurbished kopen. Gewoon doen.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Telezoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten