Nikkor 18-300mm ervaringen ??

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

Re: Nikkor 18-300mm ervaringen ??

Berichtdoor ruud » do aug 09 2012 6:39 pm

Heb het gelezen en nu ?
ruud

Forumlid
Berichten: 1774


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikkor 18-300mm ervaringen ??

Berichtdoor Warner » vr aug 10 2012 1:32 pm

Hij heeft het antwoord zelf al gegeven. Nooit niet in mijn tas. Is dus wel in zijn tas, volgens mij koop Ruud er in de toekomst ook een. :D
Groet, W@rner


NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
Gebruikersavatar
Warner

Forumlid
Berichten: 441


Locatie: Castricum
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikkor 18-300mm ervaringen ??

Berichtdoor ruud » vr aug 10 2012 2:00 pm

Tja je weet het nooit , misschien ben ik wel te kritisch .
Als er straks diversen foto`s verschijnen op het forum kan ik mijn mening altijd nog bijstellen.
ruud

Forumlid
Berichten: 1774


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikkor 18-300mm ervaringen ??

Berichtdoor Fera Albi » vr aug 10 2012 2:10 pm

Ik denk dat dit objectief na een dagje zwerven door stad of land heel wat prettiger draagbaar blijkt dan een setje 14-24, 24-70, 70-200 ...
Natuurlijk is het geen topkwaliteit over zo'n zoombereik. Dat kan en mag je niet verwachten, maar voor de meeste vakantiegangers zal dit een prima bruikbaar objectief zijn.
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
Gebruikersavatar
Fera Albi

Clublid
Berichten: 1308


Locatie: Lichtstad (Eindhoven)

Onderwerp:

Re: Nikkor 18-300mm ervaringen ??

Berichtdoor yzf1kr » vr aug 10 2012 2:22 pm

+1

2.600 gram extra is niet niks.

En vergeet de lange termijn niet.
Er duikt regelmatig wel weer iemand op in het vraag&aanbod forum, die met tranen in zijn ogen zijn spullen moet verkopen, omdat zijn rug en schouders kapot zijn van het jarenlang slepen met (te veel) glaswerk.

Maarja, ze hebben in ieder geval wel nog perfecte foto's om op terug te kijken. :roll:
yzf1kr

Forumlid
Berichten: 2112


Locatie: Uttendorf (AT)
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Nikkor 18-300mm ervaringen ??

Berichtdoor robcctje » vr aug 10 2012 4:26 pm

Fera Albi schreef:Ik denk dat dit objectief na een dagje zwerven door stad of land heel wat prettiger draagbaar blijkt dan een setje 14-24, 24-70, 70-200 ...
Natuurlijk is het geen topkwaliteit over zo'n zoombereik. Dat kan en mag je niet verwachten, maar voor de meeste vakantiegangers zal dit een prima bruikbaar objectief zijn.


En als men door de stad /of kermis loopt,hoe vaak wisselt men van lens?

Gr Rob
Gebruikersavatar
robcctje

Clublid
Berichten: 1386


Locatie: Nordhorn
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikkor 18-300mm ervaringen ??

Berichtdoor Patrick » vr aug 10 2012 7:05 pm

robcctje schreef:
Fera Albi schreef:Ik denk dat dit objectief na een dagje zwerven door stad of land heel wat prettiger draagbaar blijkt dan een setje 14-24, 24-70, 70-200 ...
Natuurlijk is het geen topkwaliteit over zo'n zoombereik. Dat kan en mag je niet verwachten, maar voor de meeste vakantiegangers zal dit een prima bruikbaar objectief zijn.


En als men door de stad /of kermis loopt,hoe vaak wisselt men van lens?

minder vaak dan je wellicht denkt!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikkor 18-300mm ervaringen ??

Berichtdoor Fera Albi » vr aug 10 2012 7:37 pm

Patrick schreef:
robcctje schreef:
Fera Albi schreef:Ik denk dat dit objectief na een dagje zwerven door stad of land heel wat prettiger draagbaar blijkt dan een setje 14-24, 24-70, 70-200 ...
Natuurlijk is het geen topkwaliteit over zo'n zoombereik. Dat kan en mag je niet verwachten, maar voor de meeste vakantiegangers zal dit een prima bruikbaar objectief zijn.


En als men door de stad /of kermis loopt,hoe vaak wisselt men van lens?

minder vaak dan je wellicht denkt!


Klopt ook.
In de praktijk zit m'n 24-70 meer op de camera dan in de tas... waar die ander twee zwaargewichten mij de fijnere werking van de zwaartekracht proberen bij te brengen... :mryellow:
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
Gebruikersavatar
Fera Albi

Clublid
Berichten: 1308


Locatie: Lichtstad (Eindhoven)

Onderwerp:

Re: Nikkor 18-300mm ervaringen ??

Berichtdoor Dafir » vr aug 17 2012 7:30 pm

Halo allemaal,

Ik ben een nieuw forumlid en kwam hier terecht om te lezen over gebruikerservaringen met deze lens. Ik heb hem gekocht als allround/vakantielens. Vooral voor mijn vakantie in Costa Rica en de zoommogelijkheid bij het spotten/fotgraferen van dieren. Ik gebruik hem op een D80. Zelf ben ik een amateur qua fotografie met wat zelf aangeleerde basiskennis.

Mijn ervaring na de vakantie: Een mooie allroundlens waar ik alle situaties mee aankon. Vooral voor dieren was hij heel handig omdat die je nu eenmaal geen tijd geven te wisselen en het grote zoombereik je enorm helpt. Natuurlijk is hij niet licht maar ik heb er geen last van gehad. Over de kwaliteit van de fotos ben ik tevreden over het hele bereik, mits gemaakt in goede lichtomstandigheden. Daar zit dan ook mijn grootste kritiekpunt. Hij is niet erg lichtsterk waardoor ik geregeld situaties tegenkwam dat ik niet de belichtingsinstellingen kon gebruiken die ik voor die situatie wilde.

Al met al ben ik er blij mee. Het heeft me zo enthousiast gemaakt dat ik me ingeschreven heb voor een fotografiecursus :-). Wel ben ik nu aan het kijken naar een aanvullende lens die lichtsterker is voor het serieusere werk.
Dafir



Onderwerp:

Re: Nikkor 18-300mm ervaringen ??

Berichtdoor Angelsss » do sep 13 2012 9:48 am

ik heb deze lens gekocht bij Cameratools in apeldoorn voor 840 euro

het is een superlens kwa zoom en geen lens gewissel meer voor mij


de foto`s zijn scherp en lens en camera is een snel en stil setje

voor mij een idiale combi

mochten jullie nog meer willlen weten hoor ik het wel?

Angeliek
Angelsss



Onderwerp:

Re: Nikkor 18-300mm ervaringen ??

Berichtdoor haantje1ste » za okt 27 2012 12:09 am

Angelsss schreef:ik heb deze lens gekocht bij Cameratools in apeldoorn voor 840 euro

het is een superlens kwa zoom en geen lens gewissel meer voor mij


de foto`s zijn scherp en lens en camera is een snel en stil setje

voor mij een idiale combi

mochten jullie nog meer willlen weten hoor ik het wel?

Angeliek


Hallo, Ik twijfel vandaag in een winkel enkele foto,s gemaakt met een Nikon D7000 was wel prima. Maar dat gewicht is het wel te doen. En wat zijn je verdere ervaring wat contrast en scherpte en bokeh aangaat
haantje1ste

Forumlid
Berichten: 16


Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten