Hinderlijk uitschuiven 18-200 VR objectief Nikon

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

in- en uitzakken van Nikkor Lens DX VR 18-200

Berichtdoor leny » di sep 05 2006 9:22 am

Ik baal stevig van het feit dat de lens in- en uitzakt! Het euvel trad pas enkele weken na aanschaf op (nadat de temperaturen stegen). Bij de aankoop is dit mij niet meegedeeld! Bij jullie wel? Fotozaak zal nieuwe lens voor mij bestellen (zegt men!). Welke afdeling van Nikon heeft bepaald dat deze klacht niet gehonoreerd wordt? Is dit feit niet een reden om in groter verband een klacht in te dienen?

Leny
leny



Onderwerp:

Berichtdoor Harrie Gerrits » di sep 05 2006 11:29 am

Welke afdeling van Nikon heeft bepaald dat deze klacht niet gehonoreerd wordt?


Wat ik er van weet door kontakten op internationale Nikon fora is dat Nikon USA, Melville NY heeft verklaard dat dit fenomeen "kruip" valt binnen de geldende specificaties / toleranties.

Ik heb van een aantal mensen begrepen dat na het opnieuw afstellen van het objectief door Nikon USA de klacht nog steeds aanwezig was zij het in mindere mate ... maar toch!

Voor mij was dit de reden om het objectief - welke ik trouwens had aangeschaft in Amerika - binnen een week te verkopen.

Mijn persoonlijke mening is dat dit mechanische probleem Nikon onwaardig is en ik zo'n kwaliteit niet wens te bezitten.

Het is echter wel een zeer aantrekkelijk objectief qua zoombereik voor reisfotografie en indien de kwaliteit van toekomstige series verbeterd dan overweeg ik zeker om er nog één aan te schaffen ... maar nu even niet!
Harrie Gerrits



Onderwerp:

nikon 18-200VR

Berichtdoor hiwema » za sep 09 2006 7:16 pm

Wat is een NPS Pas??? :?:
mvgr
Harry
hiwema



Onderwerp:

Berichtdoor Harrie Gerrits » za sep 09 2006 7:21 pm

N(ikon) P(rofessional) S(ervice)

Zie http://www.nikonpro.com/about_nps.php
Harrie Gerrits



Onderwerp:

Berichtdoor wil » ma sep 18 2006 8:56 pm

Na een fotoreportage gaat de zoom ineens veel zwaarder en hij zakt ook niet meer naar beneden. Heel vreemd :shock:
Ik had nog geen tijd om naar Nikon Service Point te gaan, maar het lijkt erop dat het probleem zichzelf opgelost heeft.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Pancarans » ma sep 18 2006 9:54 pm

Nu liep ik eraan te denken om ook de 18-200 VR aan te schaffen, echter deze berichten lezende zie ik er maar vanaf. In de revieuw op Photozone was men al niet te spreken over de kwalitiet van de gebruikte plastics, mogelijk dat daar de oorzaak ligt van het vanzelf uitschuiven. Ofschoon men dit probleem niet ontdekt heeft, maar ik las dat dit na enige tijd pas optreedt.
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm

Des te frapanter is het inderdaad dat Wil opeens van zijn problemen af is.
:o
Ik denk dat ik toch maar de 80-200 f/2.8 ED als telezoom erbij koop.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor wil » di sep 19 2006 10:07 am

De zonnekap is ook zwak. Bij mij is de bajonetbevestiging al afgebroken na een klein stootje. Helaas is de zonnekap voorlopig niet leverbaar. :cry:
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor MvBoetzelaer » di sep 19 2006 10:43 am

Pancaran's schreef:Ik denk dat ik toch maar de 80-200 f/2.8 ED als telezoom erbij koop.Irwan

Tsja, dat is natuurlijk wel heel erg appels en peren qua zoombereik, lichtsterkte gewicht en prijs. Als je serieus tussen deze twee kunt kiezen zou ik ook zonder meer voor de 80-200 gaan.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
MvBoetzelaer

Clublid
Berichten: 1255


Locatie: Hilversum
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Pancarans » di sep 19 2006 6:27 pm

Ja Marnix je hebt gelijk.
Ik heb de 80-200 vandaag aangeschaft. Doorslaggevend voor mij was de lichtsterkte. Tevens is het hoofddoel actiefotografie van mijn honden en daar heb ik volgens mij weinig aan VR.
tevens zit ik vaak in slechte lichtomstandigheden waardoor de 2.8 meer mogelijkheden biedt. Weliswaar is het ding nogal van de zware (1,3 kg), maar dat komt stabiliteit ten goede.
Laat niet weg dat ik aanvankelijk voor de 18-200 wilde gaan. Ben blij dat ik lid geworden ben van het forum en diverse leden geraadpleegd heb. Ook het stuk van Hans in het clubblad heeft er mede voor gezorgd dat ik een bewustere keuze heb gemaakt, waarvoor dank.

Ik hoop zeer binnenkort de eerste foto's op mijn site te zetten, eerst maar een beetje stoeien met dat ding en dan voornamelijk ook met het menu van mijn camera, om te kijken wat het beste resultaat geeft.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Joost Wouters » di sep 19 2006 6:44 pm

Is een fantastische lens waar je veel plezier van zult hebben! Alleen zou je denk ik wel wat aan de VR hebben. Je zegt actie fotografie van je honden: dat houd in dat je mee moet bewegen met bewegingen van de honden en als ze rennen dat je 'moet' meetrekken... Dan is VR zeker handig!!!!

Maar succes met je lens en ik hoop snel een paar foto's te zien!

Ciao,

Joost!
Joost Wouters



Onderwerp:

Berichtdoor Pancarans » di sep 19 2006 8:01 pm

Dank je Joost.

Wat betreft de VR: het punt is dat die beesten niet altijd in een rechte lijn lopen en ik ze graag van vele kanten fotografeer. Als ik het goed heb vindt er een stop plaats bij VR en dus een langere sluitertijd bruikbaar is. Het voordeel is weer wel dat de snellere sluitertijd door de 2.8 ook iets compenseert lijkt mij.
Overigens heeft de lichtsterkte de voornaamste rol gespeeld. Als ik de 70-200 f/2.8 VR ED wilde hebben moest ik meer dan het dubbele op tafel leggen. En tja mijn vrouw had al flink met haar hand over haar hart gestreken, dus....

garoeten

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:


Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten