Mooie lens???

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm

Onderwerp:

Mooie lens???

Berichtdoor Giel Massa » wo aug 02 2006 8:04 pm

Goedeavond iedereen,

wie van jullie kan mij vertellen of deze lens het kopen waard is en wat jullie er voor zouden geven??????

NIKON

AF-S VR NIKKOR 70-200mm f/2.8G

GREY/WHITE

TELEPHOTO ZOOM LENS

MINT CONDITION


Alvast bedankt voor het lezen
Giel Massa



Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » wo aug 02 2006 8:16 pm

Giel,

Allereerst kun je ons vertellen wat de bedoeling is wil je deze lens kopen? 2ehands of nieuw?

Kijk hier eens voor een beschrijving van de lens:
http://www2.europe-nikon.com/details.as ... prodId=275

Toplens en zeer lichtsterk ik denk dat ie zo'n 1500,- nieuw kost.
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

lens

Berichtdoor Giel Massa » wo aug 02 2006 8:48 pm

Ja ik ben erg geinteresseerd in deze lens.
Hij wordt op ebay aangeboden voor 600 euro uit America of hong kong.

Maar het gekke is dat hij grijs is ipv zwart.

Of zijn dit een ander soort lensen
Giel Massa



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » wo aug 02 2006 8:59 pm

Afbeelding

zeer mooi
zie hier dus de 2 kleuren versies

dat grijs zie je veel bij die duurdere canon lensen.
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor roel » wo aug 02 2006 9:04 pm

Deze lens bestaat ook in het grijs. Wellicht voor mensen die overstappen van Canon, dat merk heeft vrij veel grijs/witte lenzen.
Echter zeshonderd euro voor een lens die bij de goedkoperen in Nederland bijna zeventienhonderd euro kost... dat ruikt een beetje... Een verschil van een paar honderd euro kan, maar bijna drie keer goedkoper klopt niet. Iemand wordt in dit verhaal belazerd en hopelijk ben jij het niet. Het geld overmaken naar Hong Kong en dan wachten of de lens komt... zou mij wat angstzweet opleveren... maar wellicht ben je koelbloedig...
:wink:
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

lens

Berichtdoor Giel Massa » wo aug 02 2006 9:06 pm

ik ben het zeer zeker niet hoor

Want ik ben eigenlijk op zoek naar een 80-200 2.8 maar ik kwam deze gewoon tegen in de lijst.

hebben jullie enig idee wat deze zou mogen kosten tweede hands
Giel Massa



Onderwerp:

Berichtdoor Mark D » wo aug 02 2006 9:08 pm

Ze hebben mij altijd geleerd...als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat waarschijnlijk ook! Pas op!

Groet
Mark
Mark D



Onderwerp:

Re: lens

Berichtdoor roel » wo aug 02 2006 10:04 pm

Giel Massa schreef:ik ben het zeer zeker niet hoor

Want ik ben eigenlijk op zoek naar een 80-200 2.8 maar ik kwam deze gewoon tegen in de lijst.

hebben jullie enig idee wat deze zou mogen kosten tweede hands


Ik geloof er niks van dat die lens in mint conditie tweedehands wordt aangeboden èn dat er nergens een vuiltje aan de lucht is. Ik krijg van dergelijke advertenties altijd zo'n gevoel van: te koop: goudeerlijke, gloednieuwe topfiets met alle extra's, alleen... het slot is kapot...
:roll:
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mooie lens???

Berichtdoor vanson » do aug 03 2006 1:20 pm

Giel Massa schreef:Goedeavond iedereen,

wie van jullie kan mij vertellen of deze lens het kopen waard is en wat jullie er voor zouden geven??????

NIKON

AF-S VR NIKKOR 70-200mm f/2.8G

GREY/WHITE

TELEPHOTO ZOOM LENS

MINT CONDITION


Alvast bedankt voor het lezen



deze lens kost bij bij KE 1495 euro dus 600 euro is een 'koopje'
al zal het zo zijn dat het een startprijs is of anders een 'steen-in-doos'-verhaal, en met een beetje pech betaal je ook nog eens bijna 25% invoerrechten over die steen.
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor Johan Huizing » do aug 03 2006 2:48 pm

Dus plus 25% invoerechten = € 750 en dan nog eens 19%BTW = 892,50 Scheelt nog altijd. Ik heb een klein jaartje geleden een Seikonic lichtmeter via Hongkong laten komen. Deze is rechtstreeks aan de deur afgeleverd zonder extra kosten. Een mede student kon hem op komen halen op schiphol met alle extra kosten. Hij moest wel want het aankoopbedrag had hij al eerder overgemaakt. Dus ik geloof wel dat die geleverd wordt je moet alleen geluk hebben bij de douane. En je service, maar het is geen Inca meer dus wie weet kun je nu wel terecht bij problemen.

Groet,

Johan.
Gebruikersavatar
Johan Huizing

Forumlid
Berichten: 44


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor vanson » do aug 03 2006 3:19 pm

Beetje kort door de bocht, tijd om wat nuances aan te brengen.
Niemand verkoopt een 70-200mm VR voor 600 euro, ook niet vanuit Hong Kong. De aangehaalde prijs van 600 euro zal een 'startprijs' geweest zijn, al dan niet vergezeld van een 'minimum verkoopprijs' (ik heb de ebay aanbieding niet zelf gezien)

De gemiddelde prijs voor een 70-200m VR vanuit Hong Kong ligt rond de 1200-1300 euro. Daar komt nog 30 euro aan verzendkosten bij (heb ze zelfs gezien met meer dan 50 euro aan verzendkosten) en wat een aanbieder ook beweert, er is een grote kans dat je die 25% invoerrechten/BTW moet betalen.
Ofwel, die 1250 euro (gemiddeld) wordt al bijna 1600 euro (1592,50)
...

Stel, je pakje komt door de douane heen en je 'bespaart' daarmee meer dan 300 euro en je lens kost je 1280 euro. Dat is een koopje, toch?
Alleen wel jammer dat er op pakjes vanuit Hong Kong en Singapore verscherpte douane-controle is.

Hopelijk moet je vervolgens niet richting het nieuwe Nikon Service Point om je lens te laten repareren. Want: zelfs al is er 'wereldwijde' garantie van Nikon, deze loopt nog altijd via de leverancier, niet via Nikon.
Nikon Europe gaat niet de kosten betalen voor de reparatie van de lens die jij in Hong Kong koopt. De winkelier in Hong Kong zou deze reparatie moeten betalen.
In de praktijk draai je dus zelf op voor de reparatiekosten.

En zelfs al komen voortaan alle pakjes door de douane heen, en worden invoerrechten afgeschaft. Trek het eens tot in het extreme door: als iedereen zijn Nikon lenzen in Hong Kong gaat kopen, wordt er hier minder tot niets verkocht en hebben camerawinkels hier geen Nikon lens meer in voorraad.
Nikon trekt zich vervolgens terug in haar Europese hoofdvestiging, dus weg servicecenter en dag reparatiepunt.
Alle garantie loopt via slecht of geen Engels sprekende medewerkers van 'Hong Kong Camera Supplies' (als er problemen zijn spreekt een Chinees alleen maar Chinees), en opsturen van je reparatie is reteduur omdat TPG post haar tarieven flink heeft verhoogd om zo ook wat te verdienen aan de bloeiende internethandel.
Dan is die 300 euro die je nu bespaart niet echt veel.
:D
vanson



Onderwerp:

Hong Kong koopjes

Berichtdoor nikon-nl » do aug 03 2006 8:58 pm

Iedereen die vanuit Europa een Nikon product in Hong Kong e.o. koopt, treft bij zijn aankoop een garantiebewijs aan met de hieronder geplaatste tekst. De douane rekent importbelasting en over het eindbedrag + portokosten (!) moet nog eens 19 % BTW betaald worden. Tel uit je winst! Als alle kosten onder de 45 euro blijven, betaal je geen import- enz.-kosten.
Afbeelding
Nico
nikon-nl



Onderwerp:

Berichtdoor Joost Wouters » za aug 05 2006 1:19 pm

Ik heb de lens zelf en ik meot zeggen het is een fan-tas-tisch product!!! Al heb ik er heel wat meer voor betaald. Ik heb 'm gewoon in een winkel gehaald, voor de garantie/service en dergelijke.

600,- lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar ja dat ben ik hè!

Succes!
Joost Wouters




Terug naar “Telezoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten