Nieuwe AF-P Nikkor 70-300mm F4.5-5.6E ED VR op D7200

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm

Onderwerp:

Nieuwe AF-P Nikkor 70-300mm F4.5-5.6E ED VR op D7200

Berichtdoor Bas75 » zo feb 11 2018 10:54 am

Ik overweeg om met name voor reis- en wildfotografie een 70-300 mm objectief voor mijn D7200 te kopen. Ik heb mijn oog laten vallen op bovengenoemd objectief, wat vorig jaar is uit gekomen. De expert reviews zien er goed uit. Het objectief is compatibel met de D7200, maar er lijken toch wat problemen te zijn. Zie onderstaande links.

https://nikonrumors.com/2017/08/19/niko ... pher.aspx/

http://www.kenrockwell.com/nikon/70-300mm-vr-afp-fx.htm

https://photographylife.com/nikon-70-30 ... nouncement

http://www.dslrbodies.com/lenses/nikon- ... -af-p.html

Nu is mijn vraag of er al iemand ervaring heeft met de nieuwe AF-P Nikkor 70-300? Zijn de genoemde bezwaren te overzien of kan ik beter op zoek gaan naar een ander 70-300 mm objectief?

Bij voorbaat dank voor de reacties!
Bas75

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe AF-P Nikkor 70-300mm F4.5-5.6E ED VR op D7200

Berichtdoor markdv77 » ma feb 12 2018 9:15 am

Als ik op mijn mobiel via tapatalk de photographylife link open kom ik steevast op de review van de DX versie uit... Bijzonder. Maar goed....

Welke nadelen bedoel je precies? Enige nadeel waar ik me van bewust ben is het verschijnsel dat op veel bodies bij aanzetten of uit stand-by komen de focus van de lens steeds op oneindig gezet word. Daar heeft oa de D7200 last van. (Hopelijk komt er nog een firmware update die dat oplost.) Dat kan irritant zijn als je focust en vervolgens op een of ander moment wacht... en ondertussen gaat de camera stand-by... en dan wil je afdrukken maar moet er eerst weer opnieuw gefocust worden. Je kunt daar een beetje omheen werken door de standby-timer wat hoger te zetten dan de standaard 20 seconden.

Of dat voor jou reden is om verder te kijken moet je zelf weten...
Gebruikersavatar
markdv77

Forumlid
Berichten: 49


Locatie: Wijdemeren
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe AF-P Nikkor 70-300mm F4.5-5.6E ED VR op D7200

Berichtdoor WillyEef » ma jul 01 2019 1:46 pm

Beste Bas,

Ter informatie:

Vorig jaar (eind 2018) de door jou genoemde lens gekocht. Driekwart jaar goed gewerkt, maar vorige week plotsklaps "failure"".
Gevolg: Morgen gaat deze lens naar Beverwijk ter reparatie.
Storing/probleem: Na indrukken van de ontspanknop wordt de zoeker donker en geeft de camera ""ERR"". Deze lens zat standaard op de Nikon D7200. Geprobeerd op de D810. Hetzelfde resultaat. Mijn tweede Nikkor 70-300 mm (ook vorig jaar gerepareerd) op de camera gezet. Geen problemen.

Zou je ter overweging willen geven om goed na te denken om een Nikkor 70-300 mm lens aan te schaffen. Heb een derde Nikkor 70-300mm lens en die heb ik ook al ter reparatie aangeboden gehad. Is inmiddels (1,5 jaar na reparatie) opnieuw stuk. Hetzelfde probleem. Op dit moment heb ik nog 1 werkende lens (vorig jaar gerepareerd) en twee niet werkende lenzen (waarvan morgen een ter reparatie wordt aangeboden). Met name de VR in deze lenzen is een probleem: bij het scherpstellen begint de VR te rammelen/ratelen. Scherpstelling daardoor niet meer mogelijk.
Zoals gebruikelijk geeft Nikon als argumentatie bij de reparatie dat ""deze"" storing zelden voorkomt. Hoor echter bij de NCN dagen andere geluiden.

Succes met het maken van een keuze voor een nieuwe lens.

Met vriendelijke groet,

WillyEef.
WillyEef

Clublid
Berichten: 54


Locatie: Arnhem
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe AF-P Nikkor 70-300mm F4.5-5.6E ED VR op D7200

Berichtdoor Ronald53 » ma jul 01 2019 6:52 pm

Hallo WillyEef,

Over welke versie van de 70-300 heb je het dan? (Dit omdat ook de DX versie hier ter sprake is gekomen).

Groet,
Ronald

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1570


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe AF-P Nikkor 70-300mm F4.5-5.6E ED VR op D7200

Berichtdoor George Fennes » wo jul 10 2019 7:20 pm

Zou je ook naar een Tamron of Sigma kunnen kijken.
Wij hebben vroeger een 70-300mm VR gehad.
Maar daar geen enkel probleem mee ervaren.
Werkte gewoon goed.
Maar dat was heel wat jaren geleden.
Een vriend van ons had een Tamron 70-300mm gekocht en deze was toch wel een tikje scherper en sneller met scherpstellen.
Maar ik weet niet hoe de allernieuwste Nikons presteren.

Groetjes van George
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe AF-P Nikkor 70-300mm F4.5-5.6E ED VR op D7200

Berichtdoor Skippy » wo jul 10 2019 10:00 pm

Ronald53 schreef:Hallo WillyEef,

Over welke versie van de 70-300 heb je het dan? (Dit omdat ook de DX versie hier ter sprake is gekomen).

Groet,
Ronald

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Zie dit topic https://forum.nikon-club-nederland.nl/viewtopic.php?f=26&t=71243
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11671


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Telezoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten