Bijwerken firmware AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)

Onderwerp:

Bijwerken firmware AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR

Berichtdoor Jur » do apr 16 2015 10:42 am

Voor gebruikers van de D800(E) en D810 kan het wenselijk zijn de firmware van het AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR objectief door Nikon te laten bijwerken.
Meer informatie HIER
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bijwerken firmware AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR

Berichtdoor ATOR » do apr 16 2015 12:48 pm

*Afhankelijk van de manier waarop de camera wordt vastgehouden tijdens de opname of van de opnameomstandigheden kunnen beelden toch onscherp zijn, zelfs nadat de objectieffirmware is bijgewerkt.

Jammer dat ze dat niet wat verder toelichten.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bijwerken firmware AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR

Berichtdoor ArendV » vr apr 17 2015 8:47 pm

Ik zie dit bericht net en ben zwaar teleurgesteld.....de gebruikers van een D7100 zijn blijkbaar niet belangrijk voor Nikon :(
Twee maanden geleden heb ik bij NSP in Beverwijk een klacht ingediend die duidelijk onderbouwd was met foto's die aantonen dat het VR probleem rond de 1/125s ook bij mijn D7100 speelt.
Het stijgende vertrouwen in Nikon is bij mij weer dalende......blijkbaar tellen alleen FX gebruikers op dit moment.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bijwerken firmware AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR

Berichtdoor yzf1kr » za apr 18 2015 8:14 am

Als de update voor de d800 en do810 werkt waarom dan niet ook voor de d7100? Gewoon proberen.
yzf1kr

Forumlid
Berichten: 2112


Locatie: Uttendorf (AT)
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Bijwerken firmware AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR

Berichtdoor ArendV » za apr 18 2015 10:09 am

Ga ik ook zeker doen, maar als je zoveel tijd hebt gestoken in de communicatie naar Nikon, dan is het ontkennen van een probleem bij andere camera's teleurstellend.
Wanneer andere camera's dan de D800, D800E of D810 worden gebruikt, is deze firmware-update niet nodig.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bijwerken firmware AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR

Berichtdoor ArendV » do mei 21 2015 11:56 am

Zo eindelijk tijd gevonden om de firmware te laten installeren.
Dat ging soepel zonder afspraak en na een vriendelijke ontvangst en het drinken van een koffie was de update gedaan en stond ik na 20 minuten later weer buiten.

Net wat eerste testen gedaan en ik zie wel wat verbetering maar voor ragscherpe foto's met VR aan moet ik toch een sluitertijd van minstens 1/250s aanhouden.
Met deze beperking kan ik uiteindelijk wel leven, maar het beloofde 4 stops VR effect gaat in mijn geval dus niet op.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bijwerken firmware AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR

Berichtdoor ATOR » do mei 21 2015 12:14 pm

Dat zou voor mij wel een serieus nadeel zijn van deze f/4 lens. Als die VR als beloofd zou werken zou je vanaf 1/40s al scherp moeten kunnen fotograferen.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bijwerken firmware AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR

Berichtdoor ArendV » do mei 21 2015 8:51 pm

Je hebt gelijk ATOR, het is een nadeel - alleen zet ik hem meestal in op beestjes die nooit helemaal stilzitten en dan moet je al gauw 1/250s of sneller gebruiken.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bijwerken firmware AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR

Berichtdoor ArendV » do jun 02 2016 11:11 am

Inmiddels dit tele objectiefje op mijn D500 kunnen testen en "I am happy to report" dat ik wel scherpe platen krijg met mijn D500 met VR ingeschakeld bij sluitertijden tussen 1/60 en 1/200s.
Waarschijnlijk wordt de sluiter in de D500 beter gedempt dan in de D7100.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:


Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten