Nikon versus Tamron en Sigma

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

Re: 121 euro niet veel?!?!?!?!?

Berichtdoor Pancarans » vr dec 29 2006 4:38 pm

George Fennes schreef:Ja Harry,
Voor de een is 10 euro een kapitaal en voor de ander is 1000 euro een fooi.
Maar 121 euro, zou ik wel de moeite waard vinden.

Maar ik ben dan ook niet zo rijk :oops:

Groetjes George :D


Als dat de nettoprijs is van Hongsien is dat inderdaad geen verschil, er komen dan namelijk ook nog invoerrechten en BTW op.
Als de prijs incl. alles is, ja dan is het interessant. Wat ik alleen wel mee zou laten wegen is of je bij Konijnenberg een Ned. of internationaal model krijgt voor dat geld. Als het een int. model is maakt het qua garantie niets uit metr Hong sien, zij het dat als er wat is dat Konijnenberg een evt. reparatie regelt en anders zal je het zelf moeten doen.

Overigens bij een goede ebayer (en dat is echt zo) kost ie incl. verzending € 1105,=.
Dat het een goede is weet ik omdat een vriend van mij daar diverse objectieven vandaan heeft. Ook regelt hij het zo dat je qua invoerrechten en btw niet zoveel kwijt bent. Hij was voor een objectief van € 900,= € 100,= aan invoerrechten en BTW kwijt.
Als je interesse hebt, laat maar horen dan stuur ik je de link.

garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » vr dec 29 2006 4:40 pm

Stuur mij maar een linkje! :D
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Invoerrechten BTW???? wat is dat????

Berichtdoor George Fennes » vr dec 29 2006 6:34 pm

Ik heb helemaal geen invoerrechten en btw hoeven te betalen bij HS

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » vr dec 29 2006 6:58 pm

Maar dan heb je wel mazzel. Als je pakje er door de douane uitgepikt wordt kan de schatkist wijd open! Daar kwam dus ook mijn vraag vandaan over hoe HS het opstuurt. Ikzelf heb ook veel met zelfbouwaudio gedaan en ik heb in die wereld toch net even te vaak gehoord dat er een steekproef van de douane was.

Het gaat kennelijk heel vaak goed, maar je zal er maar net uitgepikt worden.
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Hong Sien

Berichtdoor George Fennes » vr dec 29 2006 7:18 pm

Dit is het enige bericht dat ik over douane heb kunnen vinden bij de feedback van Hong Sien.

Positief: Na de vele lovende woorden op deze website over Hong Sien op oudejaarsdag een bestelling geplaatst voor een KM D5 kit de douane zorgde echter voor oponthoud ,Hong Sien snel voor een invoice formulier.
De gevraagde Sigma 50-500 mm was niet op voorraad ook hier zorgde Hong Sien dat de Bigma na de definitieve bestelling binnen 5 dagen bezorgd was.
Hong Sien komt afspraken na en heeft scherpe prijzen bestellen dus!

Koper:S. van de Werken (1 ) (02/02/2006)

Antwoord door hongsien kwee: Veel plezier met de KM 5D! Gelukkig konden we de douane perikelen goed oplossen........hongsien

Dus ga nu niet op bruggen lopen die nog niet gebouwd zijn, dan val je altijd in het water.

Maar vraag Hong Sien hoe hij zaken oplost i.p.v. een doomsenario te lanceren.

En al zou je er uitgepikt worden, dan weet ik zeker dat je er met Hong Sien wel uitkomt.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Hong Sien

Berichtdoor George Fennes » vr dec 29 2006 7:18 pm

Dit is het enige bericht dat ik over douane heb kunnen vinden bij de feedback van Hong Sien.

Positief: Na de vele lovende woorden op deze website over Hong Sien op oudejaarsdag een bestelling geplaatst voor een KM D5 kit de douane zorgde echter voor oponthoud ,Hong Sien snel voor een invoice formulier.
De gevraagde Sigma 50-500 mm was niet op voorraad ook hier zorgde Hong Sien dat de Bigma na de definitieve bestelling binnen 5 dagen bezorgd was.
Hong Sien komt afspraken na en heeft scherpe prijzen bestellen dus!

Koper:S. van de Werken (1 ) (02/02/2006)

Antwoord door hongsien kwee: Veel plezier met de KM 5D! Gelukkig konden we de douane perikelen goed oplossen........hongsien

Dus ga nu niet op bruggen lopen die nog niet gebouwd zijn, dan val je altijd in het water.

Maar vraag Hong Sien hoe hij zaken oplost i.p.v. een doomsenario te lanceren.

En al zou je er uitgepikt worden, dan weet ik zeker dat je er met Hong Sien wel uitkomt.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » vr dec 29 2006 7:25 pm

Okee, okee...
Ik heb hem vanmiddag gemaild maar hij is op vakantie!

:D
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Hong Sien

Berichtdoor George Fennes » vr dec 29 2006 7:30 pm

Ik heb gehoord dat hij ook in zijn vakantie E-mails beantwoord

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » vr dec 29 2006 8:35 pm

We wachten af!
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor Masselink » za jan 06 2007 8:13 pm

Ik heb het verhaal helemaal gelezen, nu wil ik ook weten hoe het ius afgelopen..

Dus heb je hem ?
Masselink



Onderwerp:

Berichtdoor paparazzi » zo jan 14 2007 3:18 pm

D70-shooter schreef:Vrijdag mijn nieuwe Nikon 17-55 2.8 van Hong Sien ontvangen!
Binnen een week in huis en heb een perfecte deal met hem kunnen maken.

Hoeveel heb je ervoor moeten betalen incl. verzendkosten?
Ben namelijk ook op zoek naar dat objectief tegen 'n zo gunstig mogelijke prijs.
paparazzi



Onderwerp:

Berichtdoor IcePhant » zo jan 14 2007 3:42 pm

Heb je al naar de 55-200 4/5.6 DX gekeken? Wat betreft lensopening wellicht wat minder, maar daar staat tegenover dat de lens in zijn geheel kleiner is (255 gram) en daardoor wat makkelijker te gebruiken. De prijs is overigens met € 199 bij Konijnenberg ook niet verkeerd.
IcePhant



Onderwerp:

Berichtdoor paparazzi » zo jan 14 2007 3:47 pm

nee, ik heb al 'n 18-70 en 70-300 en wil dus echt naar lichtsterkere (betere) lenzen toe
paparazzi



Onderwerp:

Berichtdoor artto » zo jan 14 2007 5:57 pm

in sporthallen,theaters o.i.d altijd kiezen voor een lichtsterk objectief, zeker in het zoombereik. sigma 80-200 is een goed alternatief, je zult in feite vaker een (een-been) statief moeten gebruiken voor je stabiliteit op vanaf 120-200mm. de 70-200Nikkor VR, is zonder statief beter inzetbaar.
de nwe sigma 50-150mm2.8(75-225mm) alleen toepasbaar op DX-bodies, is juist hiervoor geconstrueerd wegens het lichte gewicht, uitstekend als reportage-lens, neemt niet zoveel plaats in als de gangbare 80-200-boys.
persoonlijk gebruik ik sigma150mm2.8 voor sport/theater opn. ik heb geen zoom-keuze, maar ik bepaal zelf mijn positie tov het onderwerp en maak optimaal gebruik van de lichtsterkte van het objectief. als 'goed-standaard-obj' zou ik nooit kiezen voor een 80-200. veel te "zwaar" als standaard. 20-120NikkorVR heeft voor mij dan de voorkeur. prijkt veelal op mijn trouwe F100, en voelt zich ook lekker op mijn D200.
doe je keuze, Snadaa.
artto




Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten