50mm plezier

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)

Is hij 126 euro waard?

Peiling eindigde op za jan 13 2007 9:01 am

Doe mij maar een lens van 1700 euro met meer vertekening
4
27%
Zonder ED glas kan niet goed zijn
2
13%
Alleen als er een AF-S versie van komt.
6
40%
Ik wil niet lensen wisselen, ik wil mijn VR 18-200
1
7%
Ik heb een D40 dus ik baal zowieso
2
13%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Onderwerp:

Berichtdoor Roelof » za dec 30 2006 8:01 pm

ik heb enkele poezenbezitters in de vriendenkring en maak daar wel regelmatig fotos van. van de in totaal 6 katten zijn er 2 die (vraag me niet hoe ze het kunnen!) maar ze hebben ALTIJD de ogen dicht bij een flits.


Al eens geprobeerd om de voorflits uit te zetten? Je moet dan natuurlijk wel op hand spelen, omdat de TTL wat minder gaat, maar je slachtoffer heeft dan geen tijd meer om de ogen dicht te doen. Er zijn ook mensen die de ogen altijd dicht hebben op een foto, zolang je ze tenminste van dichtbij fotografeert. (Geldt ook voor mijzelf en dat is niet omdat ik zo snel reageer, maar ik heb er wel een machtige hekel aan om licht in de ogen te krijgen.)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor AvanEijk » za dec 30 2006 8:16 pm

Ook ik ben dol op mijn 50 mm 1.8 versie.
Had vroeger de MF versie.
Deze pas veel telaat gekocht....heb hem namelijk pas onlangs bij de "antieke" D1 aangekocht.

Hmmmm...ik denk dat ik ook maar betalend lid moet worden. Ziet er goed uit hier!

Groetjes,

Bram
AvanEijk



Onderwerp:

Ledenstop??? Laat me niet lachen!!!

Berichtdoor George Fennes » za dec 30 2006 8:31 pm

Ja Bram, gelijk betalend lid worden, ben bang dat er een ledenstop gaat komen, het loopt storm.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » za dec 30 2006 9:55 pm

Ik wil die poll wel invullen maar het juiste antwoord staat er volgens mij niet bij...
En ja... hij is €126 waard. Met gemak zelfs...
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor Cees » za dec 30 2006 10:01 pm

George,

Mag dan niet van katten houden, wel van m'n 50mm 1.8 en 1.4 MF en zo allergisch als een ...., maar heb wel m'n aanmeldingsformulier ingevuld! Gaat op de post als de bussen weer open zijn.

:D Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor GdP » zo dec 31 2006 12:46 am

chip54 schreef:George,

Mag dan niet van katten houden, wel van m'n 50mm 1.8 en 1.4 MF en zo allergisch als een ...., maar heb wel m'n aanmeldingsformulier ingevuld! Gaat op de post als de bussen weer open zijn.

:D Groet, Cees :D


Ik heb ook liever een hond.
Voor info: www.shiba.nl

Voor een ieder: De aller beste wensen voor het nieuwe jaar.
Gerrit
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor MadMike » zo dec 31 2006 12:44 pm

hallo guys!

@ roelof:
de voorflits staat uit hoor! had zeer zeker wel kunnen zijn dat die nog aanstond, maar daar had ik al aan gedacht. thnx voor de tip!

ben gevraagd om binnenkort wat fotos van American Staffords te maken... de dieren in kwestie zijn echt schatjes maar superactief! zal met de 50 mm schieten denk ik..

en idd... het enige missende pollantwoord: JA! ik heb die 127 euro ervoor over.

enne george.... je noemt het eigen clubje een stel foto-idioten?? dan moet ik er wel tussen passen!!! haha!

knal ze vanavond!!!
MadMike



Onderwerp:

Berichtdoor Dryade » zo dec 31 2006 1:41 pm

Ha Fred :P

ik draag ook mijn financieen bij en wil zeer zeker eens naar een van de clubdagen komen..

als ze mij ook al fred flintstone noemen... en ja als je olle griese hoort.. ik wil absoluut niet eeh... beledigen? maar het klinkt alsof je oud en grijs bent , dus ook ervaren..

volgens mij zijn die dagen wel gezellig he!


Leuk kan ik misschien een keertje met je carpoolen, o ja binnenkort staat een bezoek aan Maastricht op het progamma. ( 20 mei ) Doeii
Dryade



Onderwerp:

Berichtdoor MadMike » zo dec 31 2006 2:11 pm

hee jaa, je woont in echt!

echt? echt! das niet ver weg nee en die historische route in maastricht ga ik mee ja! hebben we nog even tijd he tot mei...

eerst vanavond nog wat goeie schieten!!!
MadMike



Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » zo dec 31 2006 2:43 pm

De 50mm (1.8 en 1.4) zijn mooie goedkope lensjes.

Ik heb op analoog altijd het bereik tussen 35mm en 80mm een beetje saai gevonden. Ik kon er niets mee. Ik heb 15 jaar terug de niet D-versie gehad... een weekje ofzo. Toen heb ik hem ingeruild voor een 60mm/2.8 Micro (wel wat bijgelegd natuurlijk). Daar kon ik wel wat mee.

Helaas kom ik voor mijn andere lenzen dus in de duurdere regionen. Onder de 35mm en boven de 80mm lopen idd de prijzen en de vertekening op. Helaas. :(

En ik moet zeggen dat de 60mm/2.8 op APS-C een veel leuker lensje is geworden. De 50mm dus ook. Maar een 50mm/1.8 naast mijn 60mm/2.8 zal niet veel gebruikt worden denk ik. Ik heb bovendien al teveel lenzen vind ik zelf.
yoyo



Onderwerp:

Berichtdoor Dryade » zo dec 31 2006 4:03 pm

Leeuwarden schreef:Ik wil die poll wel invullen maar het juiste antwoord staat er volgens mij niet bij...
En ja... hij is €126 waard. Met gemak zelfs...


Inderdaad, mijn antwoord staat er ook niet bij. Hij is het dubbel en dwars waard.
Dryade



Onderwerp:

Berichtdoor Dean » zo dec 31 2006 9:26 pm

Misschien een klein beetje off topic maar ik ben me aan het oriënteren voor wat lichtsterkere objectief. De 50mm 1.8 ziet er erg spectaculair uit, maar het lijkt mij best onhandig om 1 vast brandpunt te hebben.
Zit nu eigenlijk te twijfelen om die 50mm aan te schaffen of om even geduld te hebben en voor de nieuwe sigma 18-50 2.8 te gaan. :oops:
Dean



Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » zo dec 31 2006 9:29 pm

Kijk ook even naar de Tamron 17-50.
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor GdP » ma jan 01 2007 11:57 am

Leeuwarden schreef:Kijk ook even naar de Tamron 17-50.


Tamron? Niet vloeken in de Nikon-kerk! :shock: :wink:
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » ma jan 01 2007 12:18 pm

Aha, ik begrijp dat jij ook van mening bent dat er meer goeds te koop is dan alleen Nikkor? En vaak nog goedkoper ook!

:mrgreen:
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938




Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten