Sigma 150-600mm sports bevindingen

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

Re: Sigma 150-600mm sports bevindingen

Berichtdoor bredewoldski » wo mei 27 2015 8:31 pm

De sigma dock werkt op alle lenzen van Sigma die het dock ondersteunen, dan werkt het ook op alle DX en FX body's neem ik aan.
Groet, Martin

Persoonlijke Website Nog steeds in aanbouw

Facebook
Gebruikersavatar
bredewoldski

Clublid
Berichten: 411


Locatie: Regio Zwolle
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sigma 150-600mm sports bevindingen

Berichtdoor Gert-Jan » wo mei 27 2015 9:53 pm

dus dan kunnen de Dock gegevens van Jaco zo via de USB Dock in gevoerd worden?.
met vriendelijke groeten

Gert-Jan
Gert-Jan

Forumlid
Berichten: 169


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sigma 150-600mm sports bevindingen

Berichtdoor bredewoldski » wo mei 27 2015 9:57 pm

Nee, dat gaat niet werken ;) Elke lens en body hebben zo hun eigen specifieke afwijking
Groet, Martin

Persoonlijke Website Nog steeds in aanbouw

Facebook
Gebruikersavatar
bredewoldski

Clublid
Berichten: 411


Locatie: Regio Zwolle
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sigma 150-600mm sports bevindingen

Berichtdoor Gert-Jan » do mei 28 2015 4:33 pm

Dus de Dock gegevens van Jaco gelden alleen voor de Nikon D610 ?
met vriendelijke groeten

Gert-Jan
Gert-Jan

Forumlid
Berichten: 169


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sigma 150-600mm sports bevindingen

Berichtdoor skyfox » do mei 28 2015 4:56 pm

De dock gegevens werken alleen voor zijn D610 met zijn lens. Een andere d610 met andere lens van dit type (of zelfs dezelde lens) kunnen andere waardes hebben. De waardes zijn uniek.
Gebruikersavatar
skyfox

Forumlid
Berichten: 367


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sigma 150-600mm sports bevindingen

Berichtdoor Gert-Jan » do mei 28 2015 9:16 pm

Oke bedankt zie overigens , dat er onder mijn naam nog geen vermelding van NCN lidmaatschap staat, maar dat zal nog wel komen. mooi clubblad geworden.
met vriendelijke groeten

Gert-Jan
Gert-Jan

Forumlid
Berichten: 169


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sigma 150-600mm sports bevindingen

Berichtdoor PeterGD » vr mei 29 2015 12:31 pm

bredewoldski schreef:Hallo Peter, ik heb ook lang getwijfeld of ik de Sigma aan zou schaffen totdat ik foto's op Flickr tegen kwam die mij over de streep trokken.
Toen besloten om er eentje aan te schaffen.
De lens voldoet volledig aan de eisen die ik aan mijn foto's stel, maar dat kan voor jou natuurlijk anders zijn.
Je kunt mijn foto's bekijken op flickr... ik heb ook de D610, de TS Jaco1 trouwens ook


Dank voor je reactie,
ik had een korte vakantie, dus ik reageer wat laat.

Komend weekend ga ik naar de Fotofair en
zal de lens eens bekijken en mogelijk testen.

Greetz, Peter
This message was sent from my iMac.

Nikon D610+MB-D14|Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 50 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 85 f/1.8|Nikkor 105 f/2.8
Gebruikersavatar
PeterGD

Forumlid
Berichten: 300


Locatie: Oosterhout (NB)
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sigma 150-600mm sports bevindingen

Berichtdoor Jaco1 » za mei 30 2015 5:10 pm

Ik heb een bericht gekregen van camera.nu dat het sports objectief voor Nikon beperkt beschikbaar is, misschien ook wel de C versie.
Gebruikersavatar
Jaco1

Forumlid
Berichten: 706


Locatie: Herkingen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sigma 150-600mm sports bevindingen

Berichtdoor Ericb » za mei 30 2015 6:01 pm

Gisteren bij toeval de C versie op voorraad gezien bij Camera nu. Een exemplaar is zojuist bij mij bezorgt :D vanochtend stond de voorraad echter al weer op 0.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sigma 150-600mm sports bevindingen

Berichtdoor bredewoldski » za mei 30 2015 6:11 pm

De mail voor de S-versie heb ik ook gehad. 5 minuten later stond de voorraad op 0
Groet, Martin

Persoonlijke Website Nog steeds in aanbouw

Facebook
Gebruikersavatar
bredewoldski

Clublid
Berichten: 411


Locatie: Regio Zwolle
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sigma 150-600mm sports bevindingen

Berichtdoor Ericb » zo mei 31 2015 8:16 pm

Afbeelding

Zomaar een voorbeeldje van vandaag, hij bevalt prima. Het meest moet ik wennen aan de zoomring die de verkeerde kant op draait.
Deze is dus gemaakt met de C versie. De S versie was voor mij te zwaar, om die de hele dag mee te slepen moet ik net zo hard trainen als mijn zoontje en daar heb ik de tijd nog aanleg voor :-)
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sigma 150-600mm sports bevindingen

Berichtdoor JurjenF » ma jun 01 2015 8:45 am

Tijdens de Foto Fair mocht ik Sigma helpen om bezoekers met de nieuwe 150-600 lenzen te laten werken (kort welliswaar aar toch). Ik heb daarbij enkele keren de raag gesteld gekregen "Kun je in de exif zien of je met de S versie of de C versie hebt gefotografeerd". Het antwoord is helaas "nee, dat is niet te zien".
Overigens worden beide types voor Nikon nog maar mondjesmaat geleverd en uitgezet. Geduld is dus een schone zak en ik heb nog langer de tijd om door te sparen.
De reacties van de 'gebruikers' waren voor 99,99% zeer positief over beide objectieven. Met name de C versie viel bij veel mensen goed in de smaak. Jammer dat het weer ons, vooral zondag, in de steek liet.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sigma 150-600mm sports bevindingen

Berichtdoor Jaco1 » ma jun 01 2015 10:37 am

Eric, ik ben nog steeds aan het wennen aan de zoomring. De tegengestelde richting is nog wel aan te wennen maar de gekozen plaats is erg onhandig. De ring zit helemaal aan de voorkant van de lens en dat vind ik onhandig werken, zeker bij fotografie vanaf rijstzak. Even kaderen en zoomen is dan wel een uitdaging...

De C lijkt inderdaad een goed alternatief, er zit meer plastic in verwerkt waardoor de lens een stuk lichter weegt en dus voor een grotere doelgroep geschikter is, ook vanwege de stukken vriendelijkere prijs. Kwa IQ zouden ze niet veel voor elkaar onder moeten doen. Veel plezier met je aankoop maar dat gaat echt wel lukken!
Gebruikersavatar
Jaco1

Forumlid
Berichten: 706


Locatie: Herkingen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sigma 150-600mm sports bevindingen

Berichtdoor Ericb » ma jun 01 2015 6:30 pm

Jaco, dank.Gaat zeker lukken. Het prijsverschil is (voor mij) geen probleem. Alleen wil ik bij bv een atletiekwedstrijd bij voorkeur vanuit de hand fotograferen en zo een wedstrijd duurt al snel een uur of 5 a 6. Dat gaat mij met de Sport versie zeker niet lukken.
Ik heb een maandje terug een dagje met de Tamron 150/600 gefotografeerd en dat beviel wel. Ik heb alleen matige ervaringen met Tamron en de mogelijkheid die het dock geeft spreken mij wel aan. Nu nog een dock kopen :-)
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sigma 150-600mm sports bevindingen

Berichtdoor Nikkormaat » ma jun 01 2015 9:00 pm

Ik heb de Sports- en de Contemporyuitvoering ook beiden geprobeerd. Bij beiden valt inderdaad het verschil op ten opzichte van Nikon objectieven van de tegengestelde draairichting van de zoom en omgekeerde positie van zoom en focus. Groot ergonomisch verschil viel mij vooral op tussen beiden modellen in de grootte en de bereikbaarheid van de focusring. Die is bij de Contempory smal en met zo weinig grip dat ik hem ondanks mijn vrij smalle vingers veel moeilijker kon verdraaien. Ook de statiefgondel zat mij veel meer in de weg dan bij de Sport. Gelukkig kun je die bij de eerste wel weer verwijderen als je uit de hand zou willen werken. Ik heb de Tamron 150-600 ook in de hand gehad. Wat mij daarbij opviel was dat de zoom en focusring stroever draaiden dan die van Sigma en bij geringe verstelling zelf wat hakerig. Voor nauwkeurig instelwerk vond ik hem daarom ondanks de bredere focusring en de grotere ruimte tussen de gondel en het objectief ongeschikt. Geen idee of dit een uitzondering was. Het prijsverschil is wel weer zo'n € 300.
Laatst gewijzigd door Nikkormaat op ma jun 01 2015 9:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten