Tamron 150-600mm ziet body niet

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

Re: Tamron 150-600mm ziet body niet

Berichtdoor Dennie » zo apr 19 2015 12:09 pm

Zaterdag 18-04 lens getest op 2 verschillende body's (936 kliks totaal)

- 08:00 t/m 12:00 -> D5100 , Tamron 150-600mm geen problemen gehad.
- 12:00 t/m 15:30 -> D5200 , Tamron 150-600mm tig keer problemen gehad tussen de body en lens, elke keer zag de body de lens niet.

Qua kwaliteit is de lens helemaal oke, maar de verhouding D5200 en de tamron lens werkt bij mij niet
Zal een paar foto's in het vliegtuigen foto tropic zetten.
Dennie

Forumlid
Berichten: 11


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tamron 150-600mm ziet body niet

Berichtdoor JaapV » zo apr 19 2015 4:32 pm

Altijd lastig rekenen met tig :wink2:
Maar het ziet er nu dus naar uit dat het probleem in de D5200 ligt. Het zou me niet verbazen als blijkt dat de vatting ontzet is.
Een D5200 met lang objectief van twee kilo erop gewoon aan de camerariem laten bungelen is ook wel een beetje vragen om problemen.
Je kunt op de gondel een speciale snelkoppeling zetten met een ring aan de buitenkant waar je b.v. een Blackrapid aan kunt bevestigen.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tamron 150-600mm ziet body niet

Berichtdoor Dennie » zo apr 19 2015 8:05 pm

Na terugkomst reparatie heb ik het advies van dit forum opgevold en de Carry speed fs-slim (soort blackrapid) aangeschaft en met deze schouderriem bevestigd aan de lens doe ik nu spotten.

Dit was ik vergeten te vermelden en een eerder bericht.
Dennie

Forumlid
Berichten: 11


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Tamron 150-600mm ziet body niet

Berichtdoor Ericb » zo apr 19 2015 10:13 pm

Vandaag een dagje de Tamron 150/600 een dagje geleend. Ruim 550 foto's gemaakt en de lens/body combinatie (D750) weigerde 1 keer. Een keer de body uit en weer aan zetten was voldoende om het op te lossen. Verder vielen de resultaten zeker niet tegen als je maar rekening houdt met de sluitertijd etc.. Bijkomende uitdaging was dat ik de meeste tijd vanuit een varende boot fotografeerde. Ik twijfel steeds meer of ik nog ga wachten tot de Sigma C versie getest en ook daadwerkelijk leverbaar gaat worden of gewoon voor de Tamron ga.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Tamron 150-600mm ziet body niet

Berichtdoor ReneG » ma apr 20 2015 12:45 pm

JaapV schreef:Maar het ziet er nu dus naar uit dat het probleem in de D5200 ligt. Het zou me niet verbazen als blijkt dat de vatting ontzet is.


Dat zou kunnen, aan de andere kant geeft de body geen problemen met andere objectieven. Als de vatting ontzet is zou je daar (misschien op termijn) ook problemen mee verwachten. En er was blijkbaar toch wel iets aan de hand met de Tamron anders hadden ze die electronica niet vervangen. Root cause lijkt me in ieder geval niet in de camera te liggen (al kan het wel zijn dat er dus later een probleem is ontstaan).
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Tamron 150-600mm ziet body niet

Berichtdoor JurjenF » di apr 21 2015 12:15 pm

Voor diegenen die Sigma's 150-600 onbjectieven willen proberen : 30/31mei in Beekse Bergen kan je dat mooi doen. Nog leuker (voor mij dan) : ga Sigma daar 2 dagen assisteren..........
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten