Sigma launches 18-250mm DC OS HSM lens

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

Sigma launches 18-250mm DC OS HSM lens

Berichtdoor bokeh » do jan 15 2009 9:11 am

Zou het wat zijn? Jammer dat het diafragma op 250mm f/6.3 is en geen f/5.6.

klikkerdeklik

Ik moet zeggen dat Sigma de laatste tijd interessante objectieven aanbiedt.
bokeh



Onderwerp:

Re: Sigma launches 18-250mm DC OS HSM lens

Berichtdoor Arend-ho » do jan 15 2009 10:52 am

leuk voor huis tuin keuken gebruik op een mooie zomerdag
vignettering, vervorming e.d. zal wel een lekker issue zijn
idem als soft beeld op vol bereik e.d.

Arend
Arend-ho



Onderwerp:

Re: Sigma launches 18-250mm DC OS HSM lens

Berichtdoor T-P » do jan 15 2009 10:54 pm

Ik heb de Sigma 18-200 non-OS en heb daar bijna geen vignetering mee gehad.
Hij gaat nooit weg, lucky exemplaar.

In de focus staan ook leuke artikelen over superzooms.

Ik vind dat mensen niet moeten zeiken over superzooms. Het bied voor veel mensen voordelen
in bepaalde situaties, die zeker opwegen tegen enkele nadelen, die overgens goed te corrigeren zijn.

Heb hier unieke foto's die ik nooit met wisselen of hanteren van twee body's had kunnen maken
én... waarvan mensen denken dat ik het met een top L-lens zou hebben gemaakt. NOT, gewoon vrije
hand op 200mm met 18-200mm.

Wat voor ieder werkt...

Wat ik persoonlijk opmerkelijk vind bij de Sigma 18-200 OS HSM is dat OS nogal gehorig is. Beetje zoemend geluid.
Dat vind ik pas storend en raar klinken anno 2009. De VR van nikon klinkt anders en stiller.
T-P



Onderwerp:

Re: Sigma launches 18-250mm DC OS HSM lens

Berichtdoor Marco » do jan 15 2009 11:04 pm

T-P schreef:Heb hier unieke foto's die ik nooit met wisselen of hanteren van twee body's had kunnen maken
én... waarvan mensen denken dat ik het met een top L-lens zou hebben gemaakt. NOT, gewoon vrije
hand op 200mm met 18-200mm.


Laat maar eens wat zien dan........

L-objectieven kennen we wel, maar niet hier, ze passen zo slecht op onze camera's.
Marco



Onderwerp:

Re: Sigma launches 18-250mm DC OS HSM lens

Berichtdoor T-P » do jan 15 2009 11:55 pm

Marco Handgraaf schreef:
Laat maar eens wat zien dan........

L-objectieven kennen we wel, maar niet hier, ze passen zo slecht op onze camera's.


Dat is dan ook de mop met die L-lenzen.
Ik zeg altijd 'ik heb maar een Nikon met redelijke lenzen', kijk wat er uit komt. :D

Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten, Koninklijke Marchaussee

(Foto verwijderd)

Ik heb er nog een paar van, maar merk al dat ze populair zijn op de internationale militaire foto-fora.
Een andere amateurfotograaf die ik ken via zo'n site komt zijn foto's na 5 jaar nog steeds tegen in bladen
en ondernemende websites.

Ik plaatste die dag een 18-200 omdat er tijdens die unieke demo van de BSB zowel zaken diep in het terrein
als vooraan plaatsvonden, zoals ontploffingen, drills, oprijdende auto's etc. Voor een overzicht van het pirotechnisch
werk en natuurlijk wat close-ups van de operators had ik simpelweg gewoon een superzoom nodig.

Ondanks mijn connecties bij Defensie kon ik moeilijk vragen of ze een derde demo die dag wilde geven en ik
had ook geen zin om het twee keer te kijken ivm de andere stands/demo's.

PS Voor mijn paintball fotografie is uit veiligheids- en praktische overwegingen het ook niet verkeerd om een superzoom te hebben soms.

PS II Van een van de operators kreeg ik PB of ik wat originele wilde opsturen hehehe
Was al bang dat ze me gingen arresteren
Laatst gewijzigd door T-P op di mar 10 2009 4:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
T-P



Onderwerp:

Re: Sigma launches 18-250mm DC OS HSM lens

Berichtdoor Bamos » vr jan 16 2009 4:14 pm

Arend-ho schreef:leuk voor huis tuin keuken gebruik op een mooie zomerdag
vignettering, vervorming e.d. zal wel een lekker issue zijn
idem als soft beeld op vol bereik e.d.

Arend


Arend, Beetje flauw om een lens (zonder hem getest te hebben) gelijk af te branden.
Laatst gewijzigd door Bamos op vr jan 16 2009 7:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
D60 + AF-S VR DX 18-200mm
Bamos

Forumlid
Berichten: 80


Locatie: Heinkenszand
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Sigma launches 18-250mm DC OS HSM lens

Berichtdoor The-Boss » vr jan 16 2009 4:39 pm

Arend-ho schreef:leuk voor huis tuin keuken gebruik op een mooie zomerdag
vignettering, vervorming e.d. zal wel een lekker issue zijn
idem als soft beeld op vol bereik e.d.

Arend


Het is natuurlijk niet erg als je een Nikon bril op hebt, maar zonder de lens in je handen te hebben gehad, of foto's heb gezien is dit wel een erg snel oordeel. Of zullen we zeggen vooroordeel. Ik snap dat dit een Nikon forum is, maar om dan maar gelijk alle andere merken minderwaardig te vinden is flauw, of het getuigt van geen inzicht in iets hebben.
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Gebruikersavatar
The-Boss

Clublid
Berichten: 1383


Locatie: Hoogvliet
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sigma launches 18-250mm DC OS HSM lens

Berichtdoor joepert » vr jan 16 2009 4:52 pm

Ik denk dat het commentaar van Arend meer betrekking heeft op het grote zoombereik dan op het merk. Bij zo'n groot bereik spelen de genoemde problemen nu eenmaal altijd.
Gebruikersavatar
joepert

Forumlid
Berichten: 2076



Onderwerp:

Re: Sigma launches 18-250mm DC OS HSM lens

Berichtdoor Patrick » vr jan 16 2009 6:57 pm

Ik denk dat als het genoemde objectief een aantal van de eigenschappen die we steeds weer bij super-zooms tegenkomen zou hebben, dat Arend en vele andere dat dan wel gehoord zouden hebben. Dus het is niet zo vreemd om aan de hand van de specificaties een uitspraak te doen.

Het zou trouwens een stil forum worden als iedereen alleen mag praten over wat ze ooit uitgebreid getest of mee gewerkt hebben. Ook ik lees veel meningen van anderen, en baseer daar mijn uitspraken op. Ik praat ik bijvoorbeeld graag mee over de D3X, al heb ik 'm zelfs nog nooit vast gehad... :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26851


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sigma launches 18-250mm DC OS HSM lens

Berichtdoor T-P » vr jan 16 2009 11:11 pm

Ieders mening respecteer ik, echter ik vond het opmerkelijk om meteen een uiterst negatieve reactie
te lezen en een speciaal bestemd 'superzoom' categorie.

Ik ben blij dat er vaak nieuws wordt weergegeven via dit forum. Het is voor mij niet altijd mogelijk
om alles bij te houden. "If you can stand the heat, get out of the kitchen' zeg ik dan maar...

Had eigenlijk als grootste discussie verwacht of de 50mm iets extra's gaat bieden tov de huidige 18-200 OS
Misschien zou een 18-270 OS HSM interessanter zijn als concurrentie op de Tamron variant. Die vindt
ik na een korte kennismaking wel erg sloom qua AF.
T-P



Onderwerp:

Re: Sigma launches 18-250mm DC OS HSM lens

Berichtdoor lock » do aug 06 2009 10:18 pm

Ik heb hem, maar de ervaringen zijn nog te beperkt voor een definitief oordeel.
Maar iedereen moet zich goed realiseren waarvoor zo een lens wordt gekocht: niet voor de super bokeh, detailering, scherpte, contrast en kleurkenmerken maar voor zijn all round onzetbaarheid. Dat is en blijft een compromis. Daar kan je mee leven (en in dat geval sleep je geen tas met objectieven mee) of niet.
Als iemand meer wilt weten, stel je vraag maar.

lock
lock

Forumlid
Berichten: 827


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten