Matthijs,
Staar je niet blind op die extra 100mm, das echt niet zo veel als jij denkt.
Overigens als ik jouw voorbeeld zie denk ik eerder dat je verwachtingen te hoog zijn, volgens mij is dat een behoorlijke crop namelijk.
Afgelopen vakantie heb ik ook af en toe die extra 1.3 crop gebruikt, maar daar ben ik echt niet over te spreken. dat ga ik niet meer doen in ieder geval.
ik stuur je nog even een pb
200-500 vs 300 vr
Onderwerp:
Re: 200-500 vs 300 vr
JvdKooij schreef:Matthijs,
Staar je niet blind op die extra 100mm, das echt niet zo veel als jij denkt.
De Nikon heeft wel wat focus breathing, de Tamron daarintegen haast niet. De closefocus is daarintegen weer korter van de Nikon tov de Tamron, 2.2m vs 2.7m.
Van de Sigma weet ik het zo niet uit mijn hoofd.
-
- Ervaringsniveau: ***
Onderwerp:
Focus breathing zal voor vrijwel niemand een probleem zijn bij dit soort objectieven; dit soort objectieven worden zelden op korte afstand gebruikt...
Onderwerp:
Ik kwam toevallig nog een video tegen die gaat over de vraag die aan het begin van deze draad gesteld is:
Nikon 200-500 vs Nikon 300 PF - A Review And Comparison
Nikon 200-500 vs Nikon 300 PF - A Review And Comparison
D750 + veel glas
Onderwerp:
Nuttige review. Stond al op pag 2 (Rovinge).
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Onderwerp:
Vanmorgen de 200-500 getest: Op grotere afstanden presteert de 200-500 een klein beetje beter dan de 300mm F/4 + Nikon 1.4 TC II (die ik ook mocht testen). Mijn Nikon 300mm F/4 is wel gekalibreerd, ik weet niet of de 200-500 goed is afgesteld op mijn body. Zoniet zou hij nog scherpere resultaten kunnen geven.
Voordeel van 200-500 is dat je het ook iets dichterbij trekt al is dat verschil niet heel erg groot.
De 1.4 TC II heb ik geprobeerd op de 200-500, vind hem dan toch wat te soft worden. Maar daar valt mee te leven.
De Sigma Sport heb ik van mijn lijstje geschrapt. Die is echt te groot, lomp en zwaar.
Als ik de 200-500 ga aanschaffen gaat de 300mm er waarschijnlijk tóch uit, ik vind het niet de moeite waard om voor die ene kilogram verschil hem erbij te houden.
Ik heb nog wel even tijd om een keuze te maken, dus kan er nog ééns over na denken. Ik neig toch wel naar de Nikon.
Voordeel van 200-500 is dat je het ook iets dichterbij trekt al is dat verschil niet heel erg groot.
De 1.4 TC II heb ik geprobeerd op de 200-500, vind hem dan toch wat te soft worden. Maar daar valt mee te leven.
De Sigma Sport heb ik van mijn lijstje geschrapt. Die is echt te groot, lomp en zwaar.
Als ik de 200-500 ga aanschaffen gaat de 300mm er waarschijnlijk tóch uit, ik vind het niet de moeite waard om voor die ene kilogram verschil hem erbij te houden.
Ik heb nog wel even tijd om een keuze te maken, dus kan er nog ééns over na denken. Ik neig toch wel naar de Nikon.
Onderwerp:
In plaats van de Sigma?
Die had je toch al geschrapt?
Die had je toch al geschrapt?
Groet, Jaap
Onderwerp:
Niet helemaal. Maar ik vind de 200-500 qua gewicht prima, maar zwaarder moet het niet worden. De Sigma Sport weegt al snel een kilo meer.
Onderwerp:
Ik heb besloten ....knip
edit moderator
het verkoop van camera's en/of objectieven graag in de daarvoor bestemde sectie "gevraagd en aangeboden" van dit forum.
Clublid zijn is daarvoor een vereiste
edit moderator
het verkoop van camera's en/of objectieven graag in de daarvoor bestemde sectie "gevraagd en aangeboden" van dit forum.
Clublid zijn is daarvoor een vereiste
Onderwerp:
Ik heb de 200-500 nu een aantal maanden en ik heb deze lens al vaker gebruikt dan de 300 mm in al die jaren dat ik hem had. Een fenomenale lens.
Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”