AFS DX VR 18-200mm 3.5-5.6G op een D70 wie heeft ervaring?

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

Berichtdoor paulvb » ma jan 23 2006 10:48 pm

In die review staat ook niet echt iets over minder lichtsterk zijn van de 18-200, hoe is jouw ervaring daarmee jac?
paulvb



Onderwerp:

Berichtdoor Amadeus Gould » ma jan 23 2006 11:03 pm

Ken Rockwell kan heel erg goed fotograferen. Zijn website is de moeite waard om te bezoeken, metname de galleries :-)

Betreffende de vervormingen van de lens, deze kunnen worden gecorrigeerd in Photoshop CS2. Geldt ook voor lensfouten als chromatische aberatie. Oplossing voor minder lichtsterk zijn is switchen naar een hogere ISO aldus Rockwell.

Afwachten wat de man in Noorwegen ervan vindt :-)

AG
Amadeus Gould



Onderwerp:

Berichtdoor paulvb » za jan 28 2006 5:43 pm

En hij is idd erg positief over de 18-200!

Het voordeel om geen lenzen meer te hoeven wisselen gaat toch wel steeds meer wegen, niet alleen h andig als reislens maar ook voor reportages kun je toch veel sneller zowel een totaaltje maken als een closeje van iemand, in no time!
paulvb



Onderwerp:

Berichtdoor Jac » zo jan 29 2006 10:02 pm

paulvb schreef:In die review staat ook niet echt iets over minder lichtsterk zijn van de 18-200, hoe is jouw ervaring daarmee jac?


Hallo Paul,

ik vind het met de lichtsterkte wel mee vallen. Ik heb veel foto's gemaakt van mijn Poedels. O.a. in een plantsoen met veel bomen. Die vielen mij niet tegen. De Poedels, die aan het rennen waren, staan er goed op. En dan te bedenken dat ik een zwarte en een witte Koningspoedel heb.
De VR van deze lens werkt echt goed.
Jac



Onderwerp:

Berichtdoor paulvb » zo jan 29 2006 11:56 pm

Ik heb trouwens gezien dat de lens in belgie onder de 650 euro kost!
paulvb



Onderwerp:

Berichtdoor walt001m » di feb 28 2006 4:46 pm

Ik heb zelf een hele tijd de 18-200 gebruikt op de D70s en nu op de D200. Ikzelf denk erover om over te stappen naar de 70-200VR en er een 12-24 bij te nemen.
Ik ben niet zo tevreden over de scherpte van de lens, wel over het gebruiksgemak! Dus dat is een moeilijk dilemma. Als je scherpe foto's wil over het hele bereik is dit m.i. niet de ideale lens.

Ook de lagere lichtsterkte vind ik in de praktijk een beperking als de lichtcondities wat minder zijn. Flitsen kan niet altijd of is niet altijd even mooi.
walt001m



Onderwerp:

Re: AFS DX VR 18-200mm 3.5-5.6G op een D70 wie heeft ervarin

Berichtdoor Equis25 » di feb 28 2006 7:54 pm

coosc schreef:Beste Nikon fans,

Heeft één van jullie ervaring met een AFS DX VR 18-200mm 3.5-5.6G op een D70? Ik ben zeer geinteresseerd in een vergelijking met een AFS DX 18-70mm 3.5-4.5G ED voor het groothoek bereik en met een MF 80-200 mm 4.5 voor het tele bereik.

Deze laatste combinatie heb ik nu zelf. Ik ben van plan om voor de MF een moderne vervanger te zoeken. Wat kan ik nu het beste doen? Mijn AFS 18-70 inruilen voor de AFS 18-200 of voor hetzelfde geld op zoek gaan naar een goede gebruikte AF 80-200mm 2.8D?

Graag jullie advies.

Alvast bedankt,

Coos



Al hoewel mijn reactie tamelijk laat is, hier is een verwijzing naar een topic in Nikonians.org , topic #15604 door "bclaff" i.e. Bill Claff , die enige tests gedaan heeft om deze lensen te vergelijken.
Equis25



Onderwerp:

Berichtdoor Frank Bosch » di mar 21 2006 8:53 pm

Ook Thom Hogan heeft deze lens besproken en ook hij is zeer enthousiast

http://www.bythom.com/18200lens.htm

Frank
Frank Bosch



Onderwerp:

Berichtdoor Amadeus Gould » do mar 23 2006 7:56 pm

Dag Forumvrienden,

Bjørn Rørslett's bespreking van deze lens is op het web, klik hier

Het is een objectief met gecompliceerde eigenschappen. Ik denk dat Bjørn Rørslett's bespreking kan helpen om het beste uit dit objectief te halen.

AG
Amadeus Gould



Onderwerp:

Berichtdoor Amadeus Gould » vr mar 24 2006 10:20 am

Dag Forumvrienden,

Ken Rockwell brengt regelmatig updates aan op zijn pagina over de 18-200. Handis zijn o.a. de aanwijzingen om vervormingen te corrigeren.

Klik hier

AG
Amadeus Gould



Onderwerp:

AFS DX VR 18-200mm 3.5-5.6G op een D70 wie heeft ervarin

Berichtdoor johncmp » vr apr 28 2006 12:24 pm

ik heb zelf een 18-200 VRII sinds enkele weken en moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben.
Ik had een 18-70 ED en een 70-300 set, waar ik vaak tegen het 70 mm bereik aanliep en dan op ongepaste momenten moest wisselen.
Ik ben er voor me zelf uit dat ik een grotere overlap wil in mijn lenzen, zo dat je in ieder geval niet continu hoeft te wisselen.
Ikzelf denk dat ik bij deze 18-200 VRII nog een 80-400 VR zal gaan aanschaffen als de financien weer een beetje op orde zijn.
Over de kwaliteit ben ik meer dan te spreken, ikzelf vindt het mooiere foto's dan mijn 18-70 ED kitlens (misschien was daar iets mis mee want vanaf het begin heb ik daar mijn twijfels over)
johncmp



Onderwerp:

Berichtdoor paulvb » di mei 02 2006 10:48 am

Ik wacht nu al ruim 2 maanden op de lens dus ik kan er nog niks van zeggen. Weet iemand toevallig aar de lens wel weer voorradig is?
paulvb



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » di mei 02 2006 4:05 pm

Het enige dat ik weet dat er bij aanvang al problemen met levering zijn geweest, al wordt die bewering altijd weer teniet gedaan door de gelukkige bezitters van zo'n lens. In hoeverre dit te maken heeft met de aanstaande overgang van importeur INCA naar Nikon Europe weet niemand te vertellen.
Ik hoop dat je niet al te lang moet wachten.
vanson




Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten