niet werkende autofocus op 18-200 VR

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

Re: niet werkende autofocus op 18-200 VR

Berichtdoor KALEIWAN » di sep 14 2010 6:49 pm

Was bij Nikon geweest en is nieuwe motor ingebouwd ( 196 euris :mrgreen: ) en volgens Nikon is niets structureel mis met autofocus motor in deze type lens????
Dus dan is het toeval dat diverse mensen wereldwijd problemen ondervinden met eerste modellen.
Wat het mij meteen opviel, was dat focussen snel en vooraal stil gebuurde ( vorige motor hoorde je duidelijk ).
Groeten
Iwan
KALEIWAN



Onderwerp:

Re: niet werkende autofocus op 18-200 VR

Berichtdoor fonzie2405 » vr aug 17 2012 5:06 pm

Ik heb een iets meer dan twee jaar oude 18-105 VR kitlens bij mijn D5000 gekregen. Autofocus werkt niet meer, kan alleen nog maar manueel scherpstellen. Heb een andere lens op mijn camera gezet, die geeft geen enkel probleem met AF. Als het vervangen van een AF-motor € 196,- kost, kan ik beter een vervangende lens gaan zoeken. Gezien de kennelijke kwaliteit die Nikon levert neig ik ernaar om voor een ander merk te kiezen. Iemand suggesties?
fonzie2405



Onderwerp:

Re: niet werkende autofocus op 18-200 VR

Berichtdoor Riemke » vr aug 17 2012 5:59 pm

Het wordt tijd dat Nikon iets aan die AF-S problemen gaat doen. Steeds vaker hoor ik over problemen met de SWM en niet alleen bij de wat "goedkopere" objectieven, maar ook bij de veel duurdere.
Helaas zijn de mensen met een body zonder motor overgeleverd aan de duurdere AF-S objectieven :(
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Gebruikersavatar
Riemke

Clublid
Berichten: 3597


Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:


Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten