Ik ben mij aan het oriënteren op een zoomlens. Op dit moment heb ik voor mijn D5100 een Nikkor 18-105mm en een Sigma 10-20mm.
Momenteel fotografeer ik enkel bossen/bomen/landschappen. Dat zal ook nog wel een tijdje zo blijven denk ik.
Om in het bos alles goed te comprimeren en de mist dichterbij te halen mis ik helaas nog wat zoom voor mijn gevoel dus ik wil graag uit gaan breiden met een lens die zeker 200mm haalt.
Ik ben alleen aan het twijfelen over het bereik en welke lens het beste is in mijn budget. Ik kan gaan voor een 18-300 objectief zodat ik nog steeds maar 2 lenzen mee hoef te nemen, maar ik lees dat de kwaliteit bij zo'n groot bereik echt een stuk minder is. Nu merk ik al dat mijn Sigma lens al een stuk scherper is dan de Nikkor 18-105 en ik zou graag voor de zoomlens ook dezelfde kwaliteit willen hebben omdat het waarschijnlijk mijn meest gebruikte lens zal worden.
Het zal dus eerder iets van 55-200mm of 70-300mm worden. Het budget dat ik momenteel in mijn hoofd heb is ongeveer 300,- (tweedehands is zeker een optie!).
Wat is nu de beste lens met mijn eisen en budget om mijn collectie aan te vullen

Bedankt alvast!