Nikon lenzen op EBAY

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm

Onderwerp:

Nikon lenzen op EBAY

Berichtdoor Oktay » zo mar 04 2018 3:48 pm

Beste leden,

Ik heb gemerkt dat bepaalde lenzen op Ebay Uk omgerekend goedkoper zijn dan in Nederland. Nu heb ik zelf geen ervaring met aankopen op Ebay of Amazon. Bijvoorbeeld de Nikon 24-70mm is bij Kamera express € 2.185, terwijl op Ebay 1655 sound omgerekend € 1.855.
De prijsverschil is bij de Nikon AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8E FL ED VR nog groter, namelijk in Nederland € 3.149 en op Ebay 1.829 (€ 2.048).

Leden die hiermee ervaring hebben? Honderden euros besparen op elk aankoop is toch veel, maar nadeel is wel dat het afstandsverkoop is en wellicht een namaak?

https://www.ebay.co.uk/itm/SALE-Nikon-A ... SwU9RafCXG
https://www.ebay.co.uk/itm/Brand-New-Ni ... SwM~taV4g6
Oktay

Forumlid
Berichten: 104


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon lenzen op EBAY

Berichtdoor gijs sandberg » zo mar 04 2018 4:39 pm

O,
Zoek eens op de sleutel import, het is al vaak besproken.
G
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon lenzen op EBAY

Berichtdoor Marceld » zo mar 04 2018 4:41 pm

Ik heb hier geen ervaring mee. Mijn gevoel zegt: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat ook meestal zo. Ook vraag ik mij af hoe het zit met een eventuele garantieclaim.

Je zou ook kunnen overwegen een tweedehands exemplaar aan te schaffen, bijvoorbeeld bij Private Fotografie in Rotterdam. Zelfs met garantie van 6 maanden tot zelfs een jaar.

Just my two cents... :wink:
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr
Gebruikersavatar
Marceld

Forumlid
Berichten: 826


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon lenzen op EBAY

Berichtdoor Ed Post » zo mar 04 2018 8:10 pm

Als het uit de UK zelf komt heb je geen last met Douane. Echter meestal zijn het aanbieders uit bijvoorbeeld Hong Kong en dan komt de Douane wel in beeld.
Ook altijd nagaan of de verkoper betrouwbaar is.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon lenzen op EBAY

Berichtdoor Ad B » ma mar 05 2018 8:00 am

Hoi,

Je kun ook gewoon via ebay.nl zoeken... dan hoef je niet om te rekenen van Engelse ponden naar Euro's. :eh:
Dit is altijd "grijze" import. Het betreft meestal goede handelaren, die deze waar vanuit Hong Kong via Engeland (meestal) verzenden.
In verband met de komende Brexit, zijn handelaren ook via Frankrijk en Ierland bezig.
De pakketten via Engeland, Frankrijk en Ierland komen zonder naheffingen bij je binnen.
Rechtstreeks vanuit Hong Kong meestal ook, dikwijls worden pakketten vanuit het verre oosten niet of nauwelijks gecontroleerd,
Maar het risico is altijd aanwezig, BTW is het minimale wat er dan bij komt. Dat is tóch 21%...
Garantie is het tweede heikele punt... Die kun je meestal op je buik schrijven...
Retour zenden naar Hong Kong ga je niet zo snel doen.
Maar dat is altijd een eigen keuze. Prijsvoordeel tegenover 5 of 6 jaar garantie tegenwoordig. :think:
:prost:
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Telezoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten