De Nikkor 18-200 VRII

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

Berichtdoor Warner » vr aug 18 2006 6:55 pm

Ik heb mijn lens vorige week naar de reparatie service gebracht omdat hij niet alleen meer 4 tikjes gaf maar ook niet meer goed scherpstelde.
Vandaag had ik hem al weer per post terug, dus binnen een week weer in huis. Ik hoop dat dit geen uitzondering blijkt te zijn, maar voorasnog hulde aan de ex INCA's
Groet, W@rner


NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
Gebruikersavatar
Warner

Forumlid
Berichten: 441


Locatie: Castricum
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor istp » vr dec 29 2006 6:40 pm

Ik heb ook een 18-200 VR, waar ik erg tevreden over ben. Maar sinds een paar dagen geeft de lens bij het aanzetten van de camera 4 tikjes
en je ziet dan ook het beeld horizontaal verspringen, hij doet dit niet als de VR en de focus uit staan. Bij alleen ingeschakelde focus doet hij het ook. Tijdens het fotograferen doet hij het soms ook na het nemen van een foto. Ik ken dit verschijnsel niet van mijn andere objectieven.
Wie weet wat er aan de hand is?


ik heb gisteren een nieuwe D80 met de VR 18-200 DX lens gekocht en deze geeft ook vier tikken. Alleen als hij uit ruststand komt en soms tijdens het focussen. Ben vandaag naar de verkoper terug geweest en die wist het probleem (?) niet te plaatsen. Hij gaat het volgende week navragen bij Nikon.

groet

JP[/quote]
istp



Onderwerp:

Re: De Nikkor 18-200 VRII

Berichtdoor Hcokmot » ma mei 03 2010 11:32 am

Ik ben nieuw op dit forum en ik zie dat dit al een oude topic is, maar ik heb er wat info over.

Ik had de VR18-105 lens. Geen geluid, niks. Maar ik heb een nieuwe lens body combi gekregen omdat er problemen met de body waren. Ze wisten niet zeker of de lens er iets mee te maken had en omdat ik nog in de omruilperiode was kreeg ik een nieuwe combi. Deze lens is op de vr stand echter zeer luidruchtig en het beeld beweegt na elke foto horizontaal en verticaal. Nikon gebeld: Dit is normaal. De VR wordt soms iets strakker dan anders afgesteld in de fabriek. Dit valt binnen de marges en is geen defect en zorgt niet voor kwaliteitsverlies. Ik heb sinds kort ook de lens van iemand anders gebruikt (vr -300) en die doet precies hetzelfde vanaf dag van aanschaf. De Nikon man zei dat als het me erg zou storen dat ik hem op zou kunnen sturen en dat ze hem dan iets "minder strak zouden afstellen". Dus geen zorgen over de lens. Het is 'normaal'. En sommige hebben het dus wel, anderen dus niet...

Hopelijk wat meer duidelijkheid voor iedereen (als dit na 4 jaar nog gewenst is hehe)
Hcokmot




Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten