Lens voor D7200

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm

Onderwerp:

Lens voor D7200

Berichtdoor MiekeS » ma dec 28 2020 11:13 am

Hoi!

Ik ben nieuw hier en ik ben op zoek naar wat tips.
Volgende week ontvang ik mijn d7200 body variant. Nu wil ik daar een lens (of set lenzen) bij. Ik heb nog weinig ervaring vandaar dat ik jullie hulp inschakel, want ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer. Doel van plaatjes schieten: in en om het huis (incl portret) en op vakantie.

Nu las ik over de Nikon 18-200 VR lens, maar door de f3.5 minder bruikbaar in en om het huis. Deze lens zou op vakantie dus misschien een goede optie zijn. Welke lens kan daar dan het beste bij? Ik lees namelijk zo veel berichten: 35mm 1.8g of juist een 50mm 1.8g, weer ergens anders lees ik de 85mm.
Wat kunnen jullie aanraden?

Groet,
Mieke

P.s. het lukt mij niet meer om dit bericht naar een ander forum te verplaatsen.
MiekeS

Forumlid
Berichten: 5


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lens voor D7200

Berichtdoor jan » ma dec 28 2020 11:32 am

Dag Mieke,

Welkom op het forum van Nikon Club Nederland.

Nikon heeft op haar site een leuke simulator staan wellicht geeft deze je al enkele antwoorden. klik hier
Het hangt natuurlijk ook af van het beschikbare budget.
Ik zou zelf kijken naar een Nikon AF-S 17-55mm f/2.8 (als allround) en voor portret eventueel naar een AF-D of AF-S 85mm f/1.8 of f/1.4.
Je kunt natuurlijk ook bij onze NCN-partners (CameraNu, Cameraland, Calumet Photographics, Kamera-Express of Foto De Vakman) kijken voor gebruikte objectieven met garantie. Vanzelfsprekend kun je daar ook voor nieuw terecht.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4301


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lens voor D7200

Berichtdoor George Fennes » ma dec 28 2020 12:39 pm