welke objectieven bij D5600

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

Re: welke objectieven bij D5600

Berichtdoor Ronald53 » vr feb 26 2021 8:24 pm

Ik ben nog niet zover Tony, ze was online vandaag, dus ik dacht, ik vraag het even.

Verstuurd vanaf mijn SM-A415F met Tapatalk
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: welke objectieven bij D5600

Berichtdoor ben42 » vr feb 26 2021 9:26 pm

Tony D schreef:Op 19 februari in haar eerste bericht om advies gevraagd. Een week lang doen we allemaal uitgebreid ons best om haar te helpen. Maar ze geeft geen reactie meer. Jammer van onze moeite.
Ton

Bij internet fora is het helaas zo dat je kunt vragen wat je wilt, daar niet voor bedanken en vaak zelfs de antwoorden niet leest. Zelf zit ik ook nog op een forum betreffende een chronische ziekte, daar voel ik me af en toe 'zelfs verplicht' om een antwoord te geven. Daar zitten namelijk echte kreten om hulp. Helaas ook daar vaak dit gedrag aanwezig. Maar daar zitten ook echt mensen tussen met een hulpvraag die ze ergens anders niet beantwoord krijgen.

Dit forum is 'gelukkig' voor de lol, hier zitten vooral mensen die fotografie leuk vinden en daar plezier aan beleven. Wordt je niet gelukkig van antwoorden geven op zich, dan zou ik zeggen, er zijn zat mensen die al een antwoord geven. Natuurlijk kun je altijd kijken hoe lang de persoon al 'lid' is en hoeveel berichten er al door de vraagsteller geplaatst zijn. En dan afhankelijk daarvan of de inhoud van die berichten wel of niet te antwoorden.

Maar ik ben het met je eens als je een vraag steld heb dan tenminste de belanstelling om de berichten te lezen en ook nog een keer te beantwoorden of bedanken voor de moeite die iemand anders heeft gedaan.

Gelukkig wordt hier op het forum ook zeer regelmatig door een vraagsteller geplaatst wat er uiteindelijk geworden is van zijn of haar probleem. Daar worden we dan weer extra gelukkig van.

Vriendelijke groet,
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2613


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: welke objectieven bij D5600

Berichtdoor TheadoraX » do mar 25 2021 7:00 pm

Lieve mensen,

Sorry sorry sorry dat ik niet gereageerd heb!

Ik kreeg nergens een melding dat er reacties waren dus ik was er een beetje vanuit gegaan dan dit een forum was zonder echt reacties : ( En was zelf blijkbaar ook helemaal niet slim genoeg om een keer op de F5 knop te drukken!
Ik had ook advies op facebook gevraagd (zo was ik ook bij dit forum gekomen), en via daar was ik dus ook bezig met andere tips.
Ik heb jullie reacties helaas dus ook oprecht veelste laat pas gelezen!

En als ik heel eerlijk ga zijn, toen ik ze las schaamde ik me eigenlijk dat ik ook niet zo goed meer durfde te reageren omdat ik al anderen aangeschaft had (jup dikke onzin had gewoon moeten reageren!) (mentaal lastige weekjes achter de rug)

Ik heb nu al jullie berichten gelezen en wil jullie sws super erg bedanken voor jullie advies want ik je leert er altijd wat van en objectieven blijven voor mij een lastig ding. Maar uit jullie reacties blijkt ook dat het ontzettend persoonlijk is en het zal dus ook lastig blijven omdat er geen perfecte antwoorden zijn!

Ik hoop niet dat ik jullie ontmoedigd heb met mijn niet reageren om op andere mensen alsnog wel te reageren!

Ik wens jullie nog een fijne avond toe en een fijn fotografie seizoen (kan zelf niet wachten tot al die fijne zonnige lente dagen)

ps: ik zal is opzoek gaan of en hoe ik notificaties aan kan zetten
ps2: uiteindelijk is het iets heel anders geworden dan dat ik hier neergezet heb namelijk; tokina 11-20mm f/2.8 en sigma 28-75mm f/2.8 en ben ik nu aan het kijken voor 70-600mm objectieven (ik ga flink over mn 1e gestelde budget heen, oops) En ga dus zeker nog 5x het deel lezen over de 70-300mm objectieven!
TheadoraX

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: welke objectieven bij D5600

Berichtdoor Ronald53 » do mar 25 2021 7:11 pm

TheadoraX schreef:s: ik zal is opzoek gaan of en hoe ik notificaties aan kan zetten
ps2: uiteindelijk is het iets heel anders geworden dan dat ik hier neergezet heb namelijk; tokina 11-20mm f/2.8 en sigma 28-75mm f/2.8 en ben ik nu aan het kijken voor 70-600mm objectieven (ik ga flink over mn 1e gestelde budget heen, oops) En ga dus zeker nog 5x het deel lezen over de 70-300mm objectieven!
Notificaties aanzetten: Zoek het gereedschapssymbool (de steek/ringsleutel), die staat onder en boven de berichten, klik erop en klik dan op "Abonneer op onderwerp". Let op: Dit lijkt al aan te staan, er staat namelijk een vinkje voor. Niets van aantrekken. Na het klikken krijg je een pop-up waaruit duidelijk wordt of je wel of niet geabonneerd bent.
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: welke objectieven bij D5600

Berichtdoor TheadoraX » do mar 25 2021 7:17 pm

Ronald53 schreef:
TheadoraX schreef:s: ik zal is opzoek gaan of en hoe ik notificaties aan kan zetten
ps2: uiteindelijk is het iets heel anders geworden dan dat ik hier neergezet heb namelijk; tokina 11-20mm f/2.8 en sigma 28-75mm f/2.8 en ben ik nu aan het kijken voor 70-600mm objectieven (ik ga flink over mn 1e gestelde budget heen, oops) En ga dus zeker nog 5x het deel lezen over de 70-300mm objectieven!
Notificaties aanzetten: Zoek het gereedschapssymbool (de steek/ringsleutel), die staat onder en boven de berichten, klik erop en klik dan op "Abonneer op onderwerp". Let op: Dit lijkt al aan te staan, er staat namelijk een vinkje voor. Niets van aantrekken. Na het klikken krijg je een pop-up waaruit duidelijk wordt of je wel of niet geabonneerd bent.
Groet,
Ronald



Ahh dankje wel! Ik heb zojuist van jouw bericht een mail gekrijgen! (gelukkig het werkt dus!) Maar dit kwam door veranderingen in mijn standaard notificaties. Deze tip over specifiek een topic volgens is ook super handig en wist ik nog niet! (absoluut geen forum ervaring dus).
Bedankt Ronald!
TheadoraX

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: welke objectieven bij D5600

Berichtdoor ben42 » vr mar 26 2021 4:18 pm

TheadoraX schreef:ps2: uiteindelijk is het iets heel anders geworden dan dat ik hier neergezet heb namelijk; tokina 11-20mm f/2.8 en sigma 28-75mm f/2.8 en ben ik nu aan het kijken voor 70-600mm objectieven (ik ga flink over mn 1e gestelde budget heen, oops) En ga dus zeker nog 5x het deel lezen over de 70-300mm objectieven!


Een terugmelding, altijd nuttig voor zowel de adviesgevers als toekomstige lezers.
De 11-20 mm daar ben ik een groot voorstander voor, maar dat is persoonlijk.
Een best wel lichtsterke 28-75 in het normale gebied.
En zoals al gezegd, een 600 mm is niet voor mij, maar voor veel anderen een grote wens.

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2613


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten