Nikkor, Bigma of Teleconvertor?

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

Re: Nikkor, Bigma of Teleconvertor?

Berichtdoor BigMC » wo jun 03 2009 9:21 pm

Dat zijn mooie foto's!!

Het enige wat ik denk ik minder prettig zou vinden is de onmogelijkheid de zoom aan te passen. Wanneer het object te dichtbij staat, moet ik er een andere lens erop zetten; vandaar mijn vragen mbt zoon lenzen... Het is een lastig verhaal!

edit: Ik houd er ook wel van om veel rond te lopen, verschillende zaken vast te leggen op verschillende afstanden van verschillende groottes, en niet de lens te moeten vervangen.
BigMC



Onderwerp:

Re: Nikkor, Bigma of Teleconvertor?

Berichtdoor ALE » do jun 04 2009 8:11 am

George Fennes schreef:...Mijn dochter heeft de 80-400 VR met de Kenko Pro 300 en dat werkt wel hoor....


Dank je voor de tip George, weer wat geleerd. Ik was puur uitgegaan van wat Nikon in haar overzicht heeft staan en daarin adviseert. Nooit geprobeerd of een converter daadwerkelijk op de 80-400mm past vanwege dit overzicht.
Groet,


ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Gebruikersavatar
ALE

Clublid
Berichten: 6606


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikkor, Bigma of Teleconvertor?

Berichtdoor ruud » do jun 04 2009 9:15 am

george kan je misschien wat voorbeelden laten zien dan van de 80/400 met converter ?
vind de voorbeelden van huib met 300mm zeker geen verkeerde foto`s en laten goed zien wat mogelijk is met deze lens.

de 80/400 met converter kom je op F7.8 er vanuit gaand dat ie ergens rond de F10 op scherpst is zal je veel licht nodig hebben om er
een behoorlijke plaat uit te halen.
waarschijnlijk wordt de AF ook erg traag als dit nog werkt teminste.
Al met al is het niet mijn keuze .

groet ruud
ruud

Forumlid
Berichten: 1774


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikkor, Bigma of Teleconvertor?

Berichtdoor George Fennes » do jun 04 2009 9:43 am

Ik zal de combinatie aan mijn dochter vragen.
Ze komt vrijdagavond weer thuis.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikkor, Bigma of Teleconvertor?

Berichtdoor Tobias » ma jun 08 2009 4:17 pm

BigMC schreef:Dat zijn mooie foto's!!

Het enige wat ik denk ik minder prettig zou vinden is de onmogelijkheid de zoom aan te passen. Wanneer het object te dichtbij staat, moet ik er een andere lens erop zetten; vandaar mijn vragen mbt zoon lenzen... Het is een lastig verhaal!

edit: Ik houd er ook wel van om veel rond te lopen, verschillende zaken vast te leggen op verschillende afstanden van verschillende groottes, en niet de lens te moeten vervangen.


Dat is nou typisch een sterk punt van de 300mm F4. Dat ding is in te stellen vanaf 1.45m :!: Tja hoe dichtbij wil je met tele?
Tobias



Onderwerp:

Re: Nikkor, Bigma of Teleconvertor?

Berichtdoor ruud » ma jun 08 2009 5:19 pm

en anders zoom je met je voeten 8)
ruud

Forumlid
Berichten: 1774


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikkor, Bigma of Teleconvertor?

Berichtdoor BigMC » di jun 09 2009 9:45 am

Hoi Tobias,

Met het gebruik van de zoom bedoel ik de mogelijkheid om bv in een honkbalstadion met dezelfde lens een overzichtsfoto te maken van een gedeelte van dit stadion (dus van een afstandje op de tribune), en met dezelfde lens een foto te maken van 1 speler van diezelfde plek.

Ik kom er maar niet uit... en wacht er maar even mee totdat ik een openbaring krijg ... :)

(ik ga bovenstaande situatie overigens maar uitproberen met mijn 18-200, het schijnt dat ze je met zo'n toeter niet naar binnen laten(=gecheckt))
BigMC



Onderwerp:

Re: Nikkor, Bigma of Teleconvertor?

Berichtdoor LOKA » wo jun 10 2009 9:46 pm

Ik heb je een PBtje gestuurd.
groetjes karin
Gebruikersavatar
LOKA

Forumlid
Berichten: 655


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikkor, Bigma of Teleconvertor?

Berichtdoor Teun » do jun 11 2009 3:22 am

Waarom komt de Tamron 200-500mm niet voorbij in dit topic, schijnt volgens de tests een goede telezoomlens te zijn (beter dan de sigma telezooms).

Hier een review van photozone:

Tamron 200-500mm f/5-6.3 Di LD IF SP


Er zijn ook best leuke resultaten uit te halen, zie pixel-peeper voor full-size foto's.


De Tamron is ook nog goedkoper dan de Sigma:

Tamron 200-500: €718,-
Sigma 50-500: €879,-

(prijzen zijn ongeveer de laagste nieuwprijzen)
Teun



Onderwerp:

Re: Nikkor, Bigma of Teleconvertor?

Berichtdoor BUG322 » za jun 27 2009 10:22 pm

De 300MM F4 is absoluut geschikt voor converters 1,7 is zelfs ook nog een mogelijkheid.
Het staat zelfs in de nikon produkt beschrijfing, de 80-400 is daar niet voor bedoeld.
Ook staat de 300 bekend vol open al scherp te zijn en dat zijn mijn ervaringen ook zelfs met converter.
BUG322



Onderwerp:

Re: Nikkor, Bigma of Teleconvertor?

Berichtdoor Teun » di jul 07 2009 8:16 pm

George Fennes schreef:Ik zal de combinatie aan mijn dochter vragen.
Ze komt vrijdagavond weer thuis.

Groetjes George :D

Heb je nog resultaten van de 80-400 met TC, liefst onbewerkte 100% crops. Ben benieuwd wat er dan nog uit te halen is. :P
Teun




Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten