Nikon 18-300?

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

Re: Nikon 18-300?

Berichtdoor Gertjan1988 » do jul 05 2012 9:22 pm

vrije064 schreef:
carinadumais schreef:Ik heb gisteren de 18-300 uitgeprobeerd, was op zoek naar een lens voor vakantie-gemak, en het idee dat ik alle andere lensen dan niet hoef mee te nemen.
De lens viel mij tegen..vertekening bij verschillende afstanden, en voor mijn gevoel zat er toch een lichte waas over de foto. Kleur is goed, zelfs bij overbelichting is het contrast van licht naar donker goed te noemen. Wat betreft de scherpte, daar kon ik ook niet warm voor lopen. Al met al het ik besloten om deze niet aan te schaffen. Voor mij was de lens een achteruitgang ipv van een aanvulling..Ik sleep wel 2 lensen mee op vakantie, Nikon Nikkor AF-S Zoomlens - 24 mm - 120 mm - F/4.0 en de - 70 mm - 200 mm - F/2.8 VR!!


Zulke verhalen lees ik meer, maar wat schiet ik er mee op als ik niks te zien krijg.
Elke keer wordt er weer vergeleken met een 2.8, die verhalen zijn weinig zinnig


Inderdaad. Die 70-200 2.8 alleen al is ongeveer 2x zo duur als de 18-300.... en dan moet je zo ie zo nog een andere lens voor kortere afstanden hebben wat het al bij al veel en veel duurder maakt. Onzinnige vergelijking. Redelijk logisch dat de 70 200 f2.8 beter is.
Gertjan1988

Forumlid
Berichten: 70


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten