afs 50mm 1.4

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)

Onderwerp:

afs 50mm 1.4

Berichtdoor artto » wo aug 23 2006 6:24 pm

heb plan 50mm1.4 aan te schaffen voor mijn(F100) maar is deze lens ook een echte portretlens als ik een D70s gebruik? (wordt dan 75mm)
hebben de Nikonianen ervaring hiermee....
Nikon-groet, Rob
artto



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » do aug 24 2006 7:19 am

afs 50mm 1.4


Je verteld wat nieuws !! Ik ben nog niet op de Photokina geweest, dus ik heb nog geen AFS versie van de f1,4 50 mm gezien. Wat zal dat ding bloedsnel zijn op een D2 serie.

Maar goed. Zand er over. Je bedoelt deze: AF 50 f/1,4D

Een 50 mm wordt een 75 mm op een digitale Nikon reflex camera. Maar de scherptediepte, en de perpectivische vertekening blijft gewoon een 50 mm.

Portretten maken kan met veel objectieven. Zelf heb ik veel een 20 mm gebruikt in het analoge tijdperk. Maar de meesten gebruiken een 85 tot 105 mm. Het voordeel van deze lichte tele objectieven is dat de werkafstand meer is dan bij een 50 mm en dat de scherptediepte minder is.

Iets terug in deze forum rubriek staan schitterende kinder portretten gemaakt met een f1,8 50 mm.

Kijk hier eens over de kwaliteit van een 50 mm:

http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?t=691

en hier staan die kinder foto's:
http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?t=664
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

50 mm f/1.4

Berichtdoor Mak » do aug 24 2006 9:15 am

Artto,

Ik heb gisteren de Nikkor 50mm f/1.4 aangeschaft maar nog niet veel kunnen gebruiken. Een paar foto's kunnen maken van de hond maar daar blijft het bij. Lens zit op de D50 en voor de maatstaven die ik gebruik (nog te weinig ervaring) vind ik de resultaten verbluffend.

Afbeelding
Groeten Marcel
Gebruikersavatar
Mak

Forumlid
Berichten: 1410


Contacteer:


Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten