DX 18-200 VR lens

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

DX 18-200 VR lens

Berichtdoor istp » za dec 30 2006 2:33 pm

ik heb eergisteren een nieuwe D80 met de VR 18-200 DX lens gekocht
deze maakt bij het opstarten vanuit ruststand vier lichte klikjes
ook beweegt het beeld in de zoeker mee
heeft iemand hier ervaring mee?
al eens eerder bij de hand gehad?

Ben gisteren naar de verkoper terug geweest en die wist het probleem voorzover je van een probleem kunt spreken, niet te plaatsen. Hij gaat het volgende week navragen bij Nikon.

groet

JP
istp



Onderwerp:

Berichtdoor MadMike » za dec 30 2006 7:04 pm

hallo istp,

ik ken het objectief van jou niet, maar de lichte klikjes ken ik wel. de vraag natuurlijk of het dezelfde klikjes zijn:

mijn klikjes komen als ik de lens van manual focus op auto focus zet, ook als ik het toestel aanzet, waarschijnlijk de focusring die zich vastklikt op de motor voor AF over te nemen van MF.

weet niet of je er iets mee kunt?
MadMike



Onderwerp:

Klikjes en wel 4x

Berichtdoor George Fennes » za dec 30 2006 7:20 pm

Zou dit niet het VR mechanisme kunnen zijn dat geactiveerd wordt?!?!

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Dukard » za dec 30 2006 8:20 pm

Ik heb laatst bij een fotowinkel ook even een paar proeffoto's gemaakt met een VR op mijn D80 .....

Het bewegen van het beeld in de zoeker is de werking van de VR-functie.
Voor de eerste keer is het wat vreemd om te zien idd ..... :wink:
Dukard



Onderwerp:

VR en de klikjes

Berichtdoor George Fennes » za dec 30 2006 8:32 pm

Dus toch!!!

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Normaal !

Berichtdoor Bram66 » za dec 30 2006 11:54 pm

Dit is normaal voor deze lens. Ik heb dezelfde lens en bij mij gebeurd hetzelfde. Het is geen defect van de lens of zo. De VR funktie van deze lens maakt wat lawaai, maar je hoeft je niet ongerust te maken.'
Bevalt de lens verder wel goed ? :D


Goet van Bram.
Bram66



Onderwerp:

Berichtdoor istp » zo dec 31 2006 2:51 pm

Dit is normaal voor deze lens. Ik heb dezelfde lens en bij mij gebeurd hetzelfde. Het is geen defect van de lens of zo. De VR funktie van deze lens maakt wat lawaai, maar je hoeft je niet ongerust te maken.'
Bevalt de lens verder wel goed ?


Dank eenieder voor deze geruststellende ervaringen. Weet iemand misschien wat er dan precies gebeurt inwendig in de lens? Mechanisch gezien? Hoe ziet dat mechanisme eruit?

De lens bevalt verder uitstekend. Lekker snel. Compact en absoluut gebruiksvriendelijk. Geen andere lenzen nodig. Ook niet voor macro opnamen. Gisteren een foto gemaakt van mijn horloge op 30 cm afstand met 200 mm zoom. Daarna nog een aantal malen digitaal ingezoomd. Beeld blijft scherp en representatief.

groet[/quote]
istp



Onderwerp:

Berichtdoor Warner » zo dec 31 2006 4:02 pm

Ik heb dit probleem ook gehad, was bij Nikon servicepunt binnen een week gerepareerd.

Succes,

Warner.

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... highlight=
Gebruikersavatar
Warner

Forumlid
Berichten: 441


Locatie: Castricum
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor istp » zo dec 31 2006 5:13 pm

Dank voor deze waardevolle info.

goede "Rutsch" in het nieuwe jaar

JP
istp



Onderwerp:

Berichtdoor Dallas » di jan 16 2007 3:22 pm

Dukard schreef:Ik heb laatst bij een fotowinkel ook even een paar proeffoto's gemaakt met een VR op mijn D80 .....

Het bewegen van het beeld in de zoeker is de werking van de VR-functie.
Voor de eerste keer is het wat vreemd om te zien idd ..... :wink:


Ik heb laatst de 70-300 VRII op een D80 in de winkel 'gevoeld': kijken door de zoeker met de VR functie uitgeschakeld en vervolgens schakelt de verkoper de functie in.
Het is inderdaad een raar idee: voor je gevoel tril je aardig, maar door je ogen wordt dat gevoel kijkend door de zoeker niet bevestigd. Je denkt dat je voor de gek wordt gehouden.

Dallas.
Dallas



Onderwerp:

Berichtdoor hjanssen » di jan 16 2007 3:50 pm

MadMike schreef:mijn klikjes komen als ik de lens van manual focus op auto focus zet, ook als ik het toestel aanzet, waarschijnlijk de focusring die zich vastklikt op de motor voor AF over te nemen van MF.


Dat is het dus zeker niet want het is een AFs lens en er zit dus helemaal mechanische koppeling voor scherpstellen tussen body en lens.

Ik heb net geluisterd en ik hoor alleen een tikje en daarna een heel licht gezoom van de VR.

Probeer het eens met de VR uit.
hjanssen




Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten