VR maakt sinds kort herrie 18-200 VRII

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

VR maakt sinds kort herrie 18-200 VRII

Berichtdoor Cybershooter » za sep 08 2012 11:24 am

Hallo allemaal,

Sinds enkele dagen merk ik op dat wanneer ik mijn 18-200 VRII lens gebruik en de VR stand is aangezet, de lens een soort van pruttelend/zagend geluid maakt wanneer ik scherpstel. Dit geluid is een stuk harder dan voorheen, waarbij het destijds nauwelijks hoorbaar was. Sinds een aantal dagen is dit echt heel goed hoorbaar, zelfs wanneer je de camera op een afstand van bijv. een meter van je af houdt. Het gekke is, dat het zagende/pruttelende geluid niet altijd aanwezig is met de VR stand aan. Er zijn sinds die laatste dagen ook momenten dat de lens qua geluid zich normaal gedraagt. Overigens merk ik bij mijn weten geen problemen op bij het fotograferen zelf, ik kan gewoon foto's blijven maken en het VR systeem lijkt gewoon te functioneren, wanneer de lens deze herrie produceert. Ik heb de lens een paar keer van mijn D7000 gehaald om te kijken of dat het probleem oplost (slecht contact maken misschien), dat mocht niet helpen. Hebben jullie een idee of dit normaal is, of dat er nog iets anders geprobeerd kan worden om dit probleem te verhelpen, voordat ik naar de winkel terugga?
Nikon D7000, Nikkor 18-200 mm F3.5/5.6 VRII, Nikkor 35mm F1.8
Cybershooter

Forumlid
Berichten: 172


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: VR maakt sinds kort herrie 18-200 VRII

Berichtdoor Léon Obers » za sep 08 2012 12:47 pm

Cybershooter schreef:Hebben jullie een idee of dit normaal is

Lijkt me niet normaal, want dan zou iedereen die herrie doorgaans moeten hebben.
Informeer eens bij Nikon Service: http://www.nikonservice.nl/

Is uw Nikon defect?
0251-274737

Maandag tm Vrijdag (Zaterdag en Zondag gesloten): 8:30 - 12:30 | 13:00 - 17:00
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****


Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten