Storing Nikon met Tamron objectief

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

Storing Nikon met Tamron objectief

Berichtdoor hvsanten » ma jun 19 2017 1:09 pm

Afgelopen vrijdag voor mijn Nikon D5500 een Tamron 150-600mm objectief gekocht.
Na een paar uur foto's maken bij Passiflora kreeg ik de Nikon niet meer uit de slaapstand. Na zoeken en niets gevonden heb ik de Tamron los gekoppeld en weer vast. Waarna alles werkte. Hierna gebeurde get die dag nog 1x. Een dag later gebeurde het op een gegeven moment bijna elke keer als ik de Nikon uit de slaapstand wilde halen. Met m'n Nikon 18-200mm nooit geen probleem mee gehad.
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe op gelost?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
hvsanten

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Storing Nikon met Tamron objectief

Berichtdoor Zzyzx » ma jun 19 2017 1:30 pm

Als de Tamron 150-600 de eerste versie met VC is en niet de G2 versie dan is het mogelijk dat de lens een firmware update nodig heeft, de D5500 is nieuwer en heeft mogelijk compatibiliteitsproblemen met de "oudere" Tamron lens.
Zzyzx



Onderwerp:

Re: Storing Nikon met Tamron objectief

Berichtdoor hvsanten » ma jun 19 2017 5:03 pm

Zzyzx schreef:Als de Tamron 150-600 de eerste versie met VC is en niet de G2 versie dan is het mogelijk dat de lens een firmware update nodig heeft, de D5500 is nieuwer en heeft mogelijk compatibiliteitsproblemen met de "oudere" Tamron lens.

Het betreft een G2 versie.
In middels al bij Fotodevakman geweest (aldaar gekocht) en een paar uurtjes achtergelaten. Bij terug komst werd mij gevraagt of ik de camera + lens gewoon aan het riempje droeg. Wat ik bevestigde. Volgens hen kwam de storing doordat de lens te zwaar is voor de lensvatting in de camera. Met dragen op de rug zou de lens dan in de vatting bewegen.
Inmiddels een geschikte camera sling gekocht. Hoop dat het inderdaad daarmee opgelost is.
Alleen jammer dat je vooraf hier nergens iets overleest (manual) of het juiste advies van behandeling hierover krijgt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
hvsanten

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Storing Nikon met Tamron objectief

Berichtdoor Marten » ma jun 19 2017 5:53 pm

Twee kg is ook niet niks!
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Storing Nikon met Tamron objectief

Berichtdoor gijs sandberg » ma jun 19 2017 5:59 pm

Beste H,
re: de lens te zwaar
Niet voor niets hebben dat soort lenzen een eigen statief-aansluiting en/of draagogen.
In principe draagt men een combinatie (lens/camera) altijd door het zwaarste deel vast te houden.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Storing Nikon met Tamron objectief

Berichtdoor Vincent » ma jun 19 2017 6:16 pm

Wellicht of beter waarschijnlijk zijn sommige bodies gevoeliger voor een dergelijke belasting dan andere bodies.

Ik heb in elk geval nog nooit problemen gehad terwijl mijn riem altijd aan de body vastzit. Belangrijk is dan wel dat het objectief naar beneden wijst en niet naar voren. Dat is sowieso een goede manier van dragen ook bij minder zware objectieven.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Storing Nikon met Tamron objectief

Berichtdoor JurjenF » do jun 22 2017 12:04 pm

Met al die electronische contactjes in de vattingen van body en lens is de passing erg gevoelig, zeker bij een zware lens. Daarom vind ik het ook zo jammer dat de nieuwe Sigma 100-400 geen statiefgondel meer heeft.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten